Inbouwen Spy keyless entry 850 estate 1993

Gestart door ronroffel, 16-03-2008 18:05:00

Vorige topic - Volgende topic

razorx

Citaat van: rovelra op 18-04-2011 11:24:33
2 diodes in de knipper kabels monteren en probleem moet weg zijn!!
Yep!

Joeri

Citaat van: razorx op 18-04-2011 21:27:31

Citaat van: rovelra op 18-04-2011 11:24:33
2 diodes in de knipper kabels monteren en probleem moet weg zijn!!
Yep!
Kee, ga ik dat doen. En wat voor diodes moeten dat zijn?
Travel is the only thing you buy that makes you richer.

razorx

Met eventuele aanhanger zit je op 63W, met een beetje marge er bij moeten ze 8A kunnen hebben.
Maar ik durft te wedden als je contact opneemt met je Spy leverancier, dat ze je die zo leveren zonder uitzoekwerk.
(Mbcarparts)

razorx

Zie ook dit plaatje gepost door Pennyfield:

Snellebaksteen

Ik heb ze volgens mij nog liggen. Ik heb ze nl nooit gemonteerd in de 855. Als ik ze kan vinden mag je ze voor niks hebben. Ik zal morgen even zoeken.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Joeri

Citaat van: Snellebaksteen op 18-04-2011 23:54:55
Ik heb ze volgens mij nog liggen. Ik heb ze nl nooit gemonteerd in de 855. Als ik ze kan vinden mag je ze voor niks hebben. Ik zal morgen even zoeken.
Wow, dat zou super zijn!  :eusa_clap:

Joeri

Citaat van: razorx op 18-04-2011 22:05:07
Met eventuele aanhanger zit je op 63W, met een beetje marge er bij moeten ze 8A kunnen hebben.
Maar ik durft te wedden als je contact opneemt met je Spy leverancier, dat ze je die zo leveren zonder uitzoekwerk.
(Mbcarparts)
thanks!

Joeri

Citaat van: Snellebaksteen op 18-04-2011 23:54:55
Had je ze nog gevonden?  ::)

Snellebaksteen

:eusa_wall:
Niet meer aan gedacht. Ik zoek vanmiddag even!
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

FRANQ

Is het mogenlijk een klapsleutelsetje in te bouwen met behoud van het orginele alarm?
Ik zou namelijk graag mijn guard 2 alarm willen behouden en wel een klapsleutel willen hebben.
"Vroeger was ik schizofreen, nu gaat het wel goed met ons"

Joeri

Citaat van: FRANQ op 27-04-2011 12:53:44
Is het mogenlijk een klapsleutelsetje in te bouwen met behoud van het orginele alarm?
Ik zou namelijk graag mijn guard 2 alarm willen behouden en wel een klapsleutel willen hebben.
Dat lijkt me een no-go  :eusa_think:

FRANQ

mijn originele sleutel is een beetje aan het ontbinden namelijk.

Vandaar.
"Vroeger was ik schizofreen, nu gaat het wel goed met ons"

SirRutte

Kan gewoon hoor, zo'n SPY setje staat los van het alarm.

Heb het zelf namelijk ook, vanwege ontbrekende handzender ;D

thuur

Citaat van: -D©©©L- op 03-05-2009 22:37:23
CV aansturing zoals beschreven in de eerder gepostte "SPY" inbouw handleiding gaat niet (slechts half) werken in een 850.

De "Unlock" signalen voor de beide portiersloten en de achterklep zijn ieder apart uitgevoerd naar de CV unit. De "Lock" is wel gezamelijk.
De CV wil voor het sluiten niet alleen een puls wil zien op de "Lock" aansluiting, maar ook minimaal 1 afwezig "Unlock" signaal. Dit is een soort controle functie, een deurschakelaar kan immers maar 1 status tegelijk hebben. Denk hierbij aan een aanrijding waarbij er kortsluiting ontstaat, door deze voorwaardelijke schakeling zal een CV makkelijker ontgrendeld kunnen worden.

Het "domweg" parallel schakelen van de afstandsbediening module aan 1 van de deurschakelaars gaat dus niet werken qua "Lock" functie. Er moet een extra relais toegevoegd worden welke de "Unlock" onderbreekt terwijl er een "lock" signaal gegeven wordt. Dan gaat het zonder problemen.  :)

En vandaag een Roffel gehad waar ook dat niet werkte :eusa_doh: Na veel meten, uitzoeken en proberen met verschillende CV relais' heb ik de oplossing gevonden: ipv het te-onderbreken signaal met een breekrelais te schakelen heb ik 1 van deze draadjes doorgeknipt. Er komen 2 draden in de multistekker, de kortste daarvan heb ik onderbroken. Dan kun je wel openen en sluiten zoals dat bij normale auto's gaat.

In detail:
Op 24:2/47 zitten twee Blauw-Bruine kabels, deze komen van de portiersloten in de voordeuren. Eentje daarvan is nu doorgeknipt. Het Open signaal geef ik op de Grijs-Rode op positie 24/2:22. Sluit gewoon via 24/2:21 Geel-Grijs.

Gr :D

thuur

Even een vraag voor de PKE gebruikers hier:
Het PKE systeem werkt eigenlijk goed, alleen het automatisch sluiten en openen als je in buurt komt resp. wegloopt werkt niet meer ??? Nu weet ik dat er wat instellingen te veranderen zijn, maar de gebruiksaanwijzing is erg summier. Ook op vragen aan de leverancier wordt amper gereageerd..

Weet iemand hoe dat in te stellen is?

Gr :eusa_eh:

PS: op de knop drukken werkt wel dus, batterijen zijn vernieuwd en de stroom is er al een dag vanaf geweest. Alles zonder resultaat..