C70RS Opvolger gekocht een Amerikaanse gelebanaan (blogCar)

Gestart door MarkoC70T5, 15-02-2008 20:28:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jellejas

BRAAAAAAAP STUTUTU

MarkoC70T5

Citaat van: elianmars op 01-05-2017 22:47:09
Dat heb je enkel met die doekjes zo schoon gekregen?  :o

Yup een stuk of 5 gebruikt op de bobine plaat en de cilinder kop er onder.
Ze zijn best nat schuimt een klein beetje en daarna nog een keer over om het oppervlak weer droog temaken.
Als het echt nog vaster zat kan je eventueel nog remreiniger op het doekje er bij doen.  Maar nu ging het er al goed af met een paar keer schrobben.
Going broke in style. 
Soms mis ik de Volvo wel tot ik de V8 start.

MarkoC70T5

Citaat van: jellejas op 01-05-2017 22:52:12
Meer foto's! Prachtig zo'n dikke v8
Volgende maand komen er meer fotos als hij de weg op mag :-)
Going broke in style. 
Soms mis ik de Volvo wel tot ik de V8 start.

gero

Citaat van: MarkoC70T5 op 01-05-2017 21:36:04
Dit weekend begonnen met het schoonmaken van de motorruimte.
Hier komt nog een uitgebreider verslag van maar ik wilde even wat met jullie delen.

Bij de AH hebben ze  nu pakken met schoonmaak doekjes voor in de keuken. 1 van de setjes is nu speciaal voor het ontvetten.
Dit werkt dus ook echt goed op de motor.  Heb nu even snel 1 kant gedaan. Doe het nog een keer maar dan haal ik de bobine rails er even af.

http://i640.photobucket.com/albums/uu130/MarkoC70T5/Corvette%20C6/Motor%20doekjes_zpsjumxmuqp.jpg

Morgen even bij de AH kijken,bedankt voor de tip :eusa_dance: :eusa_dance:

MarkoC70T5

Vandaag na 2 weken wachten mijn nieuwe vloermatten binnen gekregen.  :dance:  Helaas waren er geen vloerenmaten aanwezig in de auto toen ik hem kocht. Dus moest ik wat anders gaan zoeken. 

Heb nu deze lekker dikke matten gekozen.


Going broke in style. 
Soms mis ik de Volvo wel tot ik de V8 start.

MarkoC70T5

Vandaag was het eindenlijk zover. Ik had een afspraak gemaakt bij de RDW in schiedam.

Ben daar vandaag samen met MarcoV naar toegegaan.  
Daar aangekomen was ik eigenlijk gelijk aan de beurt.
Het papier werk stelt echt niets voor, alles inleveren wat je in het buitenland heb gekregen. En zij schrijven de auto over op jou naam en je krijgt een nummertje voor de controle in de hal.

Daarna naar buiten gegaan en ook hier mocht ik gelijk door rijden naar het controle punt.
Wat zij daar doen is eigenlijk heel simpel. Ze bekijken alle gegeven die je hebt van de auto. In mijn geval een CVO (Certificaat van Overeenstemming ) soort van geboorte certificaat van de auto. Deze kan je aanvragen bij de importeur van het automerk. En de APK papieren als je die hebt.

Nu ging dat best vlot alles kon worden overgenomen tot hij vroeg naar het Vin nummer.  Ik wijs naar een plaatje achter de voorruit waar dat nummer opstaat.
Zegt de beste man ja maar die mag ik niet overnemen wat die kan je los halen ( zit aan het dashboard vast in een kamer die door je voorruit kan zien.

Wij dus opzoek naar een nummer, totaal geen nummer tevinden op de auto alle logische plekken bekeken.  Toen wat rond gebeld en kreeg tehoren dat hij echt op een onmogelijk plek zit. Ergens aan de zijkant van de balk. Maar dan zo dat de radiator er voorzit.  De beste man is even bezig geweest met ondersteboven lezen van de nummers maar uit eindelijk was het gelukt en waren er klaar bij de RDW.

Nu nog een paar dagen wachten op de  goedkeuring van de belasting dienst voor de BPM aangift en dan kunnen we gaan rijden.

Toen maar gelijk gebruik gemaakt van het 1 dags kenteken.. En even een stukje gaan rijden met MarcoV.



Het was ook prima weer om eens met het dak er af te rijden :-)
Going broke in style. 
Soms mis ik de Volvo wel tot ik de V8 start.

Ewout Schalkwijk

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Emiel


MarkoC70T5

Citaat van: Emiel op 03-06-2017 10:35:07
Wat een ding 8)
Thanks moet er echt nog zo aanwennen. Rijd zo anders als de Volvo die nu ook niet echt langzaam was.
Going broke in style. 
Soms mis ik de Volvo wel tot ik de V8 start.

henry classic v70

600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4


triton

Professioneel raddraaier

Vulk


MarkoC70T5

Citaat van: Vulk op 04-06-2017 09:12:32
Hoe rijdt zo'n ding eigenlijk?

In welke opzicht?

Hij rijd echt als een europese sportwagen gaat ook snoei hard de bocht om. Door de grote motor met een bak aan koppel rijd het ook gewoon zalig in de stad.
Je trekt op in zijn 1 en zodra je rolt kan je eigenlijk al direct naar zijn 4 (  wat hij standaard ook doet als  milieu systeem naar dat heb ik uitgezet)
Beetje vreemd dat ze  bij een handbak een blokkade hebben op zijn 2de & 3de versnelling als je rustig rijd.   Heb nu 1:11 gehaald op de  snelweg met 550 km aan 1 stuk.

De auto is ook goed comfortable op lange stukken. Zit positie is wel laag maar erg goed. De stoel is ook heel erg goed in te stellen met luchtzakken in je onderrug en zijkant.
Daarnaast heeft de auto echt heel veel opties.  Cruisecontrol, automatische lichten en ruitenwissers, Stoelverwarming, Navigatie en headup display Alle settings die je in de auto doet worden opgeslagen in de sleutel ook je radio zenders en waar je was gebleven met muziek.

Ik was natuurlijk altijd al een snelle Volvo gewent. Maar dit rijd zoveel sneller en ook kwa beleving geen lag maar gewoon direct power en het maakt niet uit hoe hard je rijd hij blijft maar door knallen als je vol op het gas gaat.  Dat was ook iets wat in de Volvo eigenlijk alleen in zijn 3 en 4 het lekkerste ging.   Heb de traction control nog niet uitgehad.  Maar je merkt wel dat deze goed helpt de auto recht tehouden.   0 naar 100 gaat in 4.1sec  en dat haal je gewoon nooit met je Volvo met FWD. En dan de top met 310+ zijn dat is ook iets wat de C70 nooit ging halen bleef steeds steken op 273 op de gps. Dus voor mij is het nu al een vooruit gang.  En dan komt er ooit nog een paar honderd pk bij  :eusa_dance:

En het geluid is gewoon zo lekker :-)

https://youtu.be/yk-xqHLu7V8
Going broke in style. 
Soms mis ik de Volvo wel tot ik de V8 start.

Vulk