Tik in de motor? Alles over de vacuumpomp!

Gestart door Hen3, 04-05-2007 12:09:32

Vorige topic - Volgende topic

Henk855

Citaat van: Ben123 op 02-04-2010 00:16:01
Die pompen zijn eenvoudig te repareren(tikken)
Dat van een foute afdichting is mij niet bekend,wel dat de veerspanning te laag is(Bulletin Volvo)
Dit is op te lossen.

Leg eens uit?
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

Ben123

Dat doen we doormiddel van een ring tussen de veer te monteren van 1 mm dik.
Hij moet er wel voor uit elkaar.dat doen we met behulp van een klepverentang..

UserID6342

Hahaha, dat deden we vroeger al bij Mini's etc.  Die krengen hadden, zeker stationair, nog wel eens last van een te lage oliedruk, oliepomp / -spanner even los, sluitring erachter (soms moer als het echt heel erg was) en spul weer dicht.  Voila, weer een normale oliedruk.  Ging ook goed bij Mercedes tot laat in de jaren 80, daarna was het afgelopen met die pret.

elianmars

Citaat van: Ben123 op 02-04-2010 13:59:20
Dat doen we doormiddel van een ring tussen de veer te monteren van 1 mm dik.
Hij moet er wel voor uit elkaar.dat doen we met behulp van een klepverentang..

Dat heb ik in eerste instantie ook gedaan. Ging niet lang goed, redelijk snel erna begon het tikken opnieuw.

Ben123

Bas850

Citaat van: Konstant op 09-03-2009 21:53:36
Hallo Ewald,

De stekker is verdomd lastig te bereiken. Eerst moet je de de twee weerhaken/lippen indrukken en de onderzijde naar beneden loshalen. Daarna kan het boven gedeelte naar voren uit een houder geschoven worden. Deze houder is aan het blok bevestigd. Het is waarschijnlijk het handigst om de dipstick pijp te verwijderen, dan kom je er redelijk aan. (Denk bij terugplaatsen aan de o-ring onder aan de dipstickpijp.

http://www.konstantprevoo.com/foto/V70/DSC07141.JPG

Midden op deze foto zie je beide stekkers zitten zonder dat de contra stekker er op geschoven zit!!!! En zoals je ziet zit de peilstok aardig in de weg.

Succes!!!!!

M.vr.gr.

Konstant

Heb sinds eergisteren het probleem dat mijn motormanagmentlampje is gaan branden, auto ook in noodloop. Garage kan hem niet resetten, telkens terugkomende fout, hij zei iets met turbodruksensor? Zou dit er mee te maken kunnen hebben, heb wel iets olie op de stekkers gelekt maar volgens mij goed afgedekt?

Alvast bedankt voor de info.

stom stom, heb de veerpootbrug gemonteerd en blijkbaar de stekker los gemaakt aan de bijrijderskant. :eusa_doh:

geen probleem meer ;D

Bas
"to finish first, you first have to finish"

Mathilde

Wie o wie?

Wie zou genegen zijn mij te helpen met het (olie) lekvrij maken van mijn nieuwe vacuumpomp?
(laat je niet misleiden door de login  ;D :D)

Hij is gemonteerd, maar ik word helemaal kriegel van die onderste moer. Mijn auto-mannetje liet het ook afweten, zeker te warm of zo................

Ik heb er kennelijk en het geduld en/of het gereedschap niet voor  8)

Ik woon in Bussum en werk in Weesp

Iemand?

Ronald

Bas850

Citaat van: Mathilde op 28-06-2010 11:15:27
Wie o wie?

Wie zou genegen zijn mij te helpen met het (olie) lekvrij maken van mijn nieuwe vacuumpomp?
(laat je niet misleiden door de login  ;D :D)

Hij is gemonteerd, maar ik word helemaal kriegel van die onderste moer. Mijn auto-mannetje liet het ook afweten, zeker te warm of zo................

Ik heb er kennelijk en het geduld en/of het gereedschap niet voor  8)

Ik woon in Bussum en werk in Weesp

Iemand?

Ronald

Waarschijnlijk heb je de vacuumpomp erop de verkeerde stand eraf gehaald, hierdoor kan de stoter (of hoe heet dat cilindervormig buisje) niet ver genoeg terug erin.

