Inbouwen Spy keyless entry 850 estate 1993

Gestart door ronroffel, 16-03-2008 18:05:00

Vorige topic - Volgende topic

DanielE

Top, dan kunnen er nog meer mensen plezier van hebben :)
Het werkt perfect!
Volvo C70 T5 Summum ('06)
Volvo 850 2.5 10v Luxury-Line LPI ('97) 4-12 tot 9-13
Volvo 850 2.5 10v GLE ('93) 06-11 tot 1-12

Broabander

Nou de mijne nog ;D

Al moet ik heel eerlijk bekennen dat ik er nog geen minuut naar heb gekeken de afgelopen weken, door 50-60 uur werken per week ;D
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

J.D.854

Inmiddels al enige tijd ook een Spy set ingebouwd, volgens de handleiding van Razorx was het binnen 20 minuten gedaan. Alleen iemand tips wat te doen met de rode draad?
Is eigenlijk de bedoeling dat je daarmee de kofferbak opent, maar volgens mij kan dat niet apart bij een MY95 854? Zat eraan te denken om met een relais het licht aan en uit te schakelen?
<<< Volvo 855 2.3 T-5 Automaat>>>

Molmans

Nog een laatste tip.
Mocht het zo zijn dat je een spy klapsleutel hebt aangeschaft.
Dan kan het wel eens gebeuren dat hij niet meer start.
De startmotor draait wel om maar na 3 x pruttelen houdt de motor het voor gezien.
Dit ligt dan niet aan je nokassensor oid.
De startonderbreking!
De afstand van je chipje in je sleutel naar contactslot is dan net iets te groot.
Even schudd voor gebruik kan dan helpen.
DOP T5 2.0 LPI

Ashtoroth

Ik heb een Spy keyless systeem ingebouwd met start/stop knop. Heerlijk systeem. Alleen heb ik één probleem. Tijdens het rijden sluit de wagen zich op de meest random momenten, en opent zich daarna direct weer. Soms doet hij het dan nooit, en de andere keer dan de hele tijd. Vervelende van de zaak is dat de claxon en knipperlichten telkens meegaan. Uiterst genant en vervelend. (trekt teveel aandacht) Nu las ik in de handleiding dat je een kabel van het systeem moet aansluiten aan het draadje dat van je alternator naar je batterij lampje op het dashboard moet leggen. Wanneer het systeem dan ziet dat de wagen draait, schakelt deze het keyles systeem uit. Ik kon de draad naar het lampje moeilijk vinden en heb dus bij deze een kabel verbonden aan een random draad met een +15 (na het contact dus). Maar mijn probleem is nog steeds niet opgelost.  ???
Iemand die me kan helpen?

thuur

Hoe zijn de kabels van het Spy setje verbonden met de originele bedrading?

Gr ???

NinaPaul

Scotch blocks zou mijn gok zijn ;)

Alles anders dan solderen is slecht.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

grijzev70tdi

Citaat van: Broabander op 06-08-2012 00:19:05
Nou de mijne nog ;D

Al moet ik heel eerlijk bekennen dat ik er nog geen minuut naar heb gekeken de afgelopen weken, door 50-60 uur werken per week ;D

Dat blijkt, werkt nog steeds niet ;D
Grolsch, het klinkt al lekkerder

BennieV70T

Ik wil graag een keyless entry systeem inbouwen in de T5R maar durf het alleen niet aan, dus ik zou er graag wat hulp erbij kunnen gebruiken, tegen een kleine vergoeding natuurlijk.
Volvo 850 2.5 glt, Volvo V70 2.5t, Volvo 850 T5, Volvo S80 2.9, Volvo S80 2.4T, Volvo S70 10V, Volvo 850 T5R
Huidige auto`s= Volvo S80 3.2 en C70 T5

Robert855

Ik ben ook bezig met een keyless entrry systeem in te (laten) bouwen, mijn garagist komt er echter ook niet direct uit hoe de cv aangesloten dient te worden. Het gaat om de volgende set: http://www.aliexpress.com/store/product/Hot-selling-PKE-one-way-car-alarm-smart-start-car-alarm-push-button-start-passive-keyless/511265_714050867.html

Echter heb ik de set via norobind.nl besteld en wordt hij geleverd zonder shocksensor, dus daar ben ik nog naar op zoek.
Ik houdt mijn vorderingen bij op deze post.

