Nou Razorx-Fijne Hokken: LV-NJ

Gestart door razorx, 29-03-2008 19:58:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 35 gasten bekijken dit topic.

razorx

#1695
Een klein updateje.
Omdat er nog weinig bekend is over de levensduur van correct gemonteerde Meyle HD draagarmen:
Ik heb ze nu 90dkm en merk nog geen verslechtering.
Dit is met dagelijks Amsterdams grachtengordelwerk/gebobbel en dagelijks rotondeplezier op de weg naar huis met hogere snelheid.

Ze gaan richting rendabel. ;)

-edit- bij Saskia haar roffel, iets korter op de Meyle's zelfde ervaring.
Correct gemonteerd betekent: De bouten pas vastdraaien als de roffel op alle vier de wielen staat.

arjen850

Citaat van: razorx op 06-12-2011 22:09:21
Een klein updateje.
Omdat er nog weinig bekend is over de levensduur van correct gemonteerde Meyle HD draagarmen:
Ik heb ze nu 90dkm en merk nog geen verslechtering.
Dit is met dagelijks Amsterdams grachtengordelwerk/gebobbel en dagelijks rotondeplezier op de weg naar huis met hogere snelheid.

Ze gaan richting rendabel. ;)

-edit- bij Saskia haar roffel, iets korter op de Meyle's zelfde ervaring.

Dan kan ik nog even ;D zit nu op een goeie 25000km. En dat voor niet correct gemonteerde ;D

volvobug

Citaat van: razorx op 06-12-2011 22:09:21
Ze gaan richting rendabel. ;)

Mee eens, ben nu 75K km verder met Meyle HD en 'still going strong'.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Vulk


volvobug

Handtekening? 85011806 en Saffronie.

razorx

#1700
Ik denk dat turbo of non-turbo niet eens zo veel verschil maakt wat betreft de slijtage van de draagarmen.

Waarom:
Zwaarste belasting:
-Stevig optrekken vanaf 0: turbo nog niet actief dus geen verschil.
-Oneffenheden in de weg: zelfde voor beide motorvarianten, in de praktijk zal je niet veel harder rijden met een turbo.
-Extreem remmen, zelfde verhaal.

De prepare for warp speed bij een turbo, treed pas op bij een hoger toerental en in de praktijk bij hogere snelheid.
De draagarm belasting dan is m.i. veel lager dan bij optrekken, bobbels en bochtenwerk.

Ik neem daarom aan dat de levensduur van de originele draagarmen bij een turbo net als bij een N/A ongeveer stopt bij 200dkm.

Wat ik interessanter vind, is hoe de Meyle HD's zich verhouden tot de originele Volvo exemplaren, op lange termijn.
Voorlopig maken ze geen slechte "start".

daytonawim

Moa 268.000 km met een orginele draagarm , en 200.000 km met de ander (deze preventief maar vervangen) van de T5

;D ;D ;D

:eusa_whistle:

razorx

#1702
Citaat van: daytonawim op 07-12-2011 23:24:59
Moa 268.000 km met een orginele draagarm , en 200.000 km met de ander (deze preventief maar vervangen) van de T5

;D ;D ;D

:eusa_whistle:
Dat bedoel ik,
dank je.

(In orde van grootte. Bij mijn N/A waren de originele al over de rand bij iets meer daan 200dkm, maar ja het verval sluipt er langzaam in dus je merkt het niet als toenmalige  newbie 850 rijder.)

-edit- met de 90dkm zit ik met de Meyles bijna op een break even punt.
Als ze het boven de 100dkm redden blijken ze daadwerkelijk een aantrekkelijk alternatief.
Arbeid daargelaten. De tijd zal het ons vertellen.

razorx

Fred 411dkm, Verse velgen en moeite met krikken
Goedemiddag!

Geen zorgen, ik zal het netjes houden.
Een tijdje terug een setje Colomba's bij Ulkeman opgehaald.

Mijn linker arm begint weer op een arm te lijken dus tijd om de Antlia's er onder uit te halen.
Bij het omhoog krikken van de wagen klapte de originele Volvo krik er onder uit.
Scheef geplaatst dacht ik, ondanks dat ik hier heel secuur mee ben. Niet dus de tweede keer klapte hij weer om.
Iets aan de onderkant van de krik. Weg er mee. Ik had toch al niet veel met dat ding, want bij een verlaagde auto schuur je je knokkels open aan de straat.
Mijn andere el-cheapo garagekrikje kraakte dermate dat ik het niet verantwoord vond om hier verder mee te gaan.

