Nou Razorx-Fijne Hokken: LV-NJ

Gestart door razorx, 29-03-2008 19:58:03

Vorige topic - Volgende topic

BBS

Citaat van: razorx op 22-03-2015 20:39:42
Wel heb ik het vermoeden dat dat zelfde lekkere en sterke Belgische bier een rol speelde bij het ontwerpen van de ringweg om Antwerpen. ;)
Leuk he, die ring rond Antwerpen....
Afgelopen woensdagmorgen 2 uur en 3 kwartier nodig gehad om -zeg maar- van Breda naar de Kennedy tunnel te komen. :eusa_wall:
Normaal doe je daar zo'n 3 kwartier over....
Volvoloos....

razorx

De carputer zelf is gereed voor inbouw. Het wachten is nog op het kabeltje waardoor ik via de OBD connector kan loggen met het deksel dicht.

Het is me gelukt om TunerPro touch screen vriendelijk te krijgen. Was even wat gedoe en ik zal vast nog wat extra werk hebben met de detail afwerking. On screen touch screen keyboard zal wat na afwerking nodig hebben om het geheel echt gebruikers vriendelijk te krijgen. Het doel is zo veel mogelijk handelingen vanzelf te laten gaan en onzichtbaar te maken voor de gebruiker.
Anyway, het is me gelukt om op een dubbeldins scherm zomin mogelijk pixels te verliezen. De bediening geschied volgens de moderne stijl. Geen 3D buttons.  Simpel en duidelijk. Mocht je op een 5"Android of iPhone werken zal je die keuze op prijs stellen.

Omdat het apparaat waarmee je dit bedient, een Asteroid Smart dubbeldin of een smartphone simpelweg een klein scherm heft, wil je geen enkele pixel verliezen.  Heb de Windows randen dus uitgeschakeld. Het resultaat ziet er alweer wat rustiger uit. De kleurstelling is redelijk Volvo compatible. Dit zal je zien op je dubbeldins apparaat in je middenconsole of op je telefoon:

Ik ben hier tevreden mee. Op een low res scherm, zoals ik dat in de praktijk zal gebruiken werkt de resizing prima.

De behaalde waarden waren een leuk experiment. Kortstondig redt een 19T dat best (1,5Bar) maar het is niet leuk voor je drijfstangen of bak. Ik heb mijn verstand gebruikt voor de test, de ervaring is ehh hels, maar slecht voor dagelijks gebruik. Wilde even weten wat een 19T kortstondig kan doen. ;)

Maarten-t5

I want it.
Heb je toevallig ervaring  met centrafuse?
Ik wil proberen dit moois in centrafuse te realiseren.

razorx

Zeer zeker heb ik ervaring met Centrafuse! ;) Niet verkeerd.
Het nadeel van hun front end is dat het net wat meer touches vereist voor een in mijn ogen simpele handeling.

Voor het "snelle" resultaat: Ja Cetrafuse. Voor echte gebruikersvriendelijkheid ontkom je niet aan een eigen interface.
Eén druk op de knop voor iedere directe handeling. En vooral geen verticale schermruimte verspillen.

Het is een wat lang verhaal maar dit was mijn queeste ooit. Veel van geleerd:
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,36569.0.html

Ik heb veel geleerd van de vijf varianten die ik gemaakt heb. Met de wisdom of hindsight stel ik het volgende Misschien wat lomp:
Laat zoveel mogelijk over aan een Android device. Radio en telefonie werken hier beter op, of is standaard al beschikbaar. Voor het geavanceerdere werk neem je je Windows Carputer over middels RDP. 2CX is prima voor je RDP sessie.

Voor jou Maarten: Wat hackwerk met nircmd, mortscript en cmdows zal je zeker helpen om ieder scherm onder controle te krijgen. Have fun! Ehh en een klus. ;)

razorx

Als front end die je volledige controle geeft raad ik je Talisman Destop aan. Vermijd de Stardock zooi!
Hermoem ltaskbar.exe wel even. Niet nodig en werkt niet meer vanaf Windows 7.

razorx

@Maarten:

Talisman Desktop Theme (uitpakken en InDashv1.0 map onder c:\p...files\talisman..\themes\ plaatsen)
www.paerl.it/volvo/InDashv1.0.zip

Windows thema voor carputer:
www.paerl.it/volvo/inDash.txt
Hernoemen naar inDash.deskthemepack en op dubbelklikken.
(Achtergronden zwart. Beschaafde contrastverhoudingen. Lelijk wit bij de min, max of close knoppen is ook weg)