Een mogelijkheid is om je nokkenas te verdraaienDe motor bedoel ik dus zie hieronder. Al weet ik niet of dit met een automaat ook werkt, zodat hij er wel helemaal in past. Maar daarna zou ik wel even de timing en alles weer even op tijd laten zetten.

Bas

Ik werk in Naarden maar heb niks bij me en vandaag is er rond 4 ur iets waardoor ik geen tijd heb.
"to finish first, you first have to finish"

Ben123

Wat een vreemde oplossing geef je,de nokkenas verdraaien en de timing daarna controleren,
Je kunt ook de motor iets verdraaien,is dat niet eenvoudiger?
Maar even voor de duidelijkheid,je kunt de pomp gewoon monteren,ongeacht de stand van de nokkenas.

elianmars

Citaat van: Ben123 op 29-06-2010 12:04:42
Wat een vreemde oplossing geef je,de nokkenas verdraaien en de timing daarna controleren,
Je kunt ook de motor iets verdraaien,is dat niet eenvoudiger?
Maar even voor de duidelijkheid,je kunt de pomp gewoon monteren,ongeacht de stand van de nokkenas.

Als de stift niet helemaal diep genoeg wil, inderdaad even de motor iets verdraaien. Wagen in de versnelling zetten en iets voor- of achteruit duwen. Da's genoeg om de pomp er wel goed op te kunnen krijgen.

Ook even in de gaten houden dat je niet eerst één moer helemaal vast draait. Dan gaat het ook niet lukken om 'm lekvrij te monteren. Beide moeren om en om steeds iets vaster draaien, dan gaat het helemaal goed komen.

Spawater

Met veel interesse dit topic gelezen, dank voor alle info! Ik heb net via de link van Elianmars een vacuumpomp besteld en Dennis gaat hem binnenkort inbouwen, wil het zelf ook wel een proberen maar gezien mijn vrouw die binnenkort gaat bevallen doe ik maar geen klusjes meer..
thanks! :eusa_clap:

Red Devil

komende week ga ik de pomp vervangen. Vandaag heb ik de slangen nagelopen en ik vraag mij nu af of deze pomp blaast of zuigt. Bij mijn N gaat er een vacuumslang vanaf de verdeler bij het luchtfilter naar mijn onderste motorsteun. Ik was altijd in de veronderstelling dat er lucht in de steun werd geblazen om deze op druk te krijgen. Echter het verdelerblok zuigt en blaast niet.

kan iemand dit uitleggen?

Voor de goede orde het is een N.

Gr.
Ted

volvi

Dag allen,
Er is inmiddels veel over gezegd en geschreven en ben daarom even de draad kwijt.
Waar kan ik een redelijk betaalbare vacuumpomp bestellen ? Tegen welke prijs ? En wat is het bestelnummer ?
Hij moet in 855 Tdi van 96.
Dank !!!!

Henk855

Citaat van: volvi op 16-09-2010 17:58:19
Dag allen,
Er is inmiddels veel over gezegd en geschreven en ben daarom even de draad kwijt.
Waar kan ik een redelijk betaalbare vacuumpomp bestellen ? Tegen welke prijs ? En wat is het bestelnummer ?
Hij moet in 855 Tdi van 96.
Dank !!!!

Paar berichten terug:

Afgelopen vrijdag contact gehad met Wilmink de importeur van Pierburg omdat ik het verschil wilde weten tussen de VAG pomp 7.22300.69.0 en de Volvo pomp 7.22300.68.0 en het enige verschil in de pomp is de aansluiting van de vacuumslang en 200 euro in je knip. De verkoper vertelde me dat ze tegenwoordig ook een niet Pierburg pomp leveren die net zo goed is als de Pierburg met partnummer 32923248 welke slechts 175 euro kost, ik heb hem besteld en morgen gaat ie er op. Deze pomp geleverd door de importeur van Pierburg en op advies van de afdeling verkoop lijkt me dus geen slechte keus. Wil je toch een Pierburg neem dan de pomp voor de VAG diesel, scheelt 200 euro alleen omdat het aansluitpunt van de slang net onder een andere hoek staat, je hebt ruimte genoeg met de vacuum slang dus waarom de Volvo pomp zo duur moet zijn is onduidelijk.
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

volvi

Mijn dank is onuitsprekelijk en eeuwig !!!!!