uitvallen vd motor

Gestart door Freakybaby, 20-04-2007 03:48:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

llinssen

Nu maar hopen dat dat het was.....
Peugeot 104 > 245 Van > 745 > 245 > 745 > 855 2.5 > 855 2.0 > C70conv 2.5LPT > 854 2.5 > 744 > V70 > C70 > XJ8> S500.

Freakybaby

Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

HanV70

#92
Daar de klacht plotseling optrad, ervoor liep je auto kennelijk zonder problemen, denk ik de oorzaak toch zit in het al twee maal eerder opgemerkt probleem met het contactslot en wel met het electronisch gedeelte (instabiel geworden) dat de ECU aanstuurd .
Makkelijk te controleren door even te ruilen met iemand met een veel resenter exemplaar, het zit in een plastic huis bovenop je contactslot.
Er wordt kennelijk vaak vergeten dat het slot uit een mechnisch gedeelte bestaat en het electronisch gedeelte.
Na al jouw kilometers mag dit best.
Jammer voor je dat je al veel ingrijpende andere zaken eerst vernieuwd hebt.
 
Ik hoop nu succes

Freakybaby

Het slot eens loshalen is zeker een optie, als het probleem zich nog voordoet.

Vandaag weer 400 km te gaan, dus we zullen zien.
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

thuur

Citaat van: HanV70 op 30-04-2007 10:48:20
Daar de klacht plotseling optrad, ervoor liep je auto kennelijk zonder problemen, denk ik de oorzaak toch zit in het al twee maal eerder opgemerkt probleem met het contactslot en wel met het electronisch gedeelte (instabiel geworden) dat de ECU aanstuurd .
Makkelijk te controleren door even te ruilen met iemand met een veel resenter exemplaar, het zit in een plastic huis bovenop je contactslot.
Er wordt kennelijk vaak vergeten dat het slot uit een mechnisch gedeelte bestaat en het electronisch gedeelte.
Na al jouw kilometers mag dit best.
Jammer voor je dat je al veel ingrijpende andere zaken eerst vernieuwd hebt.
 
Ik hoop nu succes

Dat is niet het elektrische gedeelte van het contactslot, maar de antennering van de startonderbreker en zit enkel op de x70 modellen.

Maar wel goed dat je er aan denkt. Meestal geeft een defect contactslot ook uitvallende koplampen en een brandend ABS lampje.


Gr 8)

llinssen

Sorry, ben een beetje lui vandaar om de 6 pagina's te gaan doorlezen.....

Toen ik mijn 850 net had, had ik bij koude motor wel eens het probleem dat de stappenmotor niet goed werkte. Dat resulteerde meen ik in een totale uitval van toeren en een kerstboom aan lampjes. 5 minuten wachten en het ding deed het weer.  Het is te lang geleden om de symptomen precies helder te hebben, maar is dit iets waar al naar gekeken / aan gedacht is?
Peugeot 104 > 245 Van > 745 > 245 > 745 > 855 2.5 > 855 2.0 > C70conv 2.5LPT > 854 2.5 > 744 > V70 > C70 > XJ8> S500.

HanV70

Jammer voor deze storing bij de 850 1992, Ik dacht dat deze ook een antennering had, mijn v70 heeft er ook/wel een.
Kan er toch nog wel een storing zijn in de rest, is alleen ter controlle waarschijnlijk ingrijpender.

Freakybaby

Vandaag weer een kleine 400 km zonder problemen gereden (op een lekke band op de terugweg na). Snel, langzaam, stad/berg weggetjes en ging prima.  :eusa_pray:
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

AntonioMontana

Ik had vorige week denk ik hetzelfde met mn 850 10v, bji starten op gas&benzine viel de motor meteen uit, alle lichtjes op t dashboard brandden. Als ik gas gaf bleef de motor wel toeren maken en kon ik wel rijden, trapte ik de koppeling in dan viel t zooitje weer uit.
Een paar keer op benzine bleef de motor wel lopen, alleen op 300toeren oid...

Ik heb er nu totaal geen last meer van, heb relais 103 bekeken voor zover je hier echt een defect aan kan zien, en het grijze schakelrelais tussen gas/benzine heeft wel een beetje groen uitgeslagen contactjes, dat heb ik een schoongemaakt inmiddels. De kabeltjes naar dit relais, wat bij mij aan de bijrijderskant bij de koplamp zit, zien er goed uit verder. Fouten uitlezen leverde niets op, 1-1-1- op A2.
Omdat bij gas geven de motor wel bleef lopen: kunnen dan het relais 103 en gas/benzine relais uitgesloten worden misschien? Ik wil de oorzaak wel vinden eigenlijk, niet echt prettig als tijdens het rijden straks bij koppeling intrappen de stuurbekrachtiging e.d. uitvalt :( 
De complete ontsteking is jonger dan 1jaar oud, dus daar zal het niet aan gelegen hebben.
Iemand suggesties?

Freakybaby

Heb je toevallig een foto van het relais dat jij bedoelt? dan kan ik daar ook nog eens naar kijken.

Groeten Freek
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

AntonioMontana

#100
Het relais zit in/is een grijs rechthoekig kastje dat bij mij als je voor de auto staat links bij de computer en ruitenwisservuldop geplaatst is.

http://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=13351.msg216865#msg216865



Maar nu weet ik nog niet zeker wat de oorzaak van dit probleem is, als bij gas geven de motor dus niet uitvalt kan relais 103 of dit bovengenoemde  onderbreekrelais dan wel de oorzaak zijn?

Pieter1976

Dit komt me vaag bekend voor. Ik heb met enige regelmaat wel dat de auto tijdens het rijden afslaat, na een minuut of 5. Meestal gaan de wijzers dan dansen en dan weet ik genoeg. Ik stop hem dan en start hem opnieuw, gaat prima. Wel lastig op de snelweg als je 130 rijdt, maar ach het gaat.......

Ik heb nu ook tot 2 keer toe iets anders gehad wat vervelender is. Tijdens het rijden een behoorlijke klap/schok, waarna de auto HEEL kort lijkt af te slaan. Zo kort dat er geen lampjes gaan branden, alleen de toerenteller slaat helemaal uit naar 0. Is maar een seconde, daarna gaat het gewoon weer goed. Ik had het vanochtend op de cruisecontrol terwijl ik 80 reed, en vorige week tijdens flink hard optrekken. Ik schrok me kapot. Daarna knalde hij gewoon wel weer door........zal dit ook relais 103 zijn??

thuur

Citaat van: Pieter1976 op 03-09-2012 21:45:12
Dit komt me vaag bekend voor. Ik heb met enige regelmaat wel dat de auto tijdens het rijden afslaat, na een minuut of 5. Meestal gaan de wijzers dan dansen en dan weet ik genoeg. Ik stop hem dan en start hem opnieuw, gaat prima. Wel lastig op de snelweg als je 130 rijdt, maar ach het gaat.......

Ik heb nu ook tot 2 keer toe iets anders gehad wat vervelender is. Tijdens het rijden een behoorlijke klap/schok, waarna de auto HEEL kort lijkt af te slaan. Zo kort dat er geen lampjes gaan branden, alleen de toerenteller slaat helemaal uit naar 0. Is maar een seconde, daarna gaat het gewoon weer goed. Ik had het vanochtend op de cruisecontrol terwijl ik 80 reed, en vorige week tijdens flink hard optrekken. Ik schrok me kapot. Daarna knalde hij gewoon wel weer door........zal dit ook relais 103 zijn??

Klinkt meer als een defecte krusassensor. Bouwjaar? Uitvoering? Foutcodes?


Gr ???