Nou Razorx-Fijne Hokken: LV-NJ

Gestart door razorx, 29-03-2008 19:58:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Claudia

Oeh Yits, lees het nu pas!
Zuinig zijn op jezelf he...er is er maar één van jou!;)
Citeermeneer Aart tegen Pino: "Ah, joh...ga een ei leggen!"

Yannick 850

heej,

heb op internet gelezen over dat vvis bij 2.5 motoren.
ik heb interesse in dat wat jij gemaakt hebt.
is het ergens toe koop en hoeveel koppel/ pk's scheelt het.
zeker omdat je verder een 2.5i 20v verder niet kan tunen.

graag hoor ik van je.
heb zeer veel interesse in extra vermogen.
gr yannick

mehn

Citaat van: Yannick 850 op 28-08-2011 14:26:38
is het ergens toe koop en hoeveel koppel/ pk's scheelt het.
zeker omdat je verder een 2.5i 20v verder niet kan tunen.

Leesvoer: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,30565.0.html

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

wimped

Hey Yits,

Er wordt een nieuwe Yits geboren als ik het zo lees. :angel:
Zal een vreemde gewaarwording zijn?
Als je nu weer eens een pijntje krijgt moet je je echt gaan afvragen wat dat nu weer is, lijkt me. ???
Maar goed,  sterkte en veel geluk ;D

wim

razorx

#1624
Nrfh, 294dkm steenslagschade weggewerkt, sturing slot tankklepje gangbaar gemaakt en een putje uitgedeukt

Goedenavond roffelvrienden!

Het was de hoogste tijd: Één maal per jaar loop ik roffels rond om de steenslagschade aan te pakken.
Zo voorkom je roest en een gedeprimeerd gevoel.

De lelijke plekjes schoongemaakt, waar nodig de roest en slechte lak eerst met een mesje weggekrabt. Mooi blank geschuurd met een stripje waterproof schuurpapier van 2mm breed om een lucifer gevouwen. Weer schoongemaakt en ontvet met wat verdunde ammonia. Roestomvormer er op en weer ontvetten en vervolgens lakken met een autopenceel. Die van de Gamma lijken te groot maar je kan er erg precies mee werken.
Als roestomvormer gebruik ik die van HG. Fosforzuuir net als de anderen maar zonder "verdikkende" toevoegingen.

Vervolgens besloten Saskia en ik dat het eens tijd voor ons tweëen was. Sacha naar mijn moeder gebracht en op naar een appartementje in Bergen aan zee.
'Snachts vanaf het royale balcon heerlijk genoten van lekkere hapjes en drankjes terwijl het onweer van zee het land in trok. Wat een mooi uitzicht!
We zaten in een fijn hotel/appartementencomplex (de Dennen), de kamers waren gelukkig niet zo onpersoonlijk maar gezellig.

De volgende dag een tour door Noord Holland gemaakt. De zon scheen nog en ondanks de harde wind was het allemaal heel aangenaam.
Van de kustplaatsjes die wij zagen was Egmond aan ze wel één van de leukere.

Thuisgekomen werd het tijd om iets aan Nrfh te doen.
Zo'n stom klusje dat je hier op het forum regelmatig voorbij ziet komen en je afvraagt: Wanneer is het mijn beurt.
Het tankklepje wilde niet meer van het slot.

Als eerste de rechter binnenbekleding van de estate losgehaald.
Uiteraard kom je dan weer een oorzaak van gepiep of gekraak tegen:

Normaal gesproken voorkomt deze strip het schuren van het harde plastic tegen het glas.
Ik had geen dubbelzijdig plakband voor autogebruik meer (zo zat het oorspronkelijk vast) dus wat Polymax mocht het voor mij oplossen.
Geweldig spul.

Tankklepje open gemaakt en eerst de twee torxjes aan de buitenzijde losgedraaid.
Torxje binnenkant.


Zo ziet dat slotmotortje er uit:


en van binnen:


De veel geopperde oplossing is smeren. Ik geloof hier niet zo in.
Ik vermoed eerder dat waar dit hielp men tijdens het smeren het motortje wat heen en weer bewogen heeft met als resultaat schone koolborstels en rotor.
Uiteraard de soepel lopende boel toch van een heel klein beetje wit vet voorzien.
Motortje met de hand flink laten draaien en de boel teruggeplaatst.

We zullen zien, er kan altijd nog een nieuw motortje in, maar ik heb wel vertrouwen.

