Viking's Volvo Verhalen

Gestart door viking_in_shorts, 11-06-2007 16:28:50

Vorige topic - Volgende topic

viking_in_shorts

viking_in_shorts

Taranis

Is een '99-er om te bouwen tot automaat? :angel:

Maar uhm, bij deze dan even een trap onder je hol: vervang gewoon die kachelradiator, laad de accu op en zoek eventueel uit waarom ie leeggelopen is als je geen lampje hebt laten branden en repareer de band/velg. Naar de APK en dan merk je vanzelf of er nog meer mis is dan alleen speling op een stuurkogel maar ik kan het me niet voorstellen. Toen ik er een maand geleden op de brug onder stond was het ding echt niet zo slecht als je het nu doet voorkomen. Zeg dan gewoon dat je zin hebt in wat anders :evil:

elianmars

Citaat van: Taranis op 19-10-2014 19:40:14
Is een '99-er om te bouwen tot automaat? :angel:

Maar uhm, bij deze dan even een trap onder je hol: vervang gewoon die kachelradiator, laad de accu op en zoek eventueel uit waarom ie leeggelopen is als je geen lampje hebt laten branden en repareer de band/velg. Naar de APK en dan merk je vanzelf of er nog meer mis is dan alleen speling op een stuurkogel maar ik kan het me niet voorstellen. Toen ik er een maand geleden op de brug onder stond was het ding echt niet zo slecht als je het nu doet voorkomen. Zeg dan gewoon dat je zin hebt in wat anders :evil:

:eusa_clap:

viking_in_shorts

Zelfs al doe ik zoveel mogelijk zelf zit ik tegen een reparatie van ca €1000 aan. Laat ik het door een garage doen praten we over €2000. Terwijl er vorige maand hetzelfde bedrag aan kapot gegooid is. €3000 voor onderhoud is imho veel, en daarvoor zijn er betere dingen te rijden. Nogmaals - hij hoeft niet weg, maar hij / zij is gewoon niet geschikt voor daily driver.

elianmars

Citaat van: viking_in_shorts op 19-10-2014 21:41:04
Zelfs al doe ik zoveel mogelijk zelf zit ik tegen een reparatie van ca €1000 aan. Laat ik het door een garage doen praten we over €2000. Terwijl er vorige maand hetzelfde bedrag aan kapot gegooid is. €3000 voor onderhoud is imho veel, en daarvoor zijn er betere dingen te rijden. Nogmaals - hij hoeft niet weg, maar hij / zij is gewoon niet geschikt voor daily driver.

Hoe lang heb je de wagen nu en wat heb je tot nu toe voor kosten gehad?

Ik begrijp het wel, maar vind het aan de andere kant zonde van de cabrio.

Ewout Schalkwijk

Nogmaals - hij hoeft niet weg, maar hij / zij is gewoon niet geschikt voor daily driver.

Denk eens in plaatjes en zie het logo voor je... :eusa_whistle:

Vorig jaar en dit jaar heb ik ook flinke kosten gehad, nu is de hoop dat het een tijdje rustig is. Vorige maand waren er ook banden enzo bij. Dat zijn reguliere slijtagedelen.
Ik heb net ook voor 1000€ alleen al aan vier nieuwe winterbanden gehad. Part of the game. Neemt niet weg dat die even heel zuur is.

Als jij op korte termijn een weekendje goed weer regelt kan ik misschien wat plannen.

Ewout
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Taranis

Vorige maand was gasklephuis en 2 banden?

Hoe lang heb je daarvoor geen geld aan de auto uit hoeven geven?

Ik ben het wel een beetje met Ewout eens: banden, remmen, stuurkogels, voorruiten en dergelijke zijn slijtagedelen en dus regulier onderhoud. Het gasklephuis was vervelend. De kachelradiateur idem, vooral omdat je stil komt te staan maar het is geen dure of mega ingewikkelde reparatie. Dan heb je het over een 600-700 euro aan correctief onderhoud? Jammer, maar dat hoort ook een beetje bij het soort auto op leeftijd... je rijdt er geen nieuwere auto voor. Denk ik.

