Upgrade achterremmen T-5R

Gestart door V70geRwin, 15-05-2007 09:44:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Wibren

Ik heb ze zelf goedkoop uit de UK gehaald. Zat voor 2 schijven OEM volvo + verzendkosten zo rond de 150 pond.
1997 V70R ex-AWD: Trackday driver

thuur

Citaat van: BoudewijnB op 12-04-2011 12:55:57
Mag ik jullie wel advies vragen betreft de aan te bevelen dikte van het materiaal? En zal ik alu nemen of beter een stuk staal uit de oud ijzer bak vissen?
En de richtlijnen voor minimale dikte?

Tja, bij dit soort dingen denk ik altijd: aluminium buigt niet veel, dat scheurt liever. IJzer/staal kan wat dat betreft wat meer hebben.


Gr 8)

BoudewijnB

Goed, ik heb de schijven binnen en ga zelf brackets maken.
Nu heb ik wel bemerkt dat de porsche remblokken lang niet de hele schijf kunnen raken.
Ze zijn wat minder hoog, dus moet ik nu zorgen dat de blokken het uiterste randje van de schijf raken? Of zal ik een mm van de buitenrand af blijven?

Op de onderstaande foto zit de klauw maximaal over de schijf en hou ik dus +/- een halve cm over aan de binnekant.

MarkoC70T5

Citaat van: BoudewijnB op 15-04-2011 17:47:53
Goed, ik heb de schijven binnen en ga zelf brackets maken.
Nu heb ik wel bemerkt dat de porsche remblokken lang niet de hele schijf kunnen raken.
Ze zijn wat minder hoog, dus moet ik nu zorgen dat de blokken het uiterste randje van de schijf raken? Of zal ik een mm van de buitenrand af blijven?

Op de onderstaande foto zit de klauw maximaal over de schijf en hou ik dus +/- een halve cm over aan de binnekant.
http://i55.tinypic.com/20jl3ly.jpg
Dat doet mijn setje ook 4 a5 mm dat niet gebruikt wordt kwa oppervlak.
Going broke in style. 
Soms mis ik de Volvo wel tot ik de V8 start.

BoudewijnB

zaterdag eindelijk de cayenne klauwen achter gemonteerd, heeft even geduurt wegens financien en gebrek aan factor tijd.
Brackets zelf gemaakt, ging vrij makkelijk.

Heerlijk een dagje mee geremd! voelde voortreffelijk bij normaal weggebruik, maar nu vanavond hebben ze mij wel even laten schrikken zeg! Reed enthausiast op een bocht af, en wil in de blokken.... kwam zowaar de achterkant mij inhalen! :o

Kwestie van remdruk begrenzer er tussen zetten? of de abs ventielen aanpassen?

bij slepend of normaal remmen voelt het heerlijk zo, maar als ik hard rem blokkeert de achterkant en heb ik het idee dat voor veel meer druk mag hebben...

heb liever dat voor blokkeerd, dan hou je nog een beetje controle over het stuur, scheelde weinig of ik had een paar flinke deuken erbij en stoeprandschade :-[

ulkeman

tja dat krijg je er van eigenlijk,
nu zul je alles wel moeten aanpassen om het veilig te maken ;)


ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

MarkoC70T5

Citaat van: BoudewijnB op 16-01-2012 20:54:39
zaterdag eindelijk de cayenne klauwen achter gemonteerd, heeft even geduurt wegens financien en gebrek aan factor tijd.
Brackets zelf gemaakt, ging vrij makkelijk.

Heerlijk een dagje mee geremd! voelde voortreffelijk bij normaal weggebruik, maar nu vanavond hebben ze mij wel even laten schrikken zeg! Reed enthausiast op een bocht af, en wil in de blokken.... kwam zowaar de achterkant mij inhalen! :o

Kwestie van remdruk begrenzer er tussen zetten? of de abs ventielen aanpassen?

bij slepend of normaal remmen voelt het heerlijk zo, maar als ik hard rem blokkeert de achterkant en heb ik het idee dat voor veel meer druk mag hebben...

heb liever dat voor blokkeerd, dan hou je nog een beetje controle over het stuur, scheelde weinig of ik had een paar flinke deuken erbij en stoeprandschade :-[

Ik heb dat op gevangen door goede sportblokken voor te zetten en  de goedkoopste blokken die passen achter.
Dan heb je al iets meer rembalans  ;D
Going broke in style. 
Soms mis ik de Volvo wel tot ik de V8 start.

BoudewijnB

haha ok Marko :) Voor heb ik nu vrijwel nieuwe EBc Red zitten en achter orgineel Porsche (brembo?)

Intussen ook een ander topic gelezen, ga de EBD eens nazien, en moet eigenlijk achter eens goede schokbrekers monteren.

