Nou Razorx-Fijne Hokken: LV-NJ

Gestart door razorx, 29-03-2008 19:58:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 85 gasten bekijken dit topic.

Jack v

pffff, wat een verhaal Yits, ma ik begrijp er niets van :P dat elektronicagebeueren dan.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

V70geRwin

M-audio heeft mooie geluidskaartjes voor volgens mij wat je zoekt, maar dat wist je vast al  ;)
Kast is erg mooi  :eusa_clap:

Doen die tripath's het zo goed?
Is die NAD een dedicated stereo versterker?

razorx

#1397
Citaat van: spekkie99 op 15-05-2011 19:20:15
M-audio heeft mooie geluidskaartjes voor volgens mij wat je zoekt, maar dat wist je vast al  ;)
Kast is erg mooi  :eusa_clap:

Doen die tripath's het zo goed?
Is die NAD een dedicated stereo versterker?
Geluidsbeleving is heel persoonlijk.
De NAD is inderdaad dedicated, met een gelukkig uitschakelbare toonregeling.

De Tripath is eigenlijk een klasse H (lees geschakelde) versterker. Zij noemen het klasse T omdat er wat slimmigheid en zelflerendheid in zit.
Het grote voordeel van deze techniek (mits goed toegepast), dat je de ergste vorm van vervorming (intermodulatie vervorming) enorm kan reduceren ten opzichte van een conventionele versterker.
Intermodulatievervorming wordt veroorzaakt door een combinatie van een hoge terugkoppelfactor en de traagheid van elektronica.

In menselijke termen ;) : Ja die Tripath's klinken erg goed. Een paar grote merken hebben bij dit merk, dat inmiddels failliet is, ingekocht.
Gelukkig zijn er nog enorme restpartijen.

Misha

Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

razorx

Citaat van: Misha op 15-05-2011 19:48:11
http://www.deviantart.com/download/113814638/Motivational_Poster_Guinea_Pig_by_EponasCutie.jpg
Dat is hem inderdaad, ben jij ook al gehacked? Hij mompelde ook nog iets over Emiel en een hond.
Ik dacht op safe te spelen door hem voor de kippen te werpen, maar het hok is nu leeg.  :eusa_think:

Misha

Citaat van: razorx op 15-05-2011 20:04:13
Citaat van: Misha op 15-05-2011 19:48:11
http://www.deviantart.com/download/113814638/Motivational_Poster_Guinea_Pig_by_EponasCutie.jpg
Dat is hem inderdaad, ben jij ook al gehacked? Hij mompelde ook nog iets over Emiel en een hond.
Ik dacht op safe te spelen door hem voor de kippen te werpen, maar het hok is nu leeg.  :eusa_think:

Ik ken hem. Is familie van Rabbit of Caerbannog
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

razorx

#1401
Een tevreden Yits begroet u!

Ik zal niet al te veel posts wijden aan de nieuwe mediaplayer alias schotelontvanger.
Dit is geloof ik een auto forum ;) .
Maar in mijn enthousiasme wil ik toch wat kwijt.

Het geheel is soort van up and running.
De gemiddelde satelliet  ontvanger of media streamer draait met één of andere low cost processor.

Nu onder Windows 7 met Media Center als shell is multimedia even een andere ervaring.
Zappen tussen de gecodeerde kanalen duurt geen seconden, maar is onmiddelijk. Even een absurd grote muziekbibliotheek toevoegen is in een tiental minuten gebeurd terwijl ik TV kijk.

Met andere woorden de ideale TV ontvanger en mediaplayer, tot en met uitzending gemist via internet draait als een zonnetje.
De eerste opzet voor streaming over het netwerk (overal via je laptop draadloos TV/films kijken of muziek beluisteren) is gedaan, maar behoeft nog wat configuratie.

Dus met je laptop naar de WC en kijken maar. ;)

Het heeft even wat moeite gekost, maar in vergelijking met de diverse embedded Linux Sat top boxen was het een eitje, een stuk sneller logischer en stabieler bovendien.

De Ingediënten:
Die mooie behuizing, zie mijn eerdere post.
Gigabyte Ultra Durable moederbord 880GM-D2H
AMD 245 processor, ja lichtgewicht trekt maar 45W
On board VGA (Gaat voorlopig goed met HD ready TV, full HD zal wel een echte VGA kaart behoeven)
Nette WD harddisk
Slechts 2GB (Kingston) geheugen, moet voldoende zijn, anders ben je verkeerd bezig voor een multimedia apparaat. ;)
Windows 7 home premium (32 bit is in dit geval voldoende en geen driver gezeik)
De ontvanger is een PCI kaartje van Technisat. SkyStar S2 voor HD TV.

Met die laatste begon het nadeel dat een voordeel bleek te zijn.
De driver van die kaart ondersteunt geen BDA, zeg maar de standaard norm onder Windows voor TV ontvangst.
Windows Media Center kan hier standaard dus niets mee.

Niets aan de hand, DvbViewer kan hier wel wat mee. (Een erg goed en sober programma om via je PC TV te kijken. Draait ook in mijn Car PC)
Met de nodige plug-ins voor de card reader viel er TV te kijken, maar ik wilde een totale integratie. Gewoon een standaard gebruikersinterface die door professionals gemaakt is. De looks and feel moet gewoon het zelfde zijn of je nou muziek afspaalt TV kijkt of wat dan ook.
Windows Media Center is een juweel onder Windows 7 en vermoedelijk ook bedienbaar door stervelingen als moeder de vrouw.