Een beetje uit eigen ervaring: je kunt het ding een trap geven (of aan de kant zetten) en iets nieuwers gaan rijden, maar ook die nieuwere auto heeft gewoon onderhoud nodig. Ik vraag me soms ook wel eens af waarom ik de XC gedeporteerd heb omdat mijn huidige auto ook vrolijk een nieuwe tussenas, schokdempers, remmen, deurrubbers en dergelijke nodig heeft terwijl je ook nog eens geïnvesteerd hebt in een jongere auto. Met andere woorden: reken je niet rijk.

UserID6342

Kan niet (en wil niet) in de knip van Tim kijken natuurlijk, maar zoals Ronald al zegt; valt allemaal onder regulier onderhoud en ook de ETM !  Als er eentje met een gele sticker opzit, weet je gewoon dat je een keer aan de beurt bent.  Dit moet je dan m.i. ook incalculeren in de te verwachten kosten.

Al het andere valt onder normale slijtagedelen en heb je met een andere auto ook.  Even worst welk merk dat dan is.

ZC3rr0r

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 20-10-2014 00:34:39
Nogmaals - hij hoeft niet weg, maar hij / zij is gewoon niet geschikt voor daily driver.

Denk eens in plaatjes en zie het logo voor je... :eusa_whistle:

Vorig jaar en dit jaar heb ik ook flinke kosten gehad, nu is de hoop dat het een tijdje rustig is. Vorige maand waren er ook banden enzo bij. Dat zijn reguliere slijtagedelen.
Ik heb net ook voor 1000€ alleen al aan vier nieuwe winterbanden gehad. Part of the game. Neemt niet weg dat die even heel zuur is.

Als jij op korte termijn een weekendje goed weer regelt kan ik misschien wat plannen.

Ewout

Mijn hulp bij deze ook aangeboden.
En de babybrugjes :)

viking_in_shorts

Citaat van: ZC3rr0r op 17-10-2014 14:45:22
Tim, check mister-auto voor een interieurradiateur.
Valeo - 1421 kroon: http://www.mister-auto.se/sv/varmeelement/valeo-812327_g467_a021812327.html

Scheelt toch wel iets, en de kwaliteit is er niet minder om :-)

Thanks voor de Tip - deze heb ik zojuist besteld. Raar dat ik bij skruvat niets kon vinden en bij mekonomen kost dit SEK 1840.
Hopelijk kan ik dan eind van de week dat ding monteren. Heb gelezen dat ik o-ringen moet hebben, die zal ik dan maar bij de Bilia gaan halen.

Ik heb natuurlijk niet ál te goed gekeken, maar is er een fool-proof how-to beschikbaar?

Qua montage denk ik dat ik het zelf moet gaan doen in de avonduren.

viking_in_shorts

Leuk dat jullie me allemaal proberen te overtuigen dat deze auto niet zo duur is, maar ik heb de afgelopen jaren tussen de 10' en 30' per jaar aan onderhoud uitgegeven. Vind ik wel genoeg en daarom dat ik te weinig aan pro-aktieve reparaties danwel verbeteringen doorgevoerd heb. Volgens mij ben ik gewoon aan een nieuwe toe. Mag dat, na 9 jaar?

Ben

Ja Tim, dat mag. Gewoon een lekkere 240 of 245 zoeken :-)

elianmars

Citaat van: viking_in_shorts op 20-10-2014 13:00:04
Leuk dat jullie me allemaal proberen te overtuigen dat deze auto niet zo duur is, maar ik heb de afgelopen jaren tussen de 10' en 30' per jaar aan onderhoud uitgegeven. Vind ik wel genoeg en daarom dat ik te weinig aan pro-aktieve reparaties danwel verbeteringen doorgevoerd heb. Volgens mij ben ik gewoon aan een nieuwe toe. Mag dat, na 9 jaar?

Ja hoor, dat mag. En dan deze doorschuiven naar mij ;D

Snellebaksteen

Ik heb nog wel een absoluut storingsvrije en uiterst betrouwbare S40 voor je om te ruilen. Kom ik hem zelf brengen met een kofferbak vol drank!
:eusa_dance:
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.