Nou Razorx-Fijne Hokken: LV-NJ

Gestart door razorx, 29-03-2008 19:58:03

Vorige topic - Volgende topic

arjen850

Ha postbode ;D is mijn kleppie mooi geworden? Iedereen heeft et gezien behalve ik :( ;D

razorx

Citaat van: arjen850 op 07-04-2013 19:48:16
Ha postbode ;D is mijn kleppie mooi geworden? Iedereen heeft et gezien behalve ik :( ;D
Het ziet er weer prachtig uit. Kon ook niet anders als Ted het maakt.

Verheugde me er al op om je te bezoeken, maar zo is het extra handig.

UserID6342

Eensch, ziet er keurig uit en ben helaas vergeten om er even foto's van te maken, sorry :( :(.  Maar wat een monnikenwerk weer hoor, jij wilt ook wel waar je een ander mee opzadelt maatje ;D :evil: ;D

razorx

Ik was vergeten wat te vertellen.
Cavia Franz Joseph was mee naar de Elandrun. Hij had de contributie keurig betaald. Prijzen heeft hij niet gewonnen, maar hij heeft de rode 700 (1L diesel?) ingehaald. Door zijn veel geringere tankinhoud, kon hij meters voordeel behalen en daarna zijn tankinhoud aanvullen door vrolijk te knabbelen van het gras langs de weg. Dit gaf even wat ruzie met een 760 rijder maar dat doet even niet ter zake. Het kan zijn dat jullie hem niet gezien hebben. Hij is wat klein. Helaas is hij daardoor ook niet officieel afgevlagd.  Vervelend, daar hij de contributie keurig betaald heeft. Weliswaar in weegbree, maar het bedrag kwam redelijk overeen. Het ging om ongeveer 10 kilo. Ik zal om opheldering vragen bij de organisatie.

Op de heenweg maakte Franz Joseph me attent op wat anders. Door het voorste vloerpaneel bij het bevestigen volledig tegen de achterbanken aan te drukken, ben ik van een hoop estate kenmerkende rammels en piepjes af.

Maar wat hoorde mijn vriend Franz Joseph, en ik later ook. Krakend leer achterin. Is dit opkruiend leer? Ik weet het even niet. Minder hinderlijk dan het gerammel, maar dit is een nieuwe ergernis.

arjen850

Citaat van: Dirk342 op 07-04-2013 23:02:55
Eensch, ziet er keurig uit en ben helaas vergeten om er even foto's van te maken, sorry :( :(.  Maar wat een monnikenwerk weer hoor, jij wilt ook wel waar je een ander mee opzadelt maatje ;D :evil: ;D

Ikke?? Neuh.... ;D  ben ontzettend benieuwd..

jeroen74

Krakend leer vind ik net minst erge van NVH en BSR. Sterker nog, dat is een van de charmes van leer, mits het niet te gek wordt natuurlijk.

Overigens zijn er wel middelen tegen BSR:
http://www.newgateonline.com/application/squeaks-and-rattles.html

razorx

TT 269dkm, verse Xenonen, parkeerleds en veel fotonen
Goedenavond!
Met bloed bedropen handen typ ik dit bericht.

Het was tijd om de H7 Xenon lampjes te vervangen. Wat heb ik gevloekt. Niet vanwege het H7 systeem, dat is gewoon slim en degelijk. Wel vanwege de LPE die bij de TT tussen de accu en de linker koplamp geplaatst is. Een Halogeen vervangen gaat dan nog. Maar om de diverse Xenon stekertjes los te halen heb je meer ruimte nodig. Zeker als de Xenon inbouwer de ballast en dergelijke ónder de koplamp heeft weggewerkt. Je ziet er niets van, prachtig, maar je komt er niet bepaald lekker bij.

Gewoon weer 5000K als kleurtemperatuur gekozen. Het is de makkelijkste tint om matchende LED parkeerlichten te vinden. Die waren vandaag binnen gekomen: Met Cree LED's (de top op LED gebied) 3W, konstante stroom gestuurd en een helderheid van 250-260Lm! Deze zijn 12mm in diameter en passen dus net.

Neem geen 5W of 7W exemplaren. Die passen niet. Er is ook veel immitatie in de handel. Let dus op de helderheid. De ingebouwde voorschakel elektronica wil bij imi's ook wel beroerd zijn.
http://www.ebay.ie/itm/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=160991643731&ssPageName=ADME:X:AAQ:IE:1123

Zal vast wel goedkoper kunnen, maar hier had ik ze snel en wist ik zeker dat het goed spul is.

De plaatjes:

Eh ja, ze worden warm. De polariteit hoef je bij deze LED's overigens niet op te letten.

De tafel was normaal verlicht met een spotje. Hieronder zie je wat er bij komt.

De helderheid komt enigszins in de buurt van dagrijlichten.
Alleen parkeerlichten:

-edit- Echt duidelijk is deze foto niet, maar het is goed helder zonder hinderlijk te zijn.

Met de Xenons, geen kleurverschil. Ook niet van de zijkant en dichtbij.

Het licht is wel wat gebundeld. Twijfel nog over een reflecterend kapje zoals over de Xenons.

Dat was het weer. De overige projecten lopen op de achtergrond door.
Op naar een heerlijk fris koel glas lijnolie.

Proost!

razorx

Op de tafel ligt nog een elegante Xenon plug and play aanpassing voor de mistlampen van Nrfh te wachten.
Ik denk dat ik voor TT op zoek ga naar 7W exemplaren van deze LED "monstertjes" en die aanpassen naar H3. Zal zeker mooi zijn, de helderheid kan me niet zoveel schelen. De hoofdverlichting met Xenon doet al genoeg. Ehh voor mij.

razorx

Nog even in het donker gekeken: Dit is zonder aanpassing veel teveel van het goede. De helderheid en het lichtspreiding is voor de tegenligger hinderlijk.

Ik moet of:

-Led verlichting gebruiken die rondstraaalt en minder licht geeft
-Een reflecterend kapje voor deze monsters plaatsen

haasje

Ik heb een poos terug deze besteld voor mijn auto, voordeel is dat deze ook de reflector gebruiken

Misha

Tja, die LPE hoort daar ook helemaal niet, vialle schrijft hem onder de accuplaat voor maar de snelbouw gas guru en grote pcv en gasklepreiniger (not) uut Son heeft dat ding daar liever klapperend tegen de accubak aan staan. lekker snel cashen en dan zit er een he verhaal bij waarom het zoveel beter is..
Net als die zekeringkastjes die aan de koplampbouten vast zitten.

Gelukkig kan hij ook onder de accuplaat met dezelfde beugel, waar hij hoort, blijft een drama als je er bij moet en het oogt ook zo 'later ingebouwd.
In mijn s70 blogje staat daar ook wat over.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

KIM

Bij mij zit 'ie aan de zijkant en met die positie ben ik niet ongelukkig (tot nu toe).

Misha

Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

StefanCJ

Citaat van: Misha op 11-04-2013 08:58:22
Dat was um :

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,28118.msg671220.html#msg671220

Aanrader! Bij zat de lpi ecu ook aan de accuplaat. Accu verwisselen en lampjes wisselen is een crime op deze manier. Belachelijk dat ze 'm niet gewoon netjes onder de accuplaat monteren. Ik heb het zelf naar aanleiding van Misha's topic ook gedaan en hij zit daar nu prima.

:)

razorx

Citaat van: haasje op 10-04-2013 22:14:12
Ik heb een poos terug deze besteld voor mijn auto, voordeel is dat deze ook de reflector gebruiken
goede tip. Bedankt!