HID / Xenon kit voor de 850R eindelijk er in

Gestart door PEP, 02-05-2007 09:09:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Emiel

Starten opnieuw op.

Contact aan > xenon aan, starten > xenon uit, motor draait > xenon weer aan.

ewing

Als het aan>uit>aan voor Xenon lampen echt zo slecht zou zijn, dan zouden ze daarvoor in de nieuwere Volvo's (en Saab's) toch wel een oplossing hebben gevonden?

hanszelf

Ff nog een vraag: geen last met het indicatielampje voor kapotte lampen? Dat schijnt soms na inbouw van Xenon te gaan branden vanwege het lagere vermogen.

Hans
Tot voor kort: 854 2.5 10V AUT. '94
Necam LPG-injectie, Deltamil airco, Xenon

PEP

Nee geen problemen gelukkig. Misschien dat de nieuwere auto's dat wel hebben hoor, zou goed kunnen, maar de mijne gelukkig niet.

Moet zeggen dat ik na de tips over het vaak aan en uitgaan nu met het starten ook eerst de verlichting maar op stadslicht zet... Het zijn tenslotte niet de meest goedkope lampies om te vervangen, heb liever dat ze drie dan twee jaar mee gaan eigenlijk. Net op de weg terug naar huis wederom zitten genieten en zitten hopen op zoveel mogelijk borden naast de weg. Is zoooo'n mooi gezicht gewoon!  8)

Misha

Citaat van: hanszelf op 08-05-2007 23:00:37
Ff nog een vraag: geen last met het indicatielampje voor kapotte lampen? Dat schijnt soms na inbouw van Xenon te gaan branden vanwege het lagere vermogen.

Hans
Stond ook al op pagina 1.... ;)
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

)()()sT

Citaat van: PEP op 09-05-2007 01:54:18
Moet zeggen dat ik na de tips over het vaak aan en uitgaan nu met het starten ook eerst de verlichting maar op stadslicht zet... Het zijn tenslotte niet de meest goedkope lampies om te vervangen, heb liever dat ze drie dan twee jaar mee gaan eigenlijk.

Of je draait het schroefje een halve slag... Dan staan ze uit in stand 0 ;)

Misha

Citaat van: )()()sT op 09-05-2007 09:05:56
Citaat van: PEP op 09-05-2007 01:54:18
Moet zeggen dat ik na de tips over het vaak aan en uitgaan nu met het starten ook eerst de verlichting maar op stadslicht zet... Het zijn tenslotte niet de meest goedkope lampies om te vervangen, heb liever dat ze drie dan twee jaar mee gaan eigenlijk.

Of je draait het schroefje een halve slag... Dan staan ze uit in stand 0 ;)

En dat stond op pagina 2....  ;D
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

PEP

En dan moet je alsnog draaien erna... Dus ik zie niet echt helemaal het voordeel er van in (okay, je rijdt dan overdag zonder dashverlichting maar dat vind ik niet erg om aan te hebben). Dan zou ik liever een relais hebben die de verlichting pas daadwerkelijk aanzet bij draaiende motor maar da's teveel werk.

Benieuwd wanneer (en of...) de verstuurde (kapotte) lampies weer terugkomen. Zal wel een maandje zijn denk ik (verstuurd zonder priority).

hanszelf

#38
Citaat van: Misha op 09-05-2007 09:02:50
Citaat van: hanszelf op 08-05-2007 23:00:37
Ff nog een vraag: geen last met het indicatielampje voor kapotte lampen?
Stond ook al op pagina 1.... ;)
:-[ Oeps, overheen gelezen  :eusa_silenced:

Nou, als het zo goed bevalt ga ik ook maar eens bestellen. Kan moeilijk nog 2 jaar wachten om te kijken of ze het wel zo lang volhouden  ;D

<edit>Hoe zit dat met H4 eigenlijk ???</edit>

Hans
Tot voor kort: 854 2.5 10V AUT. '94
Necam LPG-injectie, Deltamil airco, Xenon

@®-

Vandaag maar eens tijd gemaakt om mijn Xenon set in te bouwen.

Ik had bij de bestelling gelijk de speciale kabels mee besteld zodat het lampjekapotindicatorlampje uit zou blijven, en dit werk uiteraard.

