Nou Razorx-Fijne Hokken: LV-NJ

Gestart door razorx, 29-03-2008 19:58:03

Vorige topic - Volgende topic

razorx

Citaat van: The Demon op 05-05-2012 19:59:01
Heb jij je Cavia('s) op pad gestuurd voor dat bier?
Ik mis namenlijk een six-pack op onverklaarbare wijze  :eusa_think:

Weer een mooi verslag Yits, dat is waar we behoefte aan hebben op dit forum.  :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:

Groet,
The Demon.
Dank je.
Ehh, op onverklaarbare wijze heb ik een six pack te veel.
Nog overklaarbaarder is dat Cavia Franz Joseph op de bank ligt, met iets dat op een hernia lijkt.

razorx

Citaat van: haasje op 05-05-2012 20:09:34
Citaat van: razorx op 05-05-2012 19:32:46

Bij het terugmonteren van de drie bovenste veerpootmoeren, miste ik er ééntje. Die was in de parafaan afvoer terecht gekomen.
Niets aan de hand, dan valt hij er toch weer aan de onderkant uit. Ehh nee. Een kollossale hoeveerheid parafaanprut in de afvoerbuis belemmerde de route voor het moertje. Na een paar gieters met water en veel gepoer met mijn vingers in een smerige zooi was het moertje terecht.
Citeer

Alles in omgekeerde volgorde teruggemonteerd.

ik ben erg benieuwd hoe je (van onder af) de prut weer teruggestopt hebt ;)
Proest!

The Demon

Citaat van: razorx op 05-05-2012 20:10:20
Ik mis namenlijk een six-pack op onverklaarbare wijze  :eusa_think:

Weer een mooi verslag Yits, dat is waar we behoefte aan hebben op dit forum.  :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:

Groet,
The Demon.
Dank je.
Nog overklaarbaarder is dat Cavia Franz Joseph op de bank ligt, met iets dat op een hernia lijkt.
Hmmmmmmm  :eusa_think: zou hij echt een hernia hebben? Ik heb zo mijn twijfels hoor.

Groet,
The Demon.

Jack v

Citaat van: The Demon op 05-05-2012 20:19:54
Ik mis namenlijk een six-pack op onverklaarbare wijze  :eusa_think:

Weer een mooi verslag Yits, dat is waar we behoefte aan hebben op dit forum.  :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:

Groet,
The Demon.
Dank je.
Hmmmmmmm  :eusa_think: zou hij echt een hernia hebben? Ik heb zo mijn twijfels hoor.

Groet,
The Demon.
misschien heeft ie iets teveel met zn cavinnetje gespeeld onder het genot van die sixpack. :eusa_shifty:
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

The Demon

Citaat van: Jack v op 05-05-2012 20:21:25

Weer een mooi verslag Yits, dat is waar we behoefte aan hebben op dit forum.  :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:

Groet,
The Demon.
Dank je.

Groet,
The Demon.
misschien heeft ie iets teveel met zn cavinnetje gespeeld onder het genot van die sixpack. :eusa_shifty:
Zoiets vermoed ik ook, maar hoe verklaar je dan dat Yits een six-pack te veel heeft?
Zou Franz Joseph de lege blikjes teruggezet hebben zodat het niet opvalt?

Groet,
The Demon.

Jack v

Citaat van: The Demon op 05-05-2012 20:24:05
Citaat van: Jack v op 05-05-2012 20:21:25

Groet,
The Demon.
Dank je.

Groet,
The Demon.
Zoiets vermoed ik ook, maar hoe verklaar je dan dat Yits een six-pack te veel heeft?
Zou Franz Joseph de lege blikjes teruggezet hebben zodat het niet opvalt?

Groet,
The Demon.
En zn baasje een beetje voor de gek houden?  Of hij heeft het al die tijd verborgen gehouden speciaal voor dit moment.

V70geRwin

Goed bezig Yits en mooi verslag!
Heb je nu die versterkte vd xc90 eronder gezet?

razorx

Citaat van: spekkie99 op 05-05-2012 20:29:11
Goed bezig Yits en mooi verslag!
Heb je nu die versterkte vd xc90 eronder gezet?
Nee, maar een goede tip voor de anderen!

razorx

Citaat van: Ludo op 05-05-2012 19:47:31
Citaat van: razorx op 05-05-2012 19:32:46
Slechts een paar euro duurder dan die imitatierommel.

En toch zijn die paar euro, altijd voldoende om ellenlange pagina's over te discussiëren.  :eusa_doh:  ;D

Proost!.

Verbijsterend inderdaad. Ik was € 31,- ex kwijt per stuk.