Registry keys om de vensterranden te reduceren tot 1 pixel. Ieder pixeltje is meegenomen op een dubbeldins scherm.
www.paerl.it/volvo/WindowMetrics.txt
Even hernoemen naar .reg en op dubbelklikken of de volgende keys aanpassen naar -15:
"BorderWidth"="-15"
"PaddedBorderWidth"="-15"

Maarten-t5

Shiny! Ga ik binnenkort es proberen

Jans Duiven

Moest je ff onder hoogspanning solderen Yits?   ;D

Grote stroomstoring treft Noord-Holland
Oorzaak is een defect in een hoogspanningsstation in Diemen, zo meldt netbeheerder Tennet

Piet

Tjezus YITS....

Schiphol onbereikbaar omdat yits weers een aan het solderen was.....

Daf46

Citaat van: Piet op 27-03-2015 15:17:55
Tjezus YITS....

Ik vrees toch eerder dat FJ ergens zijn tandjes aan gescherpt heeft ...

petrolhead

Citaat van: Piet op 27-03-2015 15:17:55
Tjezus YITS....

👍

razorx

Het was nog veel erger.
Eenieder betaalt de energie leverancier. FJ niet, die ontvangt geld van ze. Beschermingsgeld noemt hij dat. En niet dat hij dat aardig met mij deelt of zo.

Liander was één dag te laat met betalen. Moet je niet doen bij FJ.

UserID25761

Dus dit was die cavia oorlog, FJ deed het op zijn manier  ;D

cornelis-b

Yits geef nou maar toe dat het Chinese soldeerstation de boosdoener was. Je moet niet altijd FJ de schuld geven. Je wilde met die Chinese meuk iets verwarmen met hete lucht en je brandde het hele hoogspanningsstation er uit daar in Diemen.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

razorx

@Henk: Ik weiger toe te geven dat ik mij problemen of lusten op een Cavia projecteer.  ;D

Even wat anders. Dit topic zal veranderen qua inhoud. De meeste how-to's vind je wel op de eerste index pagina. Het meeste is qua gangbaar onderhoud ook wel beschreven. Als er wat werk bijkomt dat ik nog niet heb beschreven zal ik de how-to lijst aanvullen.

Wat er voor mij komt is het volgende en niet heel spannend:
-Endlinks draagarmen
-Rubbertjes binnenzijde verwarmingsdoorvoer
-O ringen Bij de condensor en droger vervangen

Komt allemaal wel als het wat warmer is. Het heeft geen zin een eerder verhaal te herhalen. :)

Het accent van dit topic zal verschuiven naar tuning en elektronica. Op tuning vlak wacht ik nog op wat materiaal om het tuning proces aanmerkelijk te versnellen. Ik heb het over op maat werk en A RAT (All Rides A Tune). Geinig woord.

Dankzij dit leuke forum leer ik veel van anderen. Van tijd tot tijd informeert Peter (pwassink) me over zijn laatste ontdekkingen of inkopen op hardware vlak. Voor mij is die informatie meer dan inspirerend. Kijk en fantaseer mee:

Peter kwam met een berichtje over plm 4 euro OLED displays met hun heerlijk hoge contrast. Mijn dank! Het gaat over een minuscuul 1" display. Mijn dank en eerste Arduino test:

Dit is inspirerend! Volgend testje qua leesbaarheid op dit 1" display:

Aardig, maar net te klein. Wel een leuke breinprikkel.

OK wat ga ik nu doen? De IWAW meter middels een Android device die een mini Windows PC kan overnemen komt er so wie so.
Dat verschijnt dan op je mobieltje of je dubbeldins Android HU.

Zou de lading moeten dekken. Echter, ik kan het niet laten op zijn minst te fantaseren over een leuk apparaat dat in een linker roostertje komt. Real time data, en wat slimme extra functies. Of dat nog nodig is voor mij als alles werkt? Nee. Handig voor anderen: Misschien. Het kan en het is leuk. Maar kijken waar het schip strandt. ;)

Mijn fantasie gat nu uit naar een 320 bij nogwat touch screen voor inbouw in het linker rooster. wat je er mee wilt doen? Data logging. Foutcodes uitlezen, resetten, misschien real time metertjes. Of ik het ga doen weet ik nog niet, maar de spulletjes zijn besteld.