Robert855

Shocksensor gevonden, 8 euri's. Mijn garage durft het echter niet aan om de set in te bouwen, volgens een VAG monteur waar hij mee bevriend is is er kans op van alles en nog wat... ja alles kan, maar er zit een alarmsysteem in de auto, dus het is een kwestie van schema's naast elkaar en de boel oversteken, of heb ik dat mis. Ik ga er dus zelf mee aan de slag als ik er tijd voor krijg.

janbenz1

Ik heb ook nog een spy car alarm system liggen het gaat om dit type.
http://www.spy-europe.nl/Alarm-Systeem-Delux-Klapsleutel-met-Shock-en-Microwave-Sensor

Nu wil ik graag weten of ik van deze ook gewoon de klapsleutels kan gaan gebruiken.
Alleen is mijn kabelbundel anders nl.
oranje, wit, geel, oranje/zwart, wit/zwart, geel/zwart, zwart, rood/zwart, rood, roze, bruin, bruin

Wie kan mij op weg helpen?

Groet Jan.
Groetnis fan Jan ût Drachten.

Robert855

Citaat van: janbenz1 op 27-10-2014 15:07:41
Ik heb ook nog een spy car alarm system liggen het gaat om dit type.
http://www.spy-europe.nl/Alarm-Systeem-Delux-Klapsleutel-met-Shock-en-Microwave-Sensor

Nu wil ik graag weten of ik van deze ook gewoon de klapsleutels kan gaan gebruiken.
Alleen is mijn kabelbundel anders nl.
oranje, wit, geel, oranje/zwart, wit/zwart, geel/zwart, zwart, rood/zwart, rood, roze, bruin, bruin

Wie kan mij op weg helpen?

Groet Jan.

Sorry, begrijp niet goed wat je vraag is. wil je weten of je de klapsleutel kan gebruiken op de standaard cv van Volvo?

De kleurcodes zeggen mij ook niets, is dat de kleurcode van je Volvo of van de Spy?

bebe66

Citaat van: Justin-850 op 18-02-2011 09:21:51
Ik heb een probleem m.b.t. het bovenstaande plaatje. Ik heb wel een rode connectorbak maar geen blauwe stekker! Ik heb er namelijk twee rode stekkers inzitten.

Gr. Justin

Herkenbaar, ik heb ook een rode connectorbak, maar geen blauwe stekker.

Vervolgens het hele topic doorgespit, en gelukkig gelezen dat de afstandsbediening toch werkend te krijgen is op een 850 van MY 1994, mits je het goede relais 6849364 gebruikt, met dank aan Justin-850 en haasje.

Eerst maar eens gekeken welke relais er dan onder mijn schopbord zitten. Nu is het lastig om er met je hoofd onder te duiken, maar ik zie slechts twee relais, die volgens mij niets met de CV te maken hebben....

Het eerste relais zit links, aan de buitenkant in de connector, en dat is de 3545333 (by pass alarm), heb ook geen alarm op mijn auto.
Het tweede relais zit rechts, binnenkant richting middenconsole, en dat is relais 1362895. Dit blijkt een 'Relais Gurtwarner' te zijn...

Waar kan ik het CV relais vinden? Zit dit normaal gesproken tussen de twee hierboven genoemde relais? Ik kan de auto met de sleutel centraal vergrendelen, dus zou je toch zeggen dat dat relais er ook moet zijn?

Gr.
Berteld
Volvo V70N 140PK AT 2002
Volvo 855 2.0 T-5 1994-verkocht
Volvo 855 2.5 20v 1994-verkocht
Volvo 855 2.5 10v 1996-verkocht

bebe66

Via de camera op mijn telefoon het bewuste relais toch gevonden:

Dit is dus een ander relais dan relais 6849364, en gaat niet werken.

Eerst maar eens op zoek naar de 6849364.
Volvo V70N 140PK AT 2002
Volvo 855 2.0 T-5 1994-verkocht
Volvo 855 2.5 20v 1994-verkocht
Volvo 855 2.5 10v 1996-verkocht