Nou Razorx-Fijne Hokken: LV-NJ

Gestart door razorx, 29-03-2008 19:58:03

Vorige topic - Volgende topic

jellejas

Citaat van: san op 20-02-2017 21:10:17
Citaat van: Piet op 20-02-2017 17:53:20
Citaat van: daanium op 20-02-2017 17:51:21
Citaat van: MrCain op 20-02-2017 14:17:48
Citaat van: daanium op 20-02-2017 12:20:33
9. Daanium 70classic toch maar niet, omdat ik geen juiste bin heb :)

Voor de grap eens proberen of ie werkt => kans bestaat dat het gewoon werkt bij jou  ;)
Ik denk het dat eens tijd gaat worden dat ik naar Yits toe ga, de goede man heb ik nog nooit een hand mogen schudden, volgende maand eens wat organiseren?
Dan kunnen we die iwaw meter eens testen/aansluiten, mits Yits dat allemaal wil natuurlijk

Gaat niet werken... jouw bin zendt geen logframes uit ...

Dus dit werkt alleen maar op turbo modellen en niet op de "gewone" modellen.
Nee, dit gaat enkel werken met een ecu met de volvospeed versie van motronic 4.4 om het zo maar te zeggen, het maakt niet uit of er wel of niet een turbo op zit.
De standaard ecu zal geen pakketjes met log informatie uitzenden.
BRAAAAAAAP STUTUTU

san

Dat je een m 4.4 nodig hebt had ik al gelezen..maar ik was in de veronderstelling dat Volvospeed alleen turbo's deed.Ik weet niet eens wat er in mijn S70 zit qua "m".
Ik vind het wel een mooie uitvinding!

Piet

Citaat van: razorx op 20-02-2017 20:58:31
Dat is niet zoveel extra werk. Het mooiste is via de ecu natuurlijk. Ik dacht dat Piet hier wat voor had. Dan kan je het meteen meeloggen. Maar de mogelijkheid via de Iwaw is er ook. ;)

Klopt, ik benut er voor mijzelf ook een ADC kanaal van de ECU voor. Zo kunnen er meerdere sensoren op de ECU worden aangesloten en worden meegelogd. We hebben ook een zogn. logbox gemaakt om bet aantal ADC kanalen van de ECU uit te breiden. Zodat bv EGT niet alleen meegelogd kan worden maar er in de ECU ook iets meegedaan kan worden zoals bv. boostreductie na overschrijden van een ( in te stellen) maximum EGT

Ries van de Zilverschuit

Nou ja, ik heb niet zozeer oliedruklogging en -tuning voor ogen, maar zou graag af en toe even willen kijken of die oliepomp van mij nog niet aan het eind van zijn latijn is. Daarvoor is het dan misschien het eenvoudigst om gewoon twee draadjes van de oliedruksenor naar de IWAW-meter te leggen.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

BBS

Ik heb wel een fysieke oliedruk meter in de wagen, niet van supersone kwaliteit (VDO) maar voldoende om te zien dat bij stationair draaien van de motor er bijna 2 bar aan oliedruk is en onder last op loopt tot een bar of 4. Zo weet ik ook dat bij echt koud weer (-10) de druk bij net starten kan oplopen tot 8 bar!
Heel onbewust kijk je toch op het metertje en ik ben blij dat de oliepomp wat dat betreft kerngezond is :D
Volvoloos....

Piet

Citaat van: jellejas op 20-02-2017 21:16:01
Citaat van: san op 20-02-2017 21:10:17
Citaat van: Piet op 20-02-2017 17:53:20
Citaat van: daanium op 20-02-2017 17:51:21
Citaat van: MrCain op 20-02-2017 14:17:48
Citaat van: daanium op 20-02-2017 12:20:33
9. Daanium 70classic toch maar niet, omdat ik geen juiste bin heb :)

Voor de grap eens proberen of ie werkt => kans bestaat dat het gewoon werkt bij jou  ;)
Ik denk het dat eens tijd gaat worden dat ik naar Yits toe ga, de goede man heb ik nog nooit een hand mogen schudden, volgende maand eens wat organiseren?
Dan kunnen we die iwaw meter eens testen/aansluiten, mits Yits dat allemaal wil natuurlijk

Gaat niet werken... jouw bin zendt geen logframes uit ...

Dus dit werkt alleen maar op turbo modellen en niet op de "gewone" modellen.
Nee, dit gaat enkel werken met een ecu met de volvospeed versie van motronic 4.4 om het zo maar te zeggen, het maakt niet uit of er wel of niet een turbo op zit.
De standaard ecu zal geen pakketjes met log informatie uitzenden.

Het hoeft niet per se een volvospeed bin te zijn.
We kunnen elke bin van een M43 of M44 logframes laten zenden.
En tegenwoordig  ook ME7'ns, zij het hier via de CAN bus, maar dat zal ook wel op de IWAW aan te passen zijn.

