Nou Razorx-Fijne Hokken: LV-NJ

Gestart door razorx, 29-03-2008 19:58:03

Vorige topic - Volgende topic

V70geRwin

Coole gadget Yits en nog functioneel ook  :eusa_clap:

MrCain

Dit is wel super interessant! :eusa_clap: :eusa_clap:
Kan niet met mn persoonlijke laptop naar mn werk rijden (ivm beveiligings regeltjes enz... mag ik deze niet mee op het terein meenemen) dus rijd wel eens met mn werk laptop, maar aangezien we nu een "Whitelist"op hebben werkt a) het loggen niet goed => heb veel "gaten" en b) gaat het straks helemaal niet meer werken....

Heb nog een oude laptop ligen die ik misschien kan confisceren

Citaat van: razorx op 09-03-2015 21:23:11
@Dirk: Ik begin zo een vermoeden te krijgen. Zal op een goed moment eens met hem babbelen.

Weer een leuk succesje deze avond: Tunerpro op een mobieltje overgenomen. Het gaat hier om een 5" mobieltje.
Leuk voor de mensen die geen dubbeldins Android of Windows dubbeldin HU hebben. Gewoon het mobieltje in de carkit en kijken en loggen maar. Puur touchscreen. Valt prima te bedienen.

Heb de automatische screen scaling bijna helemaal op orde. Nu nog het automatische on screen keyboard voor als je je log wilt saven.

(Sorry voor de slechte foto)
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

Piet

Citaat van: razorx op 09-03-2015 21:23:11
Weer een leuk succesje deze avond: Tunerpro op een mobieltje overgenomen. Het gaat hier om een 5" mobieltje.

http://www.paerl.it/volvo/2015030901.jpg
(Sorry voor de slechte foto)

Hij is leuk...

razorx

De interface wat meer anno nu gemaakt.

Automatisch on screen keyboard werkt. Klikjes bij het aanraken van de custom toetsen ook. Nu nog de boel zo aanpassen dat je bij het save log, de focus al automatisch op het invoerveld staat. Zodat je direct via het touch screen keyboard de filenaam kan intypen. Mooier is een automatische bestandsnaam functie. Wordt aan gewerkt.

Het werkt nu op ieder device met een verticale resolutie hoger dan 480.

Piet

Misschien word ik een ouwe knar maar ik vond hem anno toen (nog) mooier

razorx

Ach Piet, troost je, bij mij loopt het kwijl al uit de mondhoeken. ;)
Ik merkte dat het scherm met de 3d knopjes erg onrustig oogt op een 5" smartphone.

Ik denk dat ik nu ook uit het power management van de laptop ben. Niet zozeer het uitschakelen bij het verbreken van het contact, maar het aanzetten. De slaapstand ga ik overigens niet gebruiken. Start liever schoon.

Bij een "gewone" car PC gebruik je het liefste de IGN 12V en de ACC  12V, Samen met een special voedings moduletje zals de M3 of M4 zorgt dat voor een slim aan en uitschakelen. Dus geen onnodig afsluiten van de carputer als de motor afslaat en je de wagen daarna meteen weer start.

Bij een laptop is dat lastiger. Veel mensen die een laptop als carputer gebruiken voeren uiteindelijk de twee draadjes van de power switch naar buiten, om die aan een losse schakelaar of wat extra externe zooi te hangen. Lelijk en meer extra is meer kans op fouten.

Ik ontkom niet aan het openen van het deksel van de Asus Transformer, maar de aanpassing blijft volledig binnen het deksel.
Doodgewoon een klein circuitje dat de laptop aanzet zodra de adapter spanning aanwezig is.

Het uitschakelen van de latop bij auto op "uit" mag het powermanagement van de laptop doen. Zou het ook middels dat circuitje kunnen doen, maar dat is zonde. Wil juist profiteren van de interne batterij van de laptop. Zodat die bij een bezoekje aan de supermarkt gewoon aan blijft. Uiteraard met het deksel dicht.

Oh ja die schakelaar moet ik onderbreken, die van het deksel.

Op deze wijze blijft de behuizing van dit leuke mini laptopje in tact.
Laptopje op 5V USB (zo wordt dit model gevoed) in de auto aansluiten en klaar!