Dus aan de gang:
Via DVBLink een stream opgezet van Dvbviewer naar Media Center, testen en wow!

Plaatjes volgen morgen, maar de zapsnelheid is schunnig te noemen, muziek, filmpjes over het netwerk, e.t.c., het draait allemaal zo snel.
Het is bijna beschamend als je de prestaties en de werking hiervan vergelijkt met het huidige aanbod in de handel.
Uiteraard werkt de afstandbediening ook naar behoren.
Nu alleen nog het multimedia anyware voor elkaar krijgen en ik ben helemaal tevreden.

Twee avonden van intensief werk, maar wat werkt dit beter dan wat er in de handel is.
Daarnaast kan je het gewoon met één druk op de knop dit mooie ding als PC met Office, muziek of video bewerking gebruiken.

Ik moest het even kwijt. Saskia schrok wel even op toen ik zojuist Yes Yes Yes roepende door het huis rende. Zie het tijdstip van deze post.

Vrolijke groet van Yits die het binnenkort weer over zaken als startmotoren gaat hebben.

ris

#1402


Yits, ultieme droom

arjen850


razorx


razorx

#1405
Goedemiddag!

Nadat ik wat moeizaam wakker werd, hoe kan het ook anders, verder gegaan met de HTPC.
Eerst maar eens wat doen aan de herrie van de voeding. Nieuw fannetje van kantoor gehaald en in de voeding geplaatst.


Doordat de fan zo dicht bij de overige componenten van de voeding geplaatst is hoor je nog steeds windgeruis.
De temperatuur in de kast wordt niet hoger dan 37 graden, dus het fannetje krijgt een serieweerstandje.
De processor blijft bij HD weergave op 41 graden bij een omgevingstemperatuur van 26 graden.

Ik moest er wel een tweede fan bijplaatsen. Één ding van die mooie behuizing is namelijk niet zo slim:
Als je het linker PCI slot met een tuner vult, dan kan de lucht niet meer vrij door de kast stromen.

Ik heb die ongelukkige plek voor de tuner bewust gekozen, omdat er misschien nog een PCI express VGA kaart inkomt, die wil ik wat "lucht" geven.


Het front van de HTPC heeft ook wat nodige toetsen voor als je de afstandbediening weer eens niet kan vinden:

Dat harige beest links heet Sloerie. Erg leuk als je haar op straat roept.

Ondertussen kon het multimedia meubel lekker opgeruimd worden.
Geen DVD speler, geen losse satelliet ontvanger en mediaplayer. Een rommel aan kabels er uit en niet onbelangrijk een berg aan afstandbedieningen weg.
Wat ruimt dat op!

Zoals je op het plaatje hieronder kan zien heeft het Gigabyte bordje meer dan zat aansluitingen.


Over de logica van Windows 7 Media Center kan ik alleen maar heel positief zijn.
Alles zit op de juiste plek en is met de afstandbediening prettig toegangkelijk.

Time-shifting, opnemen het werkt allemaal net even wat logischer dan de meeste TV tuners met harddisk.
Opgenomen films voor een ander op DVD branden, Youtube, het weer, nieuws, autobladen lezen, ik kom niet meer uit mijn stoel ;) .

Al met al heel tevreden.
Groeten,

Yits.

-edit- Omdat ik het apparaat toch nog hoorde heb ik het volgende gedaan:
De fan in de voeding van een serieweerstand van 47 ohm voorzien. De aansturing van de fan in de voeding is dynamisch, dus aan de 5V hangen was geen optie.
De kastfan zit op de bodem boven het reeds aanwezige rooster. Dit gaf toch ook wat geruis. Deze gevoed met 5V in plaats van 12V.

Nu vond ik het verstandig toch even een stabiliteitstest te doen.
Aida64 gestart en de CPU FPU en wat Dies meer zij op 100% load gezet.
De CPU temperatuur steeg tot maximaal 52 graden, ondanks dat het apparaat nu in het meubel zet en het binnen erg warm is.

Het apparaat is inmiddels fluisterstil.

Jack v

Ik neem mn petje voor je af Yits, grandioos :eusa_clap: :eusa_clap:
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

volvobug

Wat een ander bedacht heeft, moet ik op z'n minst kunnen begrijpen. Maar soms begrijp ik iets niet, dan bewonder ik het gewoon  :eusa_clap:

Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Jeff

Yits, wat een project zeg, leuk om te lezen zo. Veel succes en plezier er nog mee! ;)
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

jrkalf

Yits, dat zijn de leukere thuisfreubel dingen ;)

Ik lees dat je de wmc hebt gebruikt bij windows 7 voor het ene deel en dvbviewer voor de rest. Heb je al eens naar teammediaplayer gekeken?
Dat is een oplossing die ik zelf gebruik voor het afspelen van downloads en het opnemen van ziggo hd spul. Dit programma werkt ook goed met dvb kaarten en dan houdt je alles binnen 1 programma.

Wie weet is het wat voor je.
shRek is verkocht!
---
Als het niet met een hamer te maken is, dan is het vast een elektrisch probleem.