MarkoC70T5

Citaat van: BoudewijnB op 16-01-2012 21:34:37
haha ok Marko :) Voor heb ik nu vrijwel nieuwe EBc Red zitten en achter orgineel Porsche (brembo?)

Intussen ook een ander topic gelezen, ga de EBD eens nazien, en moet eigenlijk achter eens goede schokbrekers monteren.
schokbrekers kunnen ook wel een hoop verschil maken.  want dan duikt de auto helemaal niet meer bij hardremmen.
Going broke in style. 
Soms mis ik de Volvo wel tot ik de V8 start.

R o b

#69
Citaat van: Emiel op 26-03-2011 16:01:33
Jah. :azn:

Ik heb een achter BBK gehad op de 850. Remde heel aardig mee achter. Zo aardig dat ik zonder ABS 2 zwarte strepen incl. rookwolken achter de auto had. Ook op de remmentestbank was de remkracht veel te hoog tov van voor. Tevens had ik met zachtjes aanremmen voor het stoplicht dat de hele achterkant begon te trillen, niet van kromme schijven maar de achterkant stond op een vage manier te vibreren. De 2de eigenaar van m'n BBK had dezelfde ervaring met aanremmen.
Met werkende ABS remde ie wel bangelijk goed, duidelijk merkbaar dat de auto veel vlakker bleef. Remweg was duidelijk korter.

Als ik het overnieuw zo doen dan had ik er een remkrachtverdeler tussen gezet.

Het zag er wel moddervet uit, en laat dat precies de reden zijn geweest voor aanschaf.


;)






Kon even niet meer vinden welke BBK je voor hebt.

Inderdaad aan de voorzijde een goede blokken: Carbotech XP8 of XP10 (wel erg duur).....en achter een toekiewoekieblok!

Wout309t

Citaat van: R o b op 17-01-2012 07:52:12
Citaat van: Emiel op 26-03-2011 16:01:33
Jah. :azn:

Ik heb een achter BBK gehad op de 850. Remde heel aardig mee achter. Zo aardig dat ik zonder ABS 2 zwarte strepen incl. rookwolken achter de auto had. Ook op de remmentestbank was de remkracht veel te hoog tov van voor. Tevens had ik met zachtjes aanremmen voor het stoplicht dat de hele achterkant begon te trillen, niet van kromme schijven maar de achterkant stond op een vage manier te vibreren. De 2de eigenaar van m'n BBK had dezelfde ervaring met aanremmen.
Met werkende ABS remde ie wel bangelijk goed, duidelijk merkbaar dat de auto veel vlakker bleef. Remweg was duidelijk korter.

Als ik het overnieuw zo doen dan had ik er een remkrachtverdeler tussen gezet.

Het zag er wel moddervet uit, en laat dat precies de reden zijn geweest voor aanschaf.


;)






Kon even niet meer vinden welke BBK je voor hebt.

Inderdaad aan de voorzijde een goede blokken: Carbotech XP8 of XP10 (wel erg duur).....en achter een toekiewoekieblok!

Of achter originele klauwen en Brembo-covers......
2011 V70 2.0T R-Design MT

R o b

Wel je velgen goed vastschroeven dan!  ;D

MarkoC70T5

Citaat van: Wout309t op 17-01-2012 08:31:24
Citaat van: R o b op 17-01-2012 07:52:12
Citaat van: Emiel op 26-03-2011 16:01:33
Jah. :azn:

Ik heb een achter BBK gehad op de 850. Remde heel aardig mee achter. Zo aardig dat ik zonder ABS 2 zwarte strepen incl. rookwolken achter de auto had. Ook op de remmentestbank was de remkracht veel te hoog tov van voor. Tevens had ik met zachtjes aanremmen voor het stoplicht dat de hele achterkant begon te trillen, niet van kromme schijven maar de achterkant stond op een vage manier te vibreren. De 2de eigenaar van m'n BBK had dezelfde ervaring met aanremmen.
Met werkende ABS remde ie wel bangelijk goed, duidelijk merkbaar dat de auto veel vlakker bleef. Remweg was duidelijk korter.

Als ik het overnieuw zo doen dan had ik er een remkrachtverdeler tussen gezet.

Het zag er wel moddervet uit, en laat dat precies de reden zijn geweest voor aanschaf.


;)






Kon even niet meer vinden welke BBK je voor hebt.

Inderdaad aan de voorzijde een goede blokken: Carbotech XP8 of XP10 (wel erg duur).....en achter een toekiewoekieblok!

Of achter originele klauwen en Brembo-covers......

Dat is toch wel helemaal kansloos remcovers  :eusa_wall:
Going broke in style. 
Soms mis ik de Volvo wel tot ik de V8 start.

R o b

Zo zal Wouter het ook wel bedoelen....  ;D