HID / Xenon kit voor de 850R eindelijk er in

Gestart door PEP, 02-05-2007 09:09:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

-D©©©L-

Zijn er mensen die de vvme set (of andere) al definitief ingebouwd hebben ?
Ik ben benieuwd naar het lichtbeeld. !  :)

Om een foto daarvan te maken:
Zet de auto op ca 3 meter voor een vlakke wand van 10 meter breed en 2 meter hoog zonder ramen en fotografeer de licht projectie op de wand. Hoogte instelling van de lamp is minder van belang,
Dat laat zich immers eenvoudig bijstellen. 

macdriver

ik heb ook nog een vraag hoe doen jullie dat met het grootlicht gedeelte kun je daar ook xenon in kwijt of laat je daar je gewone lampen inzitten

hanszelf

Ik heb vanavond de ombouw gedaan.
Je moet dit inderdaad niet proberen met de koplampen nog in de auto; uit- en weer inbouwen is weliswaar redelijk wat werk maar weegt niet op tegen de ellende van er niet goed bijkunnen. Om uit te bouwen heb ik de vergrendeling links en rechts van de motorkap eraf geschroefd en het vulpijpje van de ruitenwisser en het OBD-kastje ff weggehaald; je kunt dan veel beter bij de 3 schroeven van de koplampen.
Heb meteen de hele rechter koplamp vervangen (€70 bij habo). De linker was vorig jaar voor de APK al gedaan dus er zat veel te veel verschil tussen, rechts leek wel matglas  :eusa_silenced:
Vóórdat ik begon heb ik op een muur ff het lichtbeeld afgetekend zodat na ombouw er geen verschil in hoogte was.
@D©©©L: lichtbeeld is hetzelfde gebleven, moest alleen de nieuwe koplamp wat bijregelen. En zoals je ziet is de lichtopbrengst iets groter want je ziet ineens de omgeving niet meer:




Die zwarte tape was om de hoogte weer gelijk te krijgen...

Op een werkbank is het inbouwen van de bulbjes en de bijbehorende bekabeling een fluitje van een cent. Ik heb overigens geen gat in het deksel gemaakt maar in de kap net boven de originele 12V-aansluiting. Ziet er veel netter uit en je kunt er later makkelijker bij omdat je de deksel er gewoon af kunt draaien.




Daarna de lampunits weer terug ingebouwd. De omvormer rechts zit achter de radiator (zeg maar op de plek waar links de aanvoerslang voor het luchtfilter zit). Links heb ik hem voorlopig ff klemgezet tussen accu en luchtfilterhuis; ga binnenkort wel ff bedenken hoe dat definitief wordt. Ik zal daar ook nog ff een fotootje van maken.
Grootlicht heb ik knalblauwe ("xenon"-)halogeenlampjes ingezet. Nou ja, blauw, naast Xenon (ik heb 4300K) is dat dus alsnog geel. Xenon leek me hier niet handig omdat het vaak maar kort gebruikt wordt. Steeds in- en uitschakelen is volgens mij niet goed, en bovendien heb ik nu zo'n bak licht bij dimlicht dat gootlicht niet meer zo heel erg nodig is 8) Een collega die dezelfde sets heeft gekocht gaat wel 2 x Xenon doen; zal hem binnenkort eens vragen naar de ervaringen.

Om een lang verhaal kort te maken: dit had ik veel eerder moeten doen! Wat een ongelofelijke hoeveelheid licht komt hier af! Reflecterende zaken als paaltjes en vestjes zie je al van een kilometer afstand, echt top  :eusa_clap:



Hans

Tot voor kort: 854 2.5 10V AUT. '94
Necam LPG-injectie, Deltamil airco, Xenon

V70geRwin

netjes, goed idee om het gat niet in de dop te maken..
heb hier ook nog een setje liggen dus ga je idee hergebruiken  ;)

@®-

#79
Bij deze het lichtbeeld van mijn lampen:





Dit is niet mijn muur, dus het onkruid hoort niet bij mijn huis  ;D ;D ;D

-D©©©L-

Citaat van: @®- op 31-05-2007 09:55:11
Bij deze het lichtbeeld van mijn lampen:

http://

Dit is niet mijn muur, dus het onkruid hoort niet bij mijn huis  ;D ;D ;D

Aan het lichtbeeld te zien zijn dat heldere 850 lampen.

