Nou Razorx-Fijne Hokken: LV-NJ

Gestart door razorx, 29-03-2008 19:58:03

Vorige topic - Volgende topic

razorx

Als front end die je volledige controle geeft raad ik je Talisman Destop aan. Vermijd de Stardock zooi!
Hermoem ltaskbar.exe wel even. Niet nodig en werkt niet meer vanaf Windows 7.

razorx

@Maarten:

Talisman Desktop Theme (uitpakken en InDashv1.0 map onder c:\p...files\talisman..\themes\ plaatsen)
www.paerl.it/volvo/InDashv1.0.zip

Windows thema voor carputer:
www.paerl.it/volvo/inDash.txt
Hernoemen naar inDash.deskthemepack en op dubbelklikken.
(Achtergronden zwart. Beschaafde contrastverhoudingen. Lelijk wit bij de min, max of close knoppen is ook weg)

Registry keys om de vensterranden te reduceren tot 1 pixel. Ieder pixeltje is meegenomen op een dubbeldins scherm.
www.paerl.it/volvo/WindowMetrics.txt
Even hernoemen naar .reg en op dubbelklikken of de volgende keys aanpassen naar -15:
"BorderWidth"="-15"
"PaddedBorderWidth"="-15"

Maarten-t5

Shiny! Ga ik binnenkort es proberen

Hans Duiven

Moest je ff onder hoogspanning solderen Yits?   ;D

Grote stroomstoring treft Noord-Holland
Oorzaak is een defect in een hoogspanningsstation in Diemen, zo meldt netbeheerder Tennet

Piet

Tjezus YITS....

Schiphol onbereikbaar omdat yits weers een aan het solderen was.....

Daf46

Citaat van: Piet op 27-03-2015 15:17:55
Tjezus YITS....

Ik vrees toch eerder dat FJ ergens zijn tandjes aan gescherpt heeft ...

petrolhead

Citaat van: Piet op 27-03-2015 15:17:55
Tjezus YITS....

👍

razorx

Het was nog veel erger.
Eenieder betaalt de energie leverancier. FJ niet, die ontvangt geld van ze. Beschermingsgeld noemt hij dat. En niet dat hij dat aardig met mij deelt of zo.

Liander was één dag te laat met betalen. Moet je niet doen bij FJ.

UserID25761

Dus dit was die cavia oorlog, FJ deed het op zijn manier  ;D

cornelis-b

Yits geef nou maar toe dat het Chinese soldeerstation de boosdoener was. Je moet niet altijd FJ de schuld geven. Je wilde met die Chinese meuk iets verwarmen met hete lucht en je brandde het hele hoogspanningsstation er uit daar in Diemen.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

razorx

@Henk: Ik weiger toe te geven dat ik mij problemen of lusten op een Cavia projecteer.  ;D

Even wat anders. Dit topic zal veranderen qua inhoud. De meeste how-to's vind je wel op de eerste index pagina. Het meeste is qua gangbaar onderhoud ook wel beschreven. Als er wat werk bijkomt dat ik nog niet heb beschreven zal ik de how-to lijst aanvullen.

Wat er voor mij komt is het volgende en niet heel spannend:
-Endlinks draagarmen
-Rubbertjes binnenzijde verwarmingsdoorvoer
-O ringen Bij de condensor en droger vervangen

Komt allemaal wel als het wat warmer is. Het heeft geen zin een eerder verhaal te herhalen. :)

Het accent van dit topic zal verschuiven naar tuning en elektronica. Op tuning vlak wacht ik nog op wat materiaal om het tuning proces aanmerkelijk te versnellen. Ik heb het over op maat werk en A RAT (All Rides A Tune). Geinig woord.

Dankzij dit leuke forum leer ik veel van anderen. Van tijd tot tijd informeert Peter (pwassink) me over zijn laatste ontdekkingen of inkopen op hardware vlak. Voor mij is die informatie meer dan inspirerend. Kijk en fantaseer mee:

Peter kwam met een berichtje over plm 4 euro OLED displays met hun heerlijk hoge contrast. Mijn dank! Het gaat over een minuscuul 1" display. Mijn dank en eerste Arduino test:

Dit is inspirerend! Volgend testje qua leesbaarheid op dit 1" display:

Aardig, maar net te klein. Wel een leuke breinprikkel.

OK wat ga ik nu doen? De IWAW meter middels een Android device die een mini Windows PC kan overnemen komt er so wie so.
Dat verschijnt dan op je mobieltje of je dubbeldins Android HU.

