Nou Razorx-Fijne Hokken: LV-NJ

Gestart door razorx, 29-03-2008 19:58:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

pwassink

Citaat van: viking_in_shorts op 04-10-2009 23:33:14
Citaat van: pwassink link=topic=25665.msg727003#msg727003 date=
Yits,

K mis rds / tmc  gedacht mbt mogelijke navigatie ?

da's toch radio? (was n puntje must) icm wat software

Moet toch wel ondersteund worden in de chipset/opzet van de radio-kaart ?
Of loop ik achter ..
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

razorx

Citaat van: confruo op 04-10-2009 23:21:42
ik mis nog een elmscan 5 met bijbehorende software ... ?
Komt er zeker op. In mijn geval VOL-FCR met vag-kkl kabeltje.

razorx

Citaat van: pwassink op 04-10-2009 23:37:53
Citaat van: viking_in_shorts op 04-10-2009 23:33:14
Citaat van: pwassink link=topic=25665.msg727003#msg727003 date=
Yits,

K mis rds / tmc  gedacht mbt mogelijke navigatie ?

da's toch radio? (was n puntje must) icm wat software

Moet toch wel ondersteund worden in de chipset/opzet van de radio-kaart ?
Of loop ik achter ..
Ik moet bekennen dat ik niet eens aan RDS gedacht heb, ik verwacht/hoop dat het wel ondersteund wordt.

razorx

Ik heb heel ondemocratisch besloten, het Car-PC project een apart topic te geven.
Meer interesse, meer feedback.

Lees en post verder in
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,36569.msg727502.html#msg727502

Her en der de bijdragen van jullie meegenomen en wat nieuwe ervaringen toegevoegd.
Weer bedankt voor het meedenken!

Gr,
Yits.

MICHEL306

Ik wens je veel plezier met het ontwerpen  en bouwen van je car-pc, als tip zou ik je willen meegeven eerst te bepalen welke eisen je hebt en dan  de hardware te zoeken, dit omdat de ervaring leert dat het hebben van de juiste hardware veel geld en ellende scheelt en vaak de betere drivers hebben.
Ik ben echter bang dat je eventuele budget veel hoger zal zijn dan de chinees en dat de prestaties van de car-pc niet veel beter zullen zijn.
Al met al wens ik je veel succes.

gr van een ex car-pc owner...michel

Misha

Citaat van: MICHEL306 op 15-10-2009 18:08:31
Al met al wens ik je veel succes.
;D

Laat dat maar aan onze Yits over !
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

razorx

#681
Het wordt een stuk duurder dan die WinCE dingen uit China.
Maar dan heb ik een paar problemen van die Chinese all-in-ones opgelost:
-Belabberd geluid
-Zeer veel fouten in de werking van die apparaten.
-Ongevoelige tuner
(bij de drie all-in-ones die ik heb gezien)

En uiteraard wat extra mogelijkheden die erg leuk zijn.

Helemaal vergeten te melden.
Hier gaat de car-pc verder (apart draadje):

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,36569.0.html

razorx

Hoorde gisteravond wat geknetter, een knal en toen was het donker

Vanmorgen de schuldige lasdoos ontdekt achter de inbouwkoelkast.


Vermoedelijke oorzaak: een monteur die een lasklem meerdere malen gebruikt heeft. Tja vroeg of laat maakt dat minder kontakt.

Deksel van de lasdoos was volledig weggebrand. Wonder dat we geen brand kregen.

U zijt gewaarschuwd.

pwassink

#683
Citaat van: razorx op 17-10-2009 22:09:54
Hoorde gisteravond wat geknetter, een knal en toen was het donker

Vanmorgen de schuldige lasdoos ontdekt achter de inbouwkoelkast.

http://www.paerl.it/volvo/lasdoos.jpg
Vermoedelijke oorzaak: een monteur die een lasklem meerdere malen gebruikt heeft. Tja vroeg of laat maakt dat minder kontakt.