Het spul op de volgende foto mag naar een plek waar metaal knarst en roest van ellende. Bijvoorbeeld een Opel showroom.


Een heerlijk aluminium krikje bij de Brezan gekocht, gaat van 8cm tot 37,5cm.




Meteen even echte assteunen besteld.

Voor een tweetal banden op de Colomba's heb ik vervangers besteld. Het profiel was 7mm, maar ze stamden uit 2001.
Lijkt me niet verstandig om mee te rijden.

Wat schelen maten 205/50/16 en 205/55/16 met elkaar in prijs!
De 55's zijn aanmerkelijk goedkoper maar raken de wielkast net niet bij maximale insturing.
Wel bij een bobbel en insturen.
Dus maar even dikkere stuuruitslagbegrenzers maken of bestellen.

Of je 50 of 55 mooier vind is een kwestie van smaak. Als het morgen licht is zal ik een foto van beiden maken.
Sas met de 55 en ik met de 50.

KIM

Goed spul scheelt een hoop ergernis.
Goede actie dus Yits.


Ik durf de autokrik niet te gebruiken bij mijn versgespoten R. Ik heb laatst gewoon de garagekrik achter in de 740 gelegd om de band te verwisselen toe de vrouw 'm lekreed.

The Volvoboy

Mooi werk Yits! Wat kost nou zo'n krik van de Brezan?
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

razorx

De aanbieding was net voorbij, maar ik heb hem toch nog voor 185,- ex btw mogen krijgen.
Zeg gerust een stevige korting.  :eusa_clap:

UserID6342

Zijn goede en fijne krikjes die van Sonic Yits.  Werkt erg lekker.

razorx

#1708
Nrfh, 297dkm of zo, MAD MAP again
Goedenavond oh lijnoliesmeerders!

Tijdens een ritje Maastricht, viel mij op dat het brandstofverbruik van Nrfh wat aan de hoge kant was:
8.9L op 100km volgens de BC. Ok het is niet warm, maar ook niet vreselijk koud. Het was een filevrij ritje met snelheden tussen de 80 en 130km/h.
Met frisse ontsteking, goede labdasonde en frisse sensors moet dit echt beter kunnen.
Ook viel me op dat Nrfh niet meer als een roffel startte, gewoon ietsje te moeizaam dat de motor aansloeg.
Kracht onderin bij het wegrijden was ook te laag.

Ontsteking is vers, rotor/verdeelkap nieuw, lambdasonde komt er op de scope beelden via LPi-diag mooi door.
Mij bekroop een dejá-vu:
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,25665.msg530529.html#msg530529

Zelfde symptomen als voor ik 80 á 90 dkm geleden mijn MAP sensor verving.
In die tijd kocht ik nog wel eens immitatie rommel. Het toen geplaatste exemplaar kwam uit Italië. Zegt genoeg.

Sensoren waar je motormanagement van afhankelijk zijn moeten nieuw gekocht worden en van onberispelijke kwaliteit zijn.
Origineel dus.

Om die reden heb ik nu een nieuwe MAP sonde besteld van een ander merk.  :evil:

Ander merk uhh ja, ander exemplaar nee, zelfde bron, ja.
Zoals bekend betrekt Volvo haar 850 MAP sensors van GM. Die zijn gewoon goed.
Scheelt al wat in de centen, maar waar haalt GM haar MAP sensors vandaan?

ACDelco, het onderdeel nummer is 16254719, maar is ook onder een reeks andere nummers te vinden.
Voor ietsje meer dan 30 euro ex verzenden en nieuw.

Exact het zelfde alleen staat er nu niet GM op.

Ok genoeg gekletst, sensor vervangen en starten: VROAMMHH. Heerlijk zowat bij de eerste vonk en een hoop meer kracht onderin.
Het verbruik moet ik even aanzien, maar ik heb er alle vertrouwen in dat dit weer terug is naar normale proporties.

Op naar een heerlijk helder koel glas lijnolie. Of was het een LPG?
Proost!

-edit- De oude sensor mag naar de Opel showroom.

remcov13

Ik kocht bij de dealer een originele volvo map-sensor voor 35 euro ex.
Verbaasde me, aangezien ze bij nordicar voor 70 euro in de webshop staan...?