Als laatste nog wat geëxperimenteerd met uitdeuken zonder spuiten. Ik ga hier nog niets over vertellen.
Zo voorkom ik dat ik onzin beweer, maar ik geloof dat het wel mijn ding is.
Maar eens op zoek naar een start setje. Suggesties zijn altijd welkom.

Op naar een heerlijk koel pint lijnolie.
Proost!

P.S. Morgen naar het ziekenhuis voor wat foto's van mijn zielige armpje en schouder.

daytonawim

Uitdeuken zonder spuiten lijkt mij ook wel een uitdaging om te doen.


razorx

#1626
Lijkt me inderdaad wat voor jou Wim, nog voor ik mijn roffel kocht veel gelezen op je selenet (?) site over roest en zo.

arjen850

Als jij weer eens post gaan de pootjes op de stoel, leuning achterover em ga ik rustig lezen ;D Echt leuk om het allemaal te volgen, dacht dat ik precies was, maar ik heb een preciesie broeder ;D

Aha, mocht dat wat worden met het uitdeuken zonder spuiten, dan heb ik nog wel een paar gevalletjes waar je op kunt oefenen, nee nee, niet de R :eusa_naughty: ;D

Ben

Ik heb die u.z.s. jongens wel eens aan het werk gezien.
Ze hebben een koffer vol gereedschap dat lijkt op hetgeen bij de tandarts in het bakje ligt.
Alleen is alles door de vergroter gehaald en 10x groter geworden.

razorx

@Arjen: Het ergste is dat hij er nog echt niet mooi uitziet.
Motorisch en veiligheidsgerelateerd prima, maar het uiterlijk kan echt beter.
Ik doe het stapje bij beetje met veel geluld. Gaat wel maar heel langzaam.

jrkalf

Citaat van: Ben op 11-09-2011 21:34:52
Ik heb die u.z.s. jongens wel eens aan het werk gezien.
Ze hebben een koffer vol gereedschap dat lijkt op hetgeen bij de tandarts in het bakje ligt.
Alleen is alles door de vergroter gehaald en 10x groter geworden.
Koffer? Tandarts spullen?

Sebastiaan van de deukentovenaar loopt altijd met een golftas en ditto spullen rond... ...

Nee, dat zegt weinig over de te verwachten kwaliteit van z'n uitdeuken ;D
shRek is verkocht!
---
Als het niet met een hamer te maken is, dan is het vast een elektrisch probleem.

arjen850

Citaat van: razorx op 11-09-2011 21:36:39
@Arjen: Het ergste is dat hij er nog echt niet mooi uitziet.
Motorisch en veiligheidsgerelateerd prima, maar het uiterlijk kan echt beter.
Ik doe het stapje bij beetje met veel geluld. Gaat wel maar heel langzaam.

en daar is niets mis mee, liever een technisch goed auto, als een auto die er mooi uit ziet maar eigenlijk een barrel is.
Voordeel van het op zijn tijd doen, is dat je de kosten uit kunt smeren. Tijdens het spuiten van mijn R kreeg ik soms het nare gevoel er op leeg te lopen ::) Tis allemaal leuk om te zien en daar foto´s van te bekijken, maar het kost handen vol centen.
Nu heb ik ook nog wel wat dingen die ik wil doen, maar eerst maar eens even sparen :angel:

pwassink

Je hebt toch al eens uitdeukles gehad Yits ?

kan me iets herrinneren van een rimpel ergens bij een achterbumpert die er uiterst subtiel met "fijn" gereedschap zo uitwas  ;D
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

razorx

Citaat van: pwassink op 11-09-2011 21:50:55
Je hebt toch al eens uitdeukles gehad Yits ?

kan me iets herrinneren van een rimpel ergens bij een achterbumpert die er uiterst subtiel met "fijn" gereedschap zo uitwas  ;D
Was een leuke sessie met jou en Marco. Naderhand ook erg blij.

Ik wil me alleen wat "subtieler" werk meester maken. Of beter gezegd het gereedschap aanschaffen.

pwassink

Citaat van: razorx op 11-09-2011 21:53:21
Citaat van: pwassink op 11-09-2011 21:50:55
Je hebt toch al eens uitdeukles gehad Yits ?

kan me iets herrinneren van een rimpel ergens bij een achterbumpert die er uiterst subtiel met "fijn" gereedschap zo uitwas  ;D
Was een leuke sessie met jou en Marco. Naderhand ook erg blij.

Ik wil me alleen wat "subtieler" werk meester maken. Of beter gezegd het gereedschap aanschaffen.

Is ook leuk werk, deuken in en uitmeppen ook wel en uzs zeker ook. je hebt de rust iig al dat scheelt een hoop.. 
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