Dit 10" laptopje gaat het om:

Past makkelijk in het handschoenenkastje.

razorx

Even iets heel anders. Nou ja anders?
Ik kwam wat heel leuks tegen op het miataturbo.net forum. Wij zijn niet de enige liefhebbers die van knutselen houden.

Het hele verhaal:
http://www.miataturbo.net/diy-turbo-discussion-14/diy-gauge-cluster-maxigauge-64110/
(Zie daar wel meer leuke zaken)

Erg leuk gedaan.  :eusa_clap:

Mocht ik zo iets doen zou ik kiezen voor een grafisch kleuren display, vanwege de matching met de omringende delen.
Eerst maar afmaken wat er nu te doen is. ;)

razorx

Zo al kijkende vraag ik mij af. Ja alleen nog afvragen ;) , wat er tegen is onze sneheids meter, toerenteller en KVS meter weg te slopen.
Een leuk scherm is wel te vinden en dan een kleuren of OLED display te plaatsen. Lay out: Alles in stijl, alleen meer info.
Volwaardige micro PC kan net in de meterunit passen of net niet.
Mmh. Het idee kriebelt.

Maar nogmaals heb eerst andere zaken te doen.

jeroen74

Je moet eens kijken naar een Raspberry Pi ;)

pwassink

Citaat van: razorx op 13-03-2015 21:49:02
Zo al kijkende vraag ik mij af. Ja alleen nog afvragen ;) , wat er tegen is onze sneheids meter, toerenteller en KVS meter weg te slopen.
Een leuk scherm is wel te vinden en dan een kleuren of OLED display te plaatsen. Lay out: Alles in stijl, alleen meer info.
Volwaardige micro PC kan net in de meterunit passen of net niet.
Mmh. Het idee kriebelt.

Maar nogmaals heb eerst andere zaken te doen.

19" widescreen met touch overdwars voor t console ..  Tesla-style ..

Nu nog een Oled vinden in die maat .. :-)

Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

razorx

Citaat van: jeroen74 op 13-03-2015 21:52:42

Is zeker een goede optie.
Of zelfs tunerpro hierop kunnen draaien op een pc met Windows. Draaf expres even wat door. ;)

@Peter: zo iets. Met skin naar smaak.
Jouw schuld Peter: Je OLED PB inspireert me. ;)

pwassink

Citaat van: razorx op 13-03-2015 21:57:02
Citaat van: jeroen74 op 13-03-2015 21:52:42

Is zeker een goede optie.
Of zelfs tunerpro hierop kunnen draaien op een pc met Windows. Draaf expres even wat door. ;)

@Peter: zo iets. Met skin naar smaak.
Jouw schuld Peter: Je OLED PB inspireert me. ;)

Sorry hoor ..
(zal t niet meer doen .. )

Tav die Raspberry-Pi, ook een optie, de B(+) pi is al best leuk, maar de meest recente Pi2 met een Gb ram
en 4 best goed samenwerkende pinguinnetjes is ernstig leuk .. en nog steeds met erg wEInig power en hitte ..

# korte EI staat hier toch beter ..
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

razorx

Je zou op zo een InCock display ook willen navigeren. Ultiem efficient gebruik van ruimte.
PC komt elders. Dat laptopje of NUCje in het dashboard kastje is het meest praktische.

Android wordt bijna een plicht. Mmmh zo veel gedachten en wensen. Nu de dromen en de reƫel haalbare zaken uitzorteren. ;)

jeroen74

Ik zit toevallig wat oude foto's te kijken en ik kom deze tegen:

Lang geleden heb ik ook wat zitten knutselen met zelfbouw boordcomputers en displays e.d. maar uiteindelijk (zoals veel projecten) is dat gestrand en is het uiteindelijk nooit wat geworden. Zonde eigenlijk, ik heb best toch nog een bak software ervoor geschreven... :(

Wat op het display te zien is zijn twee Lambda sensor uitlezingen, eentje voor links en eentje voor rechts. Aangezien het ordinaire smalband sensoren waren was het waarschijnlijk een weinig nuttige, of op zijn minst een erg onrustige, pagina geworden ;)

Wat betere foto van het display:

razorx