Nou Razorx-Fijne Hokken: LV-NJ

Gestart door razorx, 29-03-2008 19:58:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Taranis

Citaat van: razorx op 30-08-2009 20:12:05
Je wordt er alleen een beetje raar van, je gaat in je zelf mompelen en shingles een naam geven. Zoals Anderhalvetab van Links of Tweeenhalf Rechts.

;D ;D

Heel herkenbaar. Als ik een staalconstructie teken en nog geen posnummers heb toegekend aan de parts, moet je ze ook zelf even een naam geven. Dan krijg je dus ook dat soort namen ;D

razorx

Dat shingelen is zo gedaan.
Ik merk wel mijn gebrek aan ervaring, als ik de onderlaag een nette aansluiting op het platdak moet laten maken of een aansluiting op de ronde schoorsteen. Zo langzaam aan zie ik de logica.

Tja, verder verlies ik heel veel tijd met spullen het dak op sjouwen en weer naar beneden.
Zelfde met regen: Beschermzijl er op, beschermzijl er af e.t.c..

Ook aardig gevochten met bouwtekeningen die niet helemaal conform de werkelijkheid bleken.

En soms maak ik me ook te veel zorgen. Net keek ik naar boven vanuit de woonkamer naar de onderkant van dat leuke pyramidetje. Bewonderde het stucwerk en denk verdorie: Toch een bout door het dak maar ook het stucwerk gedraaid? Dus niet door de balk waar hij moest. Het bleek een wat corpulent vliegje te zijn.
;D


Misha

Citaat van: razorx op 30-08-2009 21:25:13
Het bleek een wat corpulent vliegje te zijn.

Dan moet je ze niet zo goed te eten geven ! ;D
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

razorx

Citaat van: Misha op 30-08-2009 21:26:30
Citaat van: razorx op 30-08-2009 21:25:13
Het bleek een wat corpulent vliegje te zijn.

Dan moet je ze niet zo goed te eten geven ! ;D
;D
Dat vliegje was vermoedelijk in een vorige levensvorm op pad geweest met de hond van Emiel.
Het misleidende gedrag van het vliegje bracht mij er toe een dna sample te nemen en dat naar het forensich lab te sturen.
Zo valt alles toch weer samen.

Maar er zit wel wat in je opmerking.

Gelukkig is de kip met rheuma naar haar eeuwige jachtvelden. Beter voor haar.
De pleegkat met zes jongen zijn weg naar een paar goede gezinnen.  :eusa_dance:

Het wordt hier leefbaar, je struikelt niet meer over de talloze bakjes met voer voor welk bedenkbaar dier dan ook. Maandag komt de schoorsteenveger. Dus van de winter weer lekker stoken op gratis resthout.

De tuin is leeg. Ale analoge platen zijn gedigitaliseerd. Er zit eindelijk schot in.
Eindelijk voorzichtig naar een klaar en vooral opgeruimd huis.

Groeten,
Yits.

Misha

Citaat van: razorx op 30-08-2009 21:42:17Gelukkig is de kip met rheuma naar haar eeuwige jachtvelden.

:eusa_think:


Waarop jaagt een kip eigenlijk ?
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

razorx

#635
Hier raak je een essentieel onderwerp.

Voor zover mij bekend staat het een ieder vrij de eeuwige jachtvelden te betreden zonder gejaagd te hebben.
Mocht de kip in kwestie daar nog twijfel over hebben kan zij de volgende argumenten hanteren:
Kipjes jagen heel graag op wormpjes en pissebedden.
Daarnaast jagen kipjes met rheuma in de huislijke omgeving heel graag op kattenvoer.
Het is niet zozeer dat het voer dat dreigt te ontsnappen, maar meer de kat die het volledig oneens is met deze materialistische methoden.

Voorlopige stand Kip-Kat 1-0

Binnenkort als ik het dak weer onder controle heb ga ik weer heel saai ;) over roffels praten.

Gr.  ;D
Yits.

Misha

Citaat van: razorx op 01-09-2009 00:04:15
Binnenkort als ik het dak weer onder controle heb ga ik weer heel saai ;) over roffels praten.

Liever niet, ik vind dit juist een oase van aardsheid tussen alle reeds 30x gestelde vragen.

Vooral Doorgaan !

Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

razorx

Goedenavond forumgenoten.

Wat het dak betreft: Geen kans gehad. Regen tien seconden zon en weer een hoosbui.
Morgen ga ik de laatste kant van het "pyramidetje" op het dak aanpakken. Een wat lastiger kant omdat ik daar alleen een (ondersteunde) loodslab heb om in te staan of de ladder op te plaatsen.