Deksel van de lasdoos was volledig weggebrand. Wonder dat we geen brand kregen.

U zijt gewaarschuwd.

Snellasdoppen zeker ?


Is niet de eerste keer dat ik zoiets zie, ben altijd nog een fan van ouderwetse Conex lasdoppen, zeker als er vermogen doormoet.
Kost wel wat meer tijd om te monteren, en is dus blijkbaar te duur voor veel electriekers  :eusa_whistle:

Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

razorx

Inderdaad, snellasdoppen.
Als je ze één keer hebt gebruikt en weer losgehaalt, moet je ze weggooien.
Is waarschijnlijk niet gebeurt.

razorx

Even off topic verder.
Vandaag met redelijke koorts in bed. Had het alleen abnormaal koud.
Niet verwonderlijk het was nog maar 15 graden in huis.

Het status van het display van de ketel gaf code 6. Dat betekent temperatuur bereikt.
Warmwaterwinning was wel mogelijk.

Een paar mogelijkheden kwamen bij me op:
1. Thermostaat of bekabeling defect
2. Driewegklep defect.

Thermostaat doorgemeten, was ok.
Op naar de driewegklep, front van de ketel af en maar eens kijken.


Boven zie je de besturing van de driewegklep, ook wel actuator genoemd.
Normaal hoort zodra de verwarming aangaat de witte plastic hevel naar beneden te gaan om de driewegklep om te schakelen van warm water naar kachel functie. Dit was niet het geval.
De hevel handmatig naar beneden geduwd en de kachel ging aan.
Dus of de actuator, of de sturing van de actuator.
De actuator kreeg spanning, dus moest het de actuator zijn.

De actuator was drie jaar terug al eens door een monteur vervangen, maar googelen leverde op dat ze wel vaker snel stuk gaan.

Gedreven door koude en nieuwsgierigheid, de actuator losgemaakt.
Onderste pennetje indrukken en de actuator 1/8 slag naar links draaien.


Ergens had ik de hoop dat wat Honeywell bouwt niet helemaal slecht moet zijn.
Actuator open:

Motortje doorgemeten. OK.

Op het printje kan je misschien net de kontaktjes zien die de motorpositie detecteren.
Doet me denken aan de raamschakelaars van onze roffels. Er zat een hoop aanslag op!
Met een papiertje en wat alcohol de kontakten voorzichtig schoongemaakt.
Het resultaat:


De motorsturing weer teruggeplaatst en testen, Ja hoor de hevel ging keurig naar beneden. 


Snotterend mijn bed weer ingekropen. Maar minder koud en heel wat euri bespaard
:eusa_dance:

Gr.
Y.

Ronbroek

Dit is de mijne  ;D





Met ty-wraps tegen de herrie  8)

854 T-5 AT 417. Rondom Koni geel en Intrax rood, Fasttech chip, K&N openluchtfilter

elmarconi

Citaat van: razorx op 06-11-2009 20:15:02
De actuator was drie jaar terug al eens door een monteur vervangen, maar googelen leverde op dat ze wel vaker snel stuk gaan.

Yup. ben ook al aan de derde bezig met een ketel van 3 jaar oud.
Die laatste was nog net binnen de garantie. De kachelboer heeft er standaard enkele in z'n busje liggen...
Dat zegt genoeg.
--
Autogas Inside . . .

rovelra

Beterschap Yits !

Ik huur een ketel met volledig onderhoud en storing dienst inbegrepen....
Hoef ik die ellende niet zelf te doen.

MvG Rogé

razorx

Binnenkort komt er toch wat roffelwerk aan: Saskia meldde dat haar 93-er op de terugrit eerst een remmen en daarna ook het ABS lampje liet branden. Als ik uitgesnotterd ben maar eens de foutcodes uitlezen.

Grappig, ik dacht net in rustig vaarwater te zijn gekomen met de roffels.