MOV'IT Remmen

Gestart door 850Joris, 03-07-2003 21:40:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Entuscan

Ik geef het op

Jullie hebben natuurlijk allemaal gelijk .. anticiperen is de boodschap ! en je mag niet op het materiaal gaan vertrouwen.

Maar als het er niet ingaat dat er situaties zijn die gewoon niet te anticiperen vallen ... of moeilijk te vermijden zijn. Tja dan is het moeilijk
We leven nu eenmaal niet in a perfect world. iedereen maakt fouten.
Neem nu gewoon op de snelweg, je rijd mooi links 120 schiet in een keer een vrachtwagen die wilt inhalen voor je in ... Oh sorry niet gezien, je zat in men dodehoek. HEEL hard remmen of heel hard wegtrekken is dan de boodschap. (toevallig beide bepaald door het materiaal)
Mag je nog 1km vooruit zitten kijken en zo, alles anticiperen ... als er "dichtbij" een situatie zich voordoet. Tja dan wil ik toch dat alle beetjes helpen.

Ik heb de indruk dat ik wat verkeerd begrepen wordt, het is niet zo van "het een compenseert het ander" maar het gaat mij om de combinatie.
Het gaat mij ook niet om de schuld bij het materiaal te leggen of zo.
Ik zal het wel verkeerd uitleggen. :) Daarom dat ik er mij niet meer moe aan maak. Het blijft blijkbaar toch maar botsen.

Who needs RyanAir when you can fly Volvo R ....
--------------------------------------------------------------

Rudi

Citaat van: Ludo op 20-07-2003 00:06:05
[bij de nieuwe R zit er standaard idd een grotere/betere (brembo)set op, maar deze voldoet ook niet volgens Johann.
heeft volvo dan nu weeral een grote fout gemaakt. ???


Volgens mij heeft die dezelfde afmeting als mijn AP,s,dat Johann zoiets zegt is voor mij onverklaarbaar,tsja wat moet je dan?Keramische remmen?jammer die zijn niet te betalen,en ook niet nodig tenzij je constant wordt nagezeten door een GT3 of een Lambo ;D

Ik snap Ludo ook wel,de verantwoording blijft altijd bij de bestuurder,dan maakt het niet uit of je race remmen hebt of niet,ben ik het mee eens,je moet altijd blijven anticiperen.Maar met race remmen kun je je snelheid langer vasthouden,en daar gaat het om :)
Dr.Go-Fast...

Marc 0101.001

1. de Mazda testauto had van huis uit al veel betere remmen dan een Volvo
2. logisch dus dat het verschil 'maar' 1,1 meter uitmaakt
3. ik weet zeker dat eenzelfde test met een bijvoorbeeld 850R een veel groter verschil zou laten zien
4. als je tevreden bent met je originele remmen; prima
5. erg happy met de Big-Brakekit; ook prima
6. met andere woorden; ieder zijn meug

Halleluja!  ;D

micdee

#93
ik denk dat die grote remmen setjes hun kwaliteit tonen als je constant duitsland snelheden rijdt met daarbij de verkeerssituatie van Nederland oftwel je zit net weer lekker op de 220 en je moet op kort termijn weer terug naar 110-120.. en dat vrij vaak vrij snel achter elkaar.... dan zal je dus met die grotere remmen na een aantal keer het profijt gaan merken... ik denk niet dat je een groot verschil merkt met bijvoorbeeld die EBC remschijven met redstuff blokken onder minder extreme gevallen.... en voor de rest... als je echt anticiperend auto rijd heb je volgens mij zelfs genoeg aan de standaard volvo remmen :)

en waarom volvo zelf ook zo'n set maakt, ik denk dat dit meer ligt in de richting van laten we proberen er ook een graantje van meepikken....

Marc 0101.001

Citaat van: Ludo op 20-07-2003 15:07:50
Citaat van: Yellow Banana II op 20-07-2003 12:18:47
3. ik weet zeker dat eenzelfde test met een bijvoorbeeld 850R een veel groter verschil zou laten zien
sorry Marc, maar met ik weet zeker... hebben we niks aan, harde testcijfers !.
op die manier kan ik ook wel uit m'n duim zuigen dat mijn auto 280 gaat.   :-\
;D

Dan kunnen we heel dit forum wel opdoeken want er worden hier continu verhalen verteld waar 'harde feiten' ontbreken.....  ;D

Reitse

"A Little less conversation, a little more action ..." ;)

Marc 0101.001

Dit worden de vervangers van mijn AP Racingset:



Nu met 6 zuigers per klauw en CNC-gefreesde aluminium remklauwen en remschijven van 336x30mm!  :D

Entuscan

hoop dat ze roder uitvallen als op de foto ;)

18" nodig zeker
Who needs RyanAir when you can fly Volvo R ....
--------------------------------------------------------------

Marc 0101.001

Citaat van: Entuscan op 13-08-2003 20:12:02
hoop dat ze roder uitvallen als op de foto ;)

18" nodig zeker

Je kunt ze krijgen in rood, geel, blauw of zilvergrijs geanodiseerd. Met 17" past het ook. Ik kan ook nog 360mm leveren, maar dan heb je inderdaad 18" nodig. alle sets passen met de originele Volvo-velgen (dus zonder spacers!). Mijn auto dient als test en demowagen straks om de remmen te promoten in NL.  ;D

Johann

Citaat van: Yellow Banana II op 13-08-2003 20:19:37
Citaat van: Entuscan op 13-08-2003 20:12:02
hoop dat ze roder uitvallen als op de foto ;)

18" nodig zeker
alle sets passen met de originele Volvo-velgen (dus zonder spacers!).

Ik heb toch laatst via de telefoon uit eerste hand begrepen dat dit niet het geval was...
Of is dit een nieuw of ander type klauw?

Entuscan

't zijn wel geen movit remmen meer he Johann ;)
Who needs RyanAir when you can fly Volvo R ....
--------------------------------------------------------------

Johann

#101
Citaat van: Entuscan op 13-08-2003 21:24:55
't zijn wel geen movit remmen meer he Johann ;)

Och verrek toch.. ;D
Ik meende dat het nog over MOV-IT ging.

WP zegt mij zo niets. Staat wel erg lekker..


En dat voor ~€1250,-!




Marc 0101.001

Ik heb ze in het echt gezien op een S80 T6, staat erg goed en volgens de eigenaar remt het super! Binnenkort te verkrijgen via......   :-X  ;)

V70R

Citaat van: Yellow Banana II op 14-08-2003 09:03:16
Ik heb ze in het echt gezien op een S80 T6, staat erg goed en volgens de eigenaar remt het super! Binnenkort te verkrijgen via......   :-X  ;)

?? Euro ??
V70R Saffron '98 FWD - MT
MTE custom mapping / Aluminium IC / Aquamist 1S / 465cc / MSD Blaster / Magnecore KV85 / HPI /  Ferrita 2.5" & 3" dp racecat / Veerpootbrug voor & achter / IPD stabilisator / KW V2 / AM DB9 330MM Brembo met S60R remschijven / Pagid Blauw remblokken

Marc 0101.001

Exacte prijzen nog niet bekend, wordt hard aan gewerkt!