Nou Razorx-Fijne Hokken: LV-NJ

Gestart door razorx, 29-03-2008 19:58:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

razorx

Goedenavond!

Het is hier niet alleen warm (35 graden) maar heel uitzonderlijk, ook heel vochtig. Gisteren 80%.
Het was echt een verademing om vanmorgen op de boot te gaan.
Zoonlief werd wat humeurig wakker van de wekker. Ik legde hem uit dat hij deze dag leuk moest vinden  ;) .

Ik vind duiken heerlijk, maar dat gedoe er omheen: Je kratje met duikspullen pakken, flessen in het busje. Spullen en flessen uit het busje en in de boot. Je setje opbouwen.

Enfin we vaarden weg, de zee op. Ik met een grote grijns op mijn gezicht. Met de zee rondom voel ik mij heerlijk.
Dit is een gebied vlak bij de Kornati. je hebt hier duizenden kleine eilandjes met soms niets behalve wat vage vegetatie.

Eenmaal van het vaste land geeft dat een heel mooi uitzicht vergelijkbaar met de indruk die een woestijn op je kan maken.
De Ford-Lehman diesel uit 1968 (!) klonk mooier dan ooit te voren. Ger, de eigenaar, had hem volledig gereviseerd.
Voor deze van oorsprong tractor motoren wordt het zelfde geboden als voor een nieuwe Yamaha.

Hier nog even een plaatje van Vedran, de reddingswerker van een paar posts terug:


Aangekomen bij de duikstek begint het bekende ietwat rommelige moment: Iedereen gaat zich tegelijk aankleden.
Ik had gelukkig alles al klaarliggen, dus kon lekker wachten tot iedereen klaar is.
Hieronder mijn lieverd Saskia die zich aankleedt:


Na eerst braaf wat oefeningetjes onder water te hebben gedaan (doe ik altijd na een jaar niet duiken) werd het tijd echt te duiken.
Na een kwartier zag ik Vedran in de verte gebaren met zijn onderwaterlamp. Niet voor niets. Hij had een reuze octopus gevonden. Een pracht van een beest dat zich wat heen en weer bewoog in zijn holletje. Dit exemplaar is een locale bekende en heeft een spanwijdte van twee meter! Het dier was niet in de mood voor aandacht of wat spelen dus na wat bewonderende blikken lieten we het dier met rust.

Bij onze tweede duik diverse soorten lipvissen gezien en wat restanten van kruiken uit 100 na Chr..

Hier kom ik tevreden uit het water na de tweede duik:


Op naar de warmte van het vaste land. Meestal is het dan tijd voor sterke duikers verhalen maar dit keer was iedereen te rozig door de warmte en de zachte zeewind.

Voor een blikje lijnolie is het nu te warm. Over een uur of twee gaan we lekker op het balcon zitten en als het beneden erg gezellig is gaan we naar de kantine.

Groeten,
Yits.

Claudia

En zij iedere zomer weer oude bloempotten kapot mikken en daar voor de toeristen in zee verstoppen! ;D

Leuk om zo op de hoogte te blijven, Yits! :)
Citeermeneer Aart tegen Pino: "Ah, joh...ga een ei leggen!"

razorx

Grrr.

Ik heb een gekneusde rib.
Kort samengevat: Bus, staande mensen, ik vooraan, noodstop.

Mopper mopper au.
Yits.

Geen duiken dus.

UserID6342

Balen Yits !!  En net nu op vakantie :(

Freakybaby

Aii, balen Yits. Sterkte met op het strand/balkon/terras zitten en zonnen..
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

thuur

Citaat van: razorx op 21-06-2009 20:29:21
Alleen de connector bij de TPS vervangen wordt wat minder, de draden zijn daar zo kort.
Je kan er eigenlijk niet goed bij.

Hoe bedoel je precies? Wat is er minder aan het worden?


Gr :D

razorx

@Thuur: De isolatie van één van de drie draden is op de rand van het connectorhuis weg.

Het gekneusde ribbetje dwong mij ertoe vreselijke dingen te doen zoals luieren en zonnen.
Mijn zelfmedelijden is al weg.

Vandaag toch maar meegegaan met de boot om te snorkelen.

Lekker vroeg opgestaan, de boot op en al varend genieten van een spiegelgladde zee.
Nog geen kwartier later zie ik een vlezige driehoekige donkere vin boven het water.
Het zal toch niet waar zijn?
Ja hoor, en nog één en nog één.
Bij die vinnen bleken drie spelende dolfijnen te horen, op nog geen twintig meter afstand.
Later zag ik er nog vijf. Geweldig, de eerste keer dat ik dolfijnen in het wild zie!

Morgen stappen we in de auto voor de terugrit.

Groeten van Yits.

Turbobiker

Citaat van: razorx op 16-07-2009 11:38:08
Meteen even wat gesurft voor de bedragen. Iemand ervaring met ATP Autoteile?

ATP is een keten, ligt aan de tent zelf of ze een beetje goed personeel hebben. Sommige doen alleen de 'aanbiedingsdelen', anderen leveren nog een stuk meer en je kunt er vaak ook wel wat hoogwaardiger spul bestellen. Is echter niet de eerste keuze voor kwaliteit (beetje Halfords, zeg maar)


Citaat van: razorx op 17-07-2009 18:58:31
Het is hier niet alleen warm (35 graden) maar heel uitzonderlijk, ook heel vochtig. Gisteren 80%.



Meer 100% lijkt mij...

Ziet er goed uit. Veel plezier nog en hopelijk kom je nog aan duiken toe :eusa_pray:
De Tussenpaus

Misha

En heb jij dan wel genoeg Palin, Breznjev én eventuele Kimjoengiel  aangeroepen ?
Ik vermoed van niet.
:eusa_whistle:
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

razorx

#594
Citaat van: Misha op 20-07-2009 19:10:42
En heb jij dan wel genoeg Palin, Breznjev én eventuele Kimjoengiel  aangeroepen ?
Ik vermoed van niet.
:eusa_whistle:
Alle drie zijn heeel stil geworden.
Ze zitten nu afwezig, zwaar in hun decompressie en murmelen wat over Putin.

@Turbobiker: Ben benieuwd, Heb er condensor en droger voor mein airco besteld. Zal vanzelf zien of ik verkeerd zuinig was.  :eusa_whistle:

Op naar een biertje  :eusa_dance:

elianmars

Succes met het herstel van je ribbetje  :-\

Marc O.

...The Nile isn't just a river in Africa...

razorx

Zucht, we zijn thuis.
Was een rit met ups en downs.
Details volgen.
Groeten,
Yits.

UserID6342

Dat geloof ik meteen.  Autorijden met een pijnlijke rib(ben) is echt niet leuk....

Misha

Ik zie weer uit naar uw belevenissen !
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het