@®-

Citaat van: -D©©©L- op 31-05-2007 14:13:46
Citaat van: @®- op 31-05-2007 09:55:11
Bij deze het lichtbeeld van mijn lampen:

http://

Dit is niet mijn muur, dus het onkruid hoort niet bij mijn huis  ;D ;D ;D

Aan het lichtbeeld te zien zijn dat heldere 850 lampen.
Klopt, ik zat al te zoeken. Omdat ik het lichtbeeld van hanszelf zo anders vondt dan dat van mij, maar ik ben daar nu dus uit.

Dave

Wat is nu een aan te raden kit om te kopen want ik zie de bomen niet meer door het bos.  :eusa_think:
Je hebt zoveel kits en zoveel prijzen... Moet je gewoon de goedkoopste zoeken of is er werkelijk een kwaliteitsverschil?

Dit lijkt me een interessante aanbieding. Zowiezo niet duur (omgerekend met verzending iets van een 150€) en 18 maanden garantie maar de keerzijde is dat het van de andere kant van de aardbol komt. Dus mss beter iets aanschaffen dichter bij huis zodat je bij mankementen evt. nog rap een verse kunt krijgen?

AntonioMontana

Als je niet voor de echte originele dure philips (of ander bekend merk, heb geen idee welke dat zijn ;) ) maar voor een cheapo HID kit gaat dan maakt het volgens mij weinig uit welke set je via ebay koopt. Ik heb gewoon de goedkoopste gezocht en had voor 100euro het setje thuis, werkt allemaal prima. Als je bij ebay HID xenon H1 intikt dan krijg je heel wat hits inernationaal die stukken goedkoper zijn dan 150euro incl verzendkosten.

Dat gat naast het deksel maken wat hanszelf gedaan heeft ziet er goed uit! Zo zou ik het de volgende keer denk ik ook doen.


hanszelf

#84
Die van mij komen voor (inclusief verzendkosten vanuit China) op €108,-. Fabrikant/leverancier is VVME.
Het is een onbekend merk (met een Volvo op de doos :D) maar het ziet er allemaal solide en goed gebouwd uit. Bovendien beweren ze dat de sets van een hoop bekende merken uit hun fabriek komen. Eerlijk gezegd zou me het weinig verbazen als dat waar is.
Voor deze prijs durf ik het risico wel te lopen; ik vermoed dat -als er al iets stuk gaat- dat een lampje zal zijn en die kun je voor 3 tientjes vrijwel overal kopen.

Hans
Tot voor kort: 854 2.5 10V AUT. '94
Necam LPG-injectie, Deltamil airco, Xenon

-D©©©L-

Citaat van: @®- op 31-05-2007 09:55:11
Bij deze het lichtbeeld van mijn lampen:

http://img392.imageshack.us/img392/5268/dsc00069co3.jpg

http://img167.imageshack.us/img167/2748/dsc00070lu9.jpg

Dit is niet mijn muur, dus het onkruid hoort niet bij mijn huis  ;D ;D ;D

Heb je nog een foto van het beeld van de rechterlamp ? (die valt er nu net buiten)

S. Brouwer

Op marktplaats worden steeds goedkopere xenon kits aangeboden,
zo ook deze:

http://auto-diversen.marktplaats.nl/onderdelen-volvo/96861940-xenon-kit-de-goepkoopste-en-makkelijk-te-installeren.html?

Is dit als je het vergelijk met een set voor 150 of 200 euro een set die het 3 weken doet of komt dit op hetzelfde neer: Dat als het een jaar werkt is het meegenomen en anders heb je pech.

Ik krijg als het goed is binnenkort m'n set heldere lampen en zou het namelijk wel is uit willen proberen.

hanszelf

Op de foto lijkt dat setje erg op de set die ik uit China heb (voor €108 incl verzendkosten). Op zich kan het handig zijn om ze in Nederland te kopen vanwege garantie enzo, maar ik vind deze verkoper niet perse betrouwbaarder overkomen dan de Chinezen.

Hans
Tot voor kort: 854 2.5 10V AUT. '94
Necam LPG-injectie, Deltamil airco, Xenon

S. Brouwer

#88
Citaat van: hanszelf op 06-06-2007 14:40:14
Op de foto lijkt dat setje erg op de set die ik uit China heb (voor €108 incl verzendkosten). Op zich kan het handig zijn om ze in Nederland te kopen vanwege garantie enzo, maar ik vind deze verkoper niet perse betrouwbaarder overkomen dan de Chinezen.

Hans

Ok, dan ga ik hem is een mail sturen, woon op een 20min afstand dus goed te doen.
Dan ga ik het is uitproberen

Black Magic

Misschien heb ik er een beetje veel voor betaald namelijk 199 euro maar ik kreeg er wel 3 jaar garantie op plus dat de leverancier om de hoek woont :)