HID / Xenon kit voor de 850R eindelijk er in

Gestart door PEP, 02-05-2007 09:09:59

Vorige topic - Volgende topic

Racingbrick

Ik heb exact de zelfde kit, in mij motorfiets ingebouwd, dat was een halve van de autokit.
Met exact de zelfde ballast kastjes.
Even opletten met de ballast kastjes!, de kleine zouden veel minder licht opbrengst hebben dat de grotere.
Laat je daarom niet verleiden door kleine kastjes.

-D©©©L-

Citaat van: @®- op 03-09-2007 22:02:55
Citaat van: -D©©©L- op 03-06-2007 00:27:16
Citaat van: @®- op 31-05-2007 09:55:11
Bij deze het lichtbeeld van mijn lampen:

http://img392.imageshack.us/img392/5268/dsc00069co3.jpg

http://img167.imageshack.us/img167/2748/dsc00070lu9.jpg

Dit is niet mijn muur, dus het onkruid hoort niet bij mijn huis  ;D ;D ;D

Heb je nog een foto van het beeld van de rechterlamp ? (die valt er nu net buiten)
Hoe is jou lichtbeeld van de rechter koplamp?

Ik zit dit eens terug te lezen, want op één of andere manier is het lichtbeeld van de rechter koplamp van mij redelijk wazig, terwijl die van de linker koplamp heel scherp is.

Weet je heel zeker dat de H1 lamp met zijn pennetjes helemaal goed doorgedrukt zit in de lampvoet ?
Dit is een issue bij veel aftermarket lampen. ik heb ook in mijn heldere lampen de gaatjes 0,2 mm groter gevijld.

Bolletjes zo dicht mogelijk op de lamp zetten, zonder dat deze geraakt wordt.

@®-

Citaat van: -D©©©L- op 12-09-2007 11:45:45
Citaat van: @®- op 03-09-2007 22:02:55
Citaat van: -D©©©L- op 03-06-2007 00:27:16
Citaat van: @®- op 31-05-2007 09:55:11
Bij deze het lichtbeeld van mijn lampen:

http://img392.imageshack.us/img392/5268/dsc00069co3.jpg

http://img167.imageshack.us/img167/2748/dsc00070lu9.jpg

Dit is niet mijn muur, dus het onkruid hoort niet bij mijn huis  ;D ;D ;D

Heb je nog een foto van het beeld van de rechterlamp ? (die valt er nu net buiten)
Hoe is jou lichtbeeld van de rechter koplamp?

Ik zit dit eens terug te lezen, want op één of andere manier is het lichtbeeld van de rechter koplamp van mij redelijk wazig, terwijl die van de linker koplamp heel scherp is.

Weet je heel zeker dat de H1 lamp met zijn pennetjes helemaal goed doorgedrukt zit in de lampvoet ?
Dit is een issue bij veel aftermarket lampen. ik heb ook in mijn heldere lampen de gaatjes 0,2 mm groter gevijld.

Bolletjes zo dicht mogelijk op de lamp zetten, zonder dat deze geraakt wordt.
In het eerste geval zaten die er niet goed in, ik heb de gaatjes groter gemaakt en nu zit ie er wel goed in. Het beeld blijft echter troebel, net als de kleur die anders is dan de linker koplamp.

Ik heb de leverancier vanmorgen gebeld, en die zegt dat het aan de lamp ligt (aangezien het met het halogeen wel goed is). Morgen heb ik een nieuwe lamp binnen en kijken wat het verschil is.

de geneRaal

heb een setje 6000k besteld voor 139 euro

volgende week monteren en dan horen jullie het wel ;)

groet maus

Blackstone under construction

@®-

Ik heb de nieuwe lamp binnen van mijn leverancier, zondag er even in zetten en hopen op verbetering.

Er zat een pak bon bij waarop de prijs staat van zo'n losse lamp. € 49,50 exclusief BTW  :o :o :o dan kan je bijna beter een extra setje kopen dan heb je er een extra lamp bij en reserve onderdelen.

Black Magic

Valt me nog mee de leverancier van mijn lampen rekent er 80 euro per lamp voor  :o en die van mij dient ook vervangen te worden omdat het meer op een 6000K lamp lijkt terwijl het een 8000K is ::)

hanszelf

8000??? Is dat niet teveel voor de APK?

Hans
Tot voor kort: 854 2.5 10V AUT. '94
Necam LPG-injectie, Deltamil airco, Xenon

Turbo-Geek

Er staat nergens hoeveel Kelvin een Xenon kit moet/mag zijn.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

@®-

Citaat van: @®- op 14-09-2007 23:17:03
Ik heb de nieuwe lamp binnen van mijn leverancier, zondag er even in zetten en hopen op verbetering.

Er zat een pak bon bij waarop de prijs staat van zo'n losse lamp. € 49,50 exclusief BTW  :o :o :o dan kan je bijna beter een extra setje kopen dan heb je er een extra lamp bij en reserve onderdelen.
Gisteren mijn rechter lamp vervangen. De kleur is nu hetzelfde als de linker, en het lichtbeeld is nu ook zoals deze zou moeten zijn.

innocenti

Wat was het merk Xenon dat je in je auto hebt? Mag eigenlijk toch niet uitmaken voor het lichtbeeld.

@®-

Citaat van: innocenti op 17-09-2007 15:20:28
Wat was het merk Xenon dat je in je auto hebt? Mag eigenlijk toch niet uitmaken voor het lichtbeeld.
De lamp hoeft maar iets scheef op de houder te zitten en je hebt een slecht licht beeld.

De kleur was ook anders dus er was gewoon iets met de lamp.

Welk merk het was weet ik niet, mijn chinees is niet al te best  ;D ;D ;D

-D©©©L-

Citaat van: hanszelf op 16-09-2007 17:31:40

Hans
Citaat van: Turbo-Geek op 16-09-2007 17:53:32
Er staat nergens hoeveel Kelvin een Xenon kit moet/mag zijn.

Nee, maar er staat wel in de permanente toelatings eisen dat het uitgestraalde licht wit of ambergeel moet zijn. Blauwe lampen (en dus alles hoger dan 6000 K) zijn voorbehouden aan voorrangs voertuigen.

De reflectors en lampglazen zijn geoptimaliseerd voor "warm" halogeen licht, omdat blauw licht anders afbuigt in het glas/chrome (chromatische aberratie) kan het verkrijgen van een verblindings vrij lichtbeeld een probleem worden.

Black Magic

Citaat van: hanszelf op 16-09-2007 17:31:40

Hans

Volgens mij rijden die japanse a la "fast and the furius" met 10.000 en zelfs 12000K 

Hij word er niet op afgekeurd lijkt mij of je moet wel een heel strikt werkend keurmeester hebben.

De mijne is er al 2x mee goed gegekeurd met steekproef! :)

In de richtlijnen kan het wel zo zijn maar ga maar na hoeveel orginele af fabriek xenon verlichting wel degelijk blauwe uitstraling heeft ::)

Gmid

Waarom zou je het uberhaubt willen? Wit licht geeft een veel hogere zichtbaarheid, en geeft jezelf ook een beter zicht, dan blauw licht. Simpelweg omdat witlicht bijna alle kleuren uit het spectrum bevat, en blauw-achtig licht toch een aanzienlijk gedeelte mist. Het lijkt feller, maar is het niet.
Volvo C30 '12

Black Magic

Waarom? Omdat ik dit mooier vind dan xenon wat lijkt op halogeen maar net iets feller is.

Ik heb express gekozen voor die licht blauwe gloed.

Smaken verschillen.  ;)