Niet zo een punt zou je zeggen. Ware het niet dat die loodslab ooit lek was en een kloothommel dat niet heeft hersteld met soldeerwerk, maar daar een zwevende bitumen laag over heeft aangebracht. Grr mopper mopper.

Ik heb besloten om op die zwevende bitumen band te gaan staan met een tussenlaag van piepschuim.
Ik denk dat dit de krachten goed genoeg moet verdelen om geen schade aan te richten.
OK morgen dus en foto's met of zonder succes zullen zeker volgen.

Het gootje pak ik later aan.
Goed terug bij af. Regen en wel zin wat te doen.
Ik had nog wat restjes hardhout over.
Daarnaast een steunpaal van staal die het dak draagt. Eigenlijk een vrij onhandige paal want die staat op een wat hinderlijke plek in het huis en heeft geen andere functie dan het dak te ondersteunen.

Omwille van de brandveiligheid had ik die paal al omkleed met hardhout.


OK genoeg geklets nu de aktie.
Gewoon een klein tafeltje dat niet te veel plaats inneemt maar waar je net met zijn vieren aan kan ontbijten.
Half om die paal.

Twee 18mm. Okoumé platen aan elkaar vastgelijmd en de verlijming geholpen met wat schroeven.
Met de bovenfrees de afrondingen "zacht" gemaakt:

De inham is voor de balk.

Nu waren de steunblokken aan de beurt. Wat vormen getekend om te gaan zagen:


De dragende constructie langs het verticale gedeelte kon absoluut niet met schroeven.
Hier komt de meeste kracht op. Deuvels van 10mm zijn dan de uitweg.
Vertikaal 8 stuks en horizontaal 4 stuks om het tafelblad op zijn plaats te houden.
Dit maal drie steunen. Zou genoeg moeten zijn, Bison doet de rest  ;)

Gaatje boren in de steunen, met een heerlijk borgje voor de boor zodat ik niet te diep ga:


Eerste stevigheidstest voordat ik de boel definitief ga gladmaken en lakken:


Morgen als het van onze dondergod weer mag, verder met het dak. Daarna red ik het net (qua tijd en temperatuur) om wat vandalismeschade op de lak van Nrfh te herstellen voordat het te koud is.

Welterusten.
Yits

wepster

leuk tafeltje  :eusa_clap:

heb je de bier test al gedaan door er 2 kratjes op te zetten om te kijken of hij dat gedragen krijgt ;D


Claudia

*eigen-huis-en-tuin-deuntje*
Hobby-Bob! ;D

Geweldig, die nieuwsgierige kippies! :)
Citeermeneer Aart tegen Pino: "Ah, joh...ga een ei leggen!"

razorx

@Webster: De biertest is mislukt, het bier was op, oh drama.

@Claudia: Ja leuk he die kipjes, ze bleven een hele tijd kijken. Ik verdenk ze ervan dat ze het zaagsel voor graan aanzagen. Echt helder zijn die dieren niet.

Misha

Citaat van: Dakdekker Yits Razorx ftw !
..Echt helder zijn die dieren niet.
lol..








Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

razorx

#642
 ;D

Pas op voor de kipjes. Ze hebben vreselijke voorvaderen.

Oh wat gaat dat toch langzaam met dat dak. Thuiskomen, eten.
Spulletjes het dak op sjouwen. Met een beetje geluk als het niet te donker is anderhalf uur werken.
Spulletjes weer naar beneden. Tussendoor gehannes met de ladder.
Spanbanden om de ladder te borgen wat losser maken, ladder verschuiven omdat ik anders niet kan spijkeren. Spanbanden weer vast. Zal ook wel gebrek aan ervaring zijn.

Ik dacht met 11 pakken (ieder goed voor 3 m2) uit te komen, het werden er 15.
Tja het blijft een pyramide form. Dus veel snijwerk.

Maar dit is geklaag achteraf. Pyramidetje is klaar, heeft waar nodig een nieuw beschot en is weer beshingled.  :eusa_dance:



Bij de bovenste helft van de linker hoekkeper, moet de zon haar werk nog doen. Die zijn nog niet aangehecht.
Als het morgen niet zonnig genog is, loop ik die nog even langs met het hete lucht pistool.

Ik heb alleen nog wat ziekelijke fantasieëen over een 850 als windhaantje.  ;)

Lekkere wijn en Bitburger gehaald om het te vieren.

Groeten,
Yits.

P.S.: een vrijblijvende offerte naar Egypte gestuurd...

P.P.S.: Tafeltje neemt vorm aan:


razorx


Enno

Mooie km-stand.....hoeveel heeft het blokje nu gedraaid?