UserID6342

Mooi verslag weer Yits. Toch denk ik dat een waarschuwing even op zijn plek is voor mensen die rubbers en veerpootlagers bestellen bij FCP Groton in Amerika. Jij was aan de beurt met de rubbers, Jonathan gisteren en ik ben ook aan de beurt met die van mij.  Alledrie hebben we ze bij FCP gekocht.  is dus gewoon troep zogezegd.

Ik haal ze voortaan wel uit Duitsland, stuk goedkoper en kwalitatief vele malen beter (maar dat wist ik toentertijd ook nog niet)

razorx

Citaat van: Dirk342 op 05-05-2012 21:15:03
Mooi verslag weer Yits. Toch denk ik dat een waarschuwing even op zijn plek is voor mensen die rubbers en veerpootlagers bestellen bij FCP Groton in Amerika. Jij was aan de beurt met de rubbers, Jonathan gisteren en ik ben ook aan de beurt met die van mij.  Alledrie hebben we ze bij FCP gekocht.  is dus gewoon troep zogezegd.

Ik haal ze voortaan wel uit Duitsland, stuk goedkoper en kwalitatief vele malen beter (maar dat wist ik toentertijd ook nog niet)
Jack tipte me Schweden-parts. Is dat dezelfde als die jij bedoelt?
Nu was het even een spoedje, en zelfs dan vind ik het de centen niet. Ik was al heel blij een uur na ontdekking aan de slag te kunnen.

Was in het grote knoksgeluid topic niet ook sprake van FCP?
Het is nu de derde keer dat ik wat slechts van ze heb gehad. De andere keren waren een niet lopende meelooprol voor de distributie (origineel) en een slechte gaskleppositiesensor. Reclamatie verloopt bij hun beroerd, vandaar dat ik er al een tijd niet meer bij koop.

Dit was nog zo'n lullig erfenisje. ;)

razorx

Goedenavond!
Van de week wat heel mooi handwerk van Jack binnen gekregen:

Ondanks mijn koorts wilde ik het toch even in de auto zien werken. Geen slim idee als je er niet 100% bij bent: Rookwolkjes.
Geeft niet, gewoon even wachten tot ik weer fris ben.

Tja wat doe je dan als je nergens toe in staat bent en je je verveelt: Moah een verslagje van afgelopen zondag uitwerken.
Toen hebben Misha en ik de carterventillatie van de 850 van een collega van hem onder handen genomen.

Het was een leuke en gezellige dag. Lees hier verder:
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,40454.msg1213265.html#msg1213265

razorx

Goedenavond!

Na een medeforummer (Jash) met zijn VAG-KKL drivers te hebben geholpen (Dank voor de Merci!),
Met het thermometertje aan de gang gegaan.

Het metertje van Conrad met Celcius aanduiding heeft ontzettend veel opties. Een voordeel maar ook een nadeel:
Vrijwel ieder digitaal paneelmetertje heeft vier aansluitingen op een rij Vin- Vin+ GND en VCC.
Bij deze meter is de pin-out anders, daarnaast moet je niet alleen een brug leggen waar je de decimale punt wilt hebben, maar ook alle decimale punten die je niet wilthebben moet je voorzien van een draadbrug. Alsof ik van mijn decimale punten een looplicht wil maken of zo.
Het tijdelijke gevolg is wat onnodige extra bedrading. Dat kan en zal anders worden. Of toch maar nieuwe printjes laten maken speciaal voor deze meter of een slim connectortje verzinnen.

Genoeg gezeur. Het printje met meter in het door Jack gemodificeerde ventillatieroostertje.

Dat Conrad metertje heeft als pluspunt een apart aanstuurbare achtergrond verlichting.
Pin 10 van de blauwe connector onder het schopbord bij de bestuurder afgetapt. Dat is de roze draad van de dimmer (rheostaat) en die naar mijn printje geloodst. Mijn printje zorgt met wat extra bescherming voor de aansturing van de achtergrondverlichting.
Werkt het: Ja keurig dimbaar.

Overdag:

En bij schemer:

Ik heb nog een voorraadje nog mooier ogende metertjes van het merk Lascar liggen, makkelijker aan te sturen, maar geen achtergrondverlichting en geen Celcius symbool. Zoals je hem op de foto ziet is dus de definitieve versie.

Ik ben blij ook met de mooie oplossing van Jack met het roostertje.
Groeten,

Yits.

Jack v

UserID6342

Kijkt erg netjes heren  :eusa_clap: :eusa_clap:.  Is de Celsius aanduiding dan echt nodig Yits ?