Nou Razorx-Fijne Hokken: LV-NJ

Gestart door razorx, 29-03-2008 19:58:03

Vorige topic - Volgende topic

UserID6342

Wat is die trap zo mooi geworden Yits en Sas  :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:.  En de multi toepassingen van de 3D printer worden steeds leuker om te lezen ;D.  Over het tuinieren zeg ik niets want heb totaal geen groene vingers n ook echt geen verstand van... Ik ben zo'n type die de planten weg flikkert en het onkruid laat staan ;D ;d.

henry classic v70

Citaat van: Dirk342 op 24-02-2017 06:27:22
Wat is die trap zo mooi geworden Yits en Sas  :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:.  En de multi toepassingen van de 3D printer worden steeds leuker om te lezen ;D.  Over het tuinieren zeg ik niets want heb totaal geen groene vingers n ook echt geen verstand van... Ik ben zo'n type die de planten weg flikkert en het onkruid laat staan ;D ;d.

...je hebt ook geen "groene vingers" Dirk, die van jou hebben een andere kleur hahaha
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

V70geRwin

razorx

Het tuinieren van mij bestaat uit het Saskia in de gelegenheid stellen te tuinieren. ;D
Met die trap en die slaapruimte zijn we heel erg blij.

razorx

Goedenavond!

Dit verhaaltje gaat over de voortgang van de productie van de Iwaw meter.
De printjes zijn gisteren binnen gekomen. Ik heb ze bij Eurocircuits laten maken. Onberispelijke kwaliteit.

De onderdeeltjes voor 10 exemplaren zijn bijna allen binnen. Het wachten is nog op de displays en wat connectoren.
In ieder geval had ik genoeg binnen om een 1e definitieve exemplaar te maken. Als voorbeeld voor de rest.

Voor een elektronicus is dit een heerlijk moment. Ik wist niet hoe snel ik de printjes uit hun verpakking moest halen.

Met de elektrische soldeer dispenser het vloeibare soldeer op de printjes gelegd.

Door soldeer ontwenning heb ik iets te veel soldeer gebruikt. Geeft niets, ging goed.
Vervolgens met de pincet de onderdelen op de print.

Na het bakken in de oven kon ik de gewone componenten, het processorbordje en het stekkerblokje vastsolderen op de gewone manier.

Dat extra stekerblokje is niet nodig. Aan de andere kant: Stel je wilt nog iets extra's meten of ik wil het bordje voor iets anders gebruiken. Dan is een wat universelere opzet altijd fijn. In het verleden heeft die denkwijze vaker zijn nut bewezen.

Na het vastsolderen van het LCD display voelt het geheel stevig aan. Voor dit soort werk is een pincet zo fijn als op de foto een noodzaak.

Het beschermende folie laat ik nog maar even op het display zitten.

Testje in de demo modus.

Dit zie je als er een fout situatie is. Hier is de KVS temerpatuur te hoog.
Je ziet ook onder welke omstandigheden die fout optrad.
50% Throtte Position, 0.9 lambda, 2650 RPM en een load van 10,3ms.

Dat was het weer, morgen weer verder mer 3d printer No2.

Fijne avond!

classicT5

stuuraandeverkeerdekant

Echt jammer dat ik Denso heb   :'(
Amateur by life, expert when I'll die...    Bloggie? hierzo!

TonV70R

Mooi Yits, leuk om de voortgang zo te lezen en meteen een stukje uitleg. :eusa_clap:
Honda Supermagna 1987
Ducati 749 2006
MG TF 2002
Focus wagon 2012
Focus Wagon ST line 2022

Ries van de Zilverschuit

Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

macfocus

Citaat van: volvobug op 22-02-2017 00:12:52
Citaat van: Piet op 20-02-2017 21:42:21
........
Met Siemens ECU's die je vaak op N/A modellen aantreft hebben we ons echter (nog) niet bezig gehouden.

Vind dat het toch tijd wordt voor een nieuwe uitdaging voor jullie  ;)

+ 1
; )
I started out with nothing and got most of it left (Seasick Steve)

The Demon

Citaat van: macfocus op 03-03-2017 21:51:23
Citaat van: volvobug op 22-02-2017 00:12:52
Citaat van: Piet op 20-02-2017 21:42:21
........
Met Siemens ECU's die je vaak op N/A modellen aantreft hebben we ons echter (nog) niet bezig gehouden.

Vind dat het toch tijd wordt voor een nieuwe uitdaging voor jullie  ;)

+ 1
; )
Ik voel mij als 10V rijder soms een beetje achtergesteld  :'(

;D

BBS

Mooi vakwerk! :eusa_clap:
Laat het metertje altijd de foutcodes zien Yits?
Volvoloos....

UserID6342

Netjes weer kerel en mooi dat de printjes al binnen zijn  :eusa_clap: :eusa_clap:

cornelis-b

Mooi werk Yits en als ik jouw soldeer werk zie word ik elke keer weer blij. Geweldig dat SMD gepriegel ;D
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

innocenti

Mooi werk. Ook ik als WTB-er wordt altijd vrolijk van een stukje electronics, zeker eigen ontwerp