Zou de lading moeten dekken. Echter, ik kan het niet laten op zijn minst te fantaseren over een leuk apparaat dat in een linker roostertje komt. Real time data, en wat slimme extra functies. Of dat nog nodig is voor mij als alles werkt? Nee. Handig voor anderen: Misschien. Het kan en het is leuk. Maar kijken waar het schip strandt. ;)

Mijn fantasie gat nu uit naar een 320 bij nogwat touch screen voor inbouw in het linker rooster. wat je er mee wilt doen? Data logging. Foutcodes uitlezen, resetten, misschien real time metertjes. Of ik het ga doen weet ik nog niet, maar de spulletjes zijn besteld.

jeroen74

Er zijn wel grotere OLED displaytjes hoor; RS Components heeft een leuk assortiment.

razorx

pwassink

Ben erg benieuwd naar dat display, Yits..

Met name om de afleesbaarheid van die tft in "buitentoepassing"..

Ik heb zelf de raspberry touch-tft-variant van die groenteboer hier liggen, is een leuk ding ,
zolang je in een donker hol zit te prutsen, in de cockpit / auto / fiets was t niet bruikbaar .

ik volg ook al een poos iemand die eerder met palm, en tegenwoordig met verherbouwde E-readers zijn
zweefvliegtochten  op de kaart (moving map) begeleidt en logt met die E-paper schermpjes, alleen zijn die denk ik weer
niet snel genoeg voor metertjes of realtime data nummeriek ..

Kreeg afgelopen week nog een SPI 4 draads 0'96" Oled op de bank van een medeknooiert, even mee zitten spelen en hem op weg geholpen, die zijn inderdaad wel rapper, en in blauw ook goed leesbaar alhoewel ik wit zelf plezieriger vond, maar ik ben ook visueel niet 100% betrouwbaar ..  :eusa_whistle:

Voor het geval je ook nog op meer plaatsen in je setup temperaturen wilt meten ?

De one-wire dallas ds18b20 "waterproof-stainless-sensor with one meter wire" van onze gele envelopjesvriendjes zijn verassend
leuk, snel (ondanks hun rvs-caps) en je kan ze vrij simpel in een ster-netje prutsen zodat ze maar een D poortje benutten
moet je alleen even vooraf elke sensor afzonderlijk zijn "mac" address ontfutselen voordat je alles aan elkaar bakt :-)
Als je slim en een "lot" inkoopt zit je dan nog ruim onder de 1,5 euro t stuk voor zoiets moois ..

Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

razorx

Goedenavond!

De Carputer wacht nog steeds op een ultra low profile OBD kabeltje.

Niet erg, ik was ook nog bezig met het IWAW metertje V2. Inmiddels is er het één en ander binnen gekomen, dus ik kon aan de slag. Eerst een sfeer impressie met een aantal geschikte en minder geschikte processor bordjes:

Je ziet mijn PIC bordje gestapeld op een ouderwets 2*16 LCD display, een Olimex PIC bordje en een drietal Arduino processor bordjes.

De krachtigste en de grootste is onhandig. Net niet fijn in te passen achter een ventilatie roostertje. De kleinste, de micro op het "broodplankje" is erg leuk, maar heeft een verloop printje naar het TFT scherm nodig. De meest rechter, de Arduino Leonardo is voor mijn toepassing ideaal. Genoeg rekenkracht en geheugen en past één op één op het TFT tuch screen (midden).

Een Arduino clone kan je gerust ook kopen. Hoeft incl. verzenden niet meer dan een euro of 7 á 8 te kosten. Het zelfde geldt voor het TFT 320*240 touch screen. Die rode was de eerste die ik binnen kreeg. Die moet je niet kopen. Officieel gaat het om een scherm met een SPFD5408 chip. Niet waar.

Uren heb ik zitten pieren met grafische bibliotheken zonder resultaat.
De blik die kat Scuzi op me wierp was overigens ook niet echt stimulerend.

FJ zal wel weer wat in zijn eten hebben gedaan.

Als je een kleuren TFT koopt voor een leuk project, neem dan iets met een STxxxx of ILIxxxx chipset. Na lang zoeken kwam ik er achter dat mijn display helemaal geen SPFD5408 chipset heeft, maar een Samsung S6D0154. Daarmee kreeg ik de Adafruit grafische bibliotheek aan de gang. Die Adafruit library heeft zeker niet mijn voorkeur, maar de U8GLIB ondersteunt dit kl*te ding niet.

Anyway, genoeg gemopperd. Er zijn ook leuke dingen: Het processorbordje laat zich 1 op 1 op het display prikken.

Ik heb voor een kleuren scherm gekozen. Juist om de scherm kleuren te laten matchen bij de kleuren van de tellerunit. Doordat het tevens een touch screen is vervalt de noodzaak tot extra knopjes naast het scherm.

Vrolijk moment:

En toegegeven: FJ heeft me geholpen.
Keek mee.