Helaas hebben de heldere koplampen van mij een pasvorm van een aarbei, waardoor bij mijn rechterkoplamp de xenon lamp niet echt heel goed wil zitten om dat de bolletjes die in de gaatjes zou moeten komen, niet helemaal op dezelfde plek zitten (dit probleem had ik ook al met mijn halogeen), maar links past het wel redelijk.
Om de ballast weg te werken had ik aan de linkerkant genoeg ruimte door deze op de accu te plakken (mocht ik mijn accu ooit moeten vervangen zie ik dat dan wel weer)
Om de ballast weg te werken aan de rechterkant was meer geduld nodig, alles gepast en gemeten maar op plekker waar het goed zou zitten waren de kabels te kort voor. Dus de ballast zit nu tussen mijn Koelwatertankje en dan geplakt op de behuizing van de computerbak.
Nu nog even de lampen af stellen, maar dat komt volgende week wel en ben heel benieuwd hoe het lichtbeeld is.

En vanavond ff kijken in het donker hoeveel licht het geeft en de lampen afstellen zonder afstelapparaat zodat het verblinden naar tegenliggers niet te erg is.

hanszelf

#40
Ik heb de stoute schoenen aangetrokken en maar eens een setje besteld bij VVME. Zodra ik ze binnen heb zal ik een verslagje posten...

Hans
Tot voor kort: 854 2.5 10V AUT. '94
Necam LPG-injectie, Deltamil airco, Xenon

Jeff

Citaat van: hanszelf op 14-05-2007 17:15:04
Ik heb de stoute schoenen aangetrokken en maar eens een setje besteld bij VVME. Zodra ik ze binnen heb zal ik een verslagje posten...

Hans

Ben benieuwd... :)
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

AntonioMontana

Net mijn 100$ china xenon ingebouwd, werkt prima zonder defect lampenlampje gelukkig. Inbouwen was niet eenvoudig doordat ik met geen mogelijkheid het lampje vast kon zetten met de koplampunit er nog in, heb de koplampen er allebei maar uitgehaald (gepriel met die boutjes pff). Ballast bestuurderskant tussen luchtfilter en accu gepropt, de ballast van de bijrijderskant heb ik in het midden van de voorkant bovenaan vast kunnen zetten.


hanszelf

Heb je wat fotootjes? Kan ik alvast een beetje bedenken hoe ik het ga doen  ;D
Tot voor kort: 854 2.5 10V AUT. '94
Necam LPG-injectie, Deltamil airco, Xenon

AntonioMontana

Ik heb 2 fotos maar gemaakt, een onscherpe foto van het afdekkapje van de lamp met een gat erin geboord, en eentje met t xenon spul door dat gat, helaas niet meer fotos...

1)Dat gat heb ik gemaakt met een 25mm boor er helemaal doorheen, en daarna een 30mm boor niet er helemaal doorheen, zodat de bijgeleverde rubber afdichting er precies in past. Wat voor gat je moet maken verschilt per xenonset.

2)Als het gat gemaakt is en de draden en lampjes erdoor zijn en het rubber de boel goed afdicht dan kan je het in de koplampunit doen. Het lampje gaat er zoals een normaal lampje in, alleen het beugeltje die het vastklemt gaat nu niet meer lekker dicht, je moet met een tangetje even dat beugeltje beetje buigen zodat alles wel weer vastgeklemd kan worden. Dit moet je dus wel kunnen zien vandaar dat ik de komplampunits eruit gehaald heb.
De koplamp is zo te demonteren, 3 boutjes vanbinnen losmaken (wel weinig werkruimte dus gepriegelll) en het kapje aan de buitenkant wegnemen (zit gewoon vastgeklemd, trek je zo los), en binnen nog 1 stekker losmaken.
Het oude lampje is vanboven aan een gele draad verbonden en ernaast zit een bruine draad aan de koplampunit zelf, beide loshalen -->Naast het xenonlampje zitten 2draadjes die ook in de koplampunit gaan, een rode en zwarte, de rode draad van de xenonset aan de gele bevestigen en de zwarte van de xenonset aan de bruine.

3)De koplamp weer terugplaatsen: 3boutjes vast, stekker eraan, en kapje vanbuiten erop klikken.

4)De kabeltjes naar de ballast en de xenonlamp met elkaar verbinden, klikkerdeklik stelt niets voor.

5)De ballastkastjes wegwerken: zoek gewoon een plek in de buurt van de koplamp waar je het ballastkastje beetje netjes en stevig kwijt kan.

Het is echt een makkie dat inbouwen, veruit de meeste tijd ging bij mij zitten in het demonteren van de koplampen, ik was te lui om goed gereedschap vanboven uit mn flat te halen dus rotzooide ik aan met een standaard steeksleutelsetje... ::)

Ik ga voor de zekerheid mn koplampafstelling laten checken op juistheid nu, maar ze lijken op het eerste gezicht nog steeds goed te staan, een mooi wit (6000K) licht komt er nu uit, ziet er erg goed uit! Nu de kleine parkinglights aan de voorkant vervangen, dat geel naast de xenon ziet er niet uit :)