Met Siemens ECU's die je vaak op N/A modellen aantreft hebben we ons echter (nog) niet bezig gehouden.

de Boeing

Yits:  :eusa_clap: (en uiteraard ook voor de andere Bin-detectives)

razend interessant allemaal

volvobug

Citaat van: Piet op 20-02-2017 21:42:21
........
Met Siemens ECU's die je vaak op N/A modellen aantreft hebben we ons echter (nog) niet bezig gehouden.

Vind dat het toch tijd wordt voor een nieuwe uitdaging voor jullie  ;)
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

razorx

Goedenavond!

Met de auto kan en wil ik even niet verder. Het zijscherm dat ik van Gerwin had wacht op beter weer zodat ik meteen de lak van de auto her en der bij kan werken. De nieuwe NRF radiateur was beschadigd aangekomen en kon weer terug. Ik wacht nog op het vervangende exemplaar. Met beide printers of de Iwaw meter kan ik ook niet verder want ik wacht op onderdelen. Tja wat dan?

Er is de afgelopen tijd wel wat gebeurd in het huis. Doordat ik al een jaar vanaf huis werk ontstond er ruimtegebrek. Ons huis heeft een plat dak, behalve boven de woonkamer. Daar is een verhoging van het dak in de vorm van een piramide. Loze ruimte die alleen maar warmte van de woonkamer opslokt. De timmerman van de overkant heeft die piramide dicht gemaakt. Dat is nu onze slaapkamer en dat bevalt in de winter heel goed. Twee grote varilux ramen zorgen voor de eventuele ventilatie en een zee aan licht overdag.

De trap vanuit de woonkamer naar boven zit hier net in de lak.

In de tuin en buiten in de kas kweken wij groente. Het leek ons slim te profiteren van de hoeveelheid licht in de slaapkamer om de jonge plantjes daar voor te laten groeien. In het trapgat direct achter het raam is zat ruimte.

Eerst maar naar de Intratuin voor wat zaden. Hadden we beter niet kunnen doen want een week later had de Lidl die in de aanbieding. Lage slabonen, courgette, radijs, prei, noem maar op. Ook augurk. Dat zou een makkelijke plant zijn en leuk om eens zelf in te maken.

Dit zijn de voorkweekbakjes. 24 jonge plantjes per bakje. Leuk maar hoe hang ik die achter het raam?

Tja als je je eigen dingen kan tekenen en printen is dat simpel en heel leuk.

Twee van zulke beugeltjes. Plaatje multiplex er tussen. en nog twee hoekjes.

Als je dit voor je zelf maakt is het heerlijk op maat. Hier hangt hij aan de balustrade boven de trap.

Zo dus. Ik heb er vijf te maken.

Vorig jaar waren de sla en de rucola jammerlijk mislukt door massale terreur van bladluis. Daar wil ik dit jaar geen last van hebben. We willen geen pesticiden gebruiken. Dus iets heel leuks bij de Lidl aangeschaft. Dat heet een "insecten hotel". Kende het hele woord niet. De bedoeling is dat roofinsecten zich hierin nestelen om zich overdag te goed te doen aan het ongedierte.

Mocht dat niet helpen kunnen we altijd nog een doos lieveheersbeestjes bestellen. Ondanks hun schattige uiterlijk zijn dat wrede moordenaars.

Proost, Klok!

de Boeing

Za-lig

en note-to-self: dit jaar op tijd mijn tomaten zaadjes van vorige jaar planten, zodat ik al wat eerder tomaten heb (ipv pas in september zoals vorig jaar).

Ook heel slim van het insecten hotel! (je kan als je dit leuk vind ook eens zoeken op permacultuur, ga je wellicht ook wel kunnen appreciƫren).

En rucola die dood gaat? ik zit hier met het omgekeerde probleem, kom er niet meer van af (in de serre). Hoeveel kilo mot je hebbe? (wel nog even maandje of 2 wachten dan  ;D 8) )

elianmars

Dat heb je weer mooi in elkaar gefabriekt, Yits!  :eusa_clap:

The Demon

Lammert

Citaat van: razorx op 23-02-2017 19:31:38

Mocht dat niet helpen kunnen we altijd nog een doos lieveheersbeestjes bestellen. Ondanks hun schattige uiterlijk zijn dat wrede moordenaars.

Proost, Klok!
Lieveheersbeestjes werken inderdaad erg goed, je hebt ook bloemenzaad mixen die die wrede moordenaars aantrekken :evil:. En probeer mieren juist uit de buurt te houden, die beschermen bladluizen tegen roof insecten

stuuraandeverkeerdekant

Wat een mooie beugeltjes zijn dat. Heel herkenbaar dat je naar een bepaalde haak of vorm op zoek bent maar het niet kan vinden. Zo'n printer is dan echt wel super!
Amateur by life, expert when I'll die...    Bloggie? hierzo!

Ries van de Zilverschuit

Citaat van: The Demon op 23-02-2017 20:13:03
Citaat van: razorx op 23-02-2017 19:31:38
http://www.paerl.it/volvo/2017022301.jpg
Die stoelen wil ik nog eens namaken, of heb jij er een patent op Yits?  :eusa_drool: :eusa_drool: :eusa_drool:

Ze zitten heerlijk kan ik uit ervaringen vertellen (en ik heb geen 850...)
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue