Nou Razorx-Fijne Hokken: LV-NJ

Gestart door razorx, 29-03-2008 19:58:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Misha

Citaat van: razorx op 06-11-2009 20:51:32
Binnenkort komt er toch wat roffelwerk aan: Saskia meldde dat haar 93-er op de terugrit eerst een remmen en daarna ook het ABS lampje liet branden. Als ik uitgesnotterd ben maar eens de foutcodes uitlezen.

Grappig, ik dacht net in rustig vaarwater te zijn gekomen met de roffels.
Zet de soldeerbout maar aan.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

razorx

Citaat van: Misha op 06-11-2009 21:57:11
Citaat van: razorx op 06-11-2009 20:51:32
Binnenkort komt er toch wat roffelwerk aan: Saskia meldde dat haar 93-er op de terugrit eerst een remmen en daarna ook het ABS lampje liet branden. Als ik uitgesnotterd ben maar eens de foutcodes uitlezen.

Grappig, ik dacht net in rustig vaarwater te zijn gekomen met de roffels.
Zet de soldeerbout maar aan.
Mooi!
Ik leefde in de illusie dat de 93-ers daar geen last van hebben.
Een omgekeerd torx setje heb ik gelukkig al.
Groeten,
Yits.

razorx

Codes uitgelezen:
212 sensorsignaal rv missend bij start
214 sensorsignaal lv missend bij start
144 remschijven oververhit
En nog wat onzin.

Inderdaad Misha, eerst maar doorsolderen dus.

thuur

Citaat van: razorx op 06-11-2009 22:11:40
Codes uitgelezen:
212 sensorsignaal rv missend bij start
214 sensorsignaal lv missend bij start
144 remschijven oververhit
En nog wat onzin.

Inderdaad Misha, eerst maar doorsolderen dus.

Een 93-er?

Zekeringen had je nagekeken? Zat 142/141 er ook tussen?


Gr :eusa_eh:

razorx

Inderdaad een 93-er. De zekeringen zijn ok.

Ik heb Saskia laten lijken naar de codes, want ik ben zelf te brak.
Geen 142/141.
Na een reset, 111. Maar wel met het (!) lichtje.  :eusa_think:

Ludo

Citaat van: razorx op 07-11-2009 12:40:12
Na een reset, 111. Maar wel met het (!) lichtje.  :eusa_think:

Zo begint het...
Straks zal 141/142 wel de kop opsteken.  ;D
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,21157.0.html

arjenT5R

contactslot?

Citaat van: Ludo op 07-11-2009 13:13:24
Citaat van: razorx op 07-11-2009 12:40:12
Na een reset, 111. Maar wel met het (!) lichtje.  :eusa_think:

Zo begint het...
Straks zal 141/142 wel de kop opsteken.  ;D
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,21157.0.html

damn... ludo met z'n linkjes  ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

razorx

Ja Ludo is sterk met zijn links  :eusa_clap:

Contactslot al eerder vervangen, ook een bekende naarling.

Ik ga het proberen Ludo, bedankt!

Ludo

Wellicht gaat het lampje al uit, als je even rommelt met het stekkertje op de sensor.  :eusa_whistle:

thuur

Citaat van: razorx op 07-11-2009 12:40:12
Inderdaad een 93-er. De zekeringen zijn ok.

Ik heb Saskia laten lijken naar de codes, want ik ben zelf te brak.
Geen 142/141.
Na een reset, 111. Maar wel met het (!) lichtje.  :eusa_think:

Brandend ABS lampje zonder foutcodes moet je zoeken in de stroomvoorziening. Zekeringen, relais en contactslot (was het een nieuwe?)


Gr ;)

razorx

#700
Het is het remmenlichtje dat brandt. Contactslot is nieuw.
@Ludo, inderdaad, het lichtje is nu weer uit.

Ik denk dat mijn roffel me even op de proef wil stellen. Kijken of ik nog verliefd ben.

razorx

#701
Het (!) lichtje werd veroorzaakt door een slecht contact bij de remvloeistof niveau sensor.

Inmiddels 141 als fout er bij.
Ludo beschikt over voorspellende krachten ;) .

De sensor kan je openmaken. Hier moet je heel subtiel te werk gaan. Met name het uit de behuizing halen is moeilijk zonder schade te veroorzaken. Een hetelucht kanon en  veel geduld helpen hier goed bij.
Als je een goede hebt raad ik het af hem open te maken om de kontakten preventief steviger te maken: Er kan te veel mis gaan bij het uit elkaar halen.

Bij mij was geen schade bij het gedeelte waar de print aan de connectors vast zit. Maar oh wat een fragiele constructie.
Ik zet er binnenkort een leensensor voor in de plaats, kijken wat dat oplevert.
Dan maar even zonder ABS.

Ter info:
Part no
271633    -1993
271892    1994-

De laatste vind je ook op de 60 serie.

P.S. neem vooral de tips van Emiel in de link van Ludo ten harte. Was mijn O-ringetje bijna kwijt.
Dus contact uit en een paar keer op je rempedaal trappen en heel langzaam de sensor verwijderen.

Geen draaiende beweging bij het uit elkaar halen.

Ludo

Citaat van: razorx op 08-11-2009 15:12:44
Ludo beschikt over voorspellende krachten ;)

Nee hoor, maar heb wel hetzelfde gehad.  ;D
Uiteindelijk een nieuwe sensor geplaatst.
Koste trouwens 83,66 euro excl.

razorx

Citaat van: Ludo op 08-11-2009 22:40:32
Citaat van: razorx op 08-11-2009 15:12:44
Ludo beschikt over voorspellende krachten ;)

Nee hoor, maar heb wel hetzelfde gehad.  ;D
Uiteindelijk een nieuwe sensor geplaatst.
Koste trouwens 83,66 euro excl.
Ja op die plaats wil je eigenlijk geen vaag werk om het zo maar te zeggen.
Ik rijd liever zonder ABS, dan met een ABS die mogelijk uitvalt.

Ik heb nu even de energie niet, maar van de week de sensor van de andere roffel lenen. En dan al of niet bestellen.

Anyway, bedankt voor alle tips!

razorx

Niet iets voor een spannende fotorapportage.
De sensor vervangen. Code resetten. En na de zelftest ging het ABS lichtje keurig uit.
Heren, bedankt!