Nou Razorx-Fijne Hokken: LV-NJ

Gestart door razorx, 29-03-2008 19:58:03

Vorige topic - Volgende topic

Piet

Ik wil de software ook niet te veel van Bosch vervreemden ... :)

Lammert

Een te hoge lambda waarde is APK afkeur omdat de uitstoot van NOx enorm toeneemt bij arme mengsels. 2 oorzaken: er wordt meer NOx gevormd bij hogere ontbrandingstemperatuur (arm mengsel) en minder NOx afgebroken in de kat door een gebrek aan CO dat nodig is voor de chemische reactie om NOx om te zetten in N2 en CO2. CO wordt juist veel gevormd bij rijkere mengsels. Auto's die voor arme mengsels gebouwd zijn hebben daarom een ander type katalysator (deNOx ofzoiets).

Ik betwijfel daarom sterk of de NOx uitstoot bij arm afgestelde bins lager is Yits.

Dat gezegd hebbende: voor de komende apk gaat er een m4.3 met narrowband in de Schicht ;D

BBS

Citaat van: Piet op 27-09-2016 22:32:27
Citaat van: razorx op 27-09-2016 22:04:42
Je was me voor Piet. Maar alle functionaliteit is nu al aanwezig. ;)

I lost count... had BBS ook de LPi switcher in zijn bin dan?

Zekers, anders kan de ECU niet met 2x witte injectoren overweg. ;)
Volvoloos....

innocenti

Veel plezier vandaag Yits met het ophalen van je auto.

MrCain

Citaat van: Piet op 27-09-2016 21:51:12
Ik moet daarvoor je bin aanpassen en je moet een pin van de ecu naar massa kunnen schakelen.

Uhh ??? was in de veronderstelling dat je er 5 volt naar moest sturen om te swichten?? Vandaar dat t niet werk? :eusa_think:

Yits, laat eens een foto van je zelf maken als je een ritje in je Volvo maakt => ben zo benieuwd  ;D ;D :eusa_dance:
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

Piet

Nee, nu worden er twee dingen door elkaar gehaald.
De LPi switcher en een eventuele extra APK voorziening.

Bij de lpi switcher wordt tussen twee mapsets geswitcht al naar gelang de spanning hoger of lager is dan een treshold.

daanium

Citaat van: innocenti op 28-09-2016 07:23:45
Veel plezier vandaag Yits met het ophalen van je auto.
Cool, goed nieuws, is het overdreven om je hier mee te feliciteren? :eusa_shifty: Gefeliciteerd ;D
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

razorx

Dirk en Ronny:
:eusa_dance: :eusa_dance: :eusa_dance:

:eusa_clap:   :eusa_clap:   :eusa_clap:

Ontzettend bedankt en wat een topwerk hebben jullie geleverd!
Wat rijdt die wagen fijn.

UserID6342

Heel erg graag gedaan Yits, zoals wij ook al zeiden !  Voor ons was het ook een erg leuk project zo.  Wel vandaag weer lachen... begon al weer goed om Yits op te halen van het station hier in Nijmegen.  Nu ligt dat hele stationsplein en toegangswegen er naar toe overhoop dus kostte ons wat moeite om op de taxi standplaats te komen.....  Na 10 minuten ongeveer kwam er een taxichauffeur aan die ons kwam waarschuwen hier de auto niet neer te zetten want a) we waren niet aan het laden/lossen en b)we zijn geen taxi.  De bekeuringen hiervan zijn niet mals vertelde hij.

Goed, dan zoeken we een andere parkeerplaats want we hadden tijd zat, een ander gevonden bij de ROC en daar de auto neergezet. Na 100 mtr uit het ROC gebouw een goeie fluit van de beveiliging dat de auto ook niet daar mocht staan en alleen voor afspraken in de ROC gold.  Weer de auto in en nu dan maar proberen of we bij de nieuwe parkeergarage konden komen dan.  Staan we op het Keizer Karelplein en staat er een Golf voor mij te treuzelen en ik schiet erbij voorbij, althans dat was de bedoeling, meteen zit dat Golfje weer voor mij en nu met verlichting an: 'Politie volgen !'..... Pruts :(

Begonnen die agenten, die het overigens erg leuk deden en sportief waren over de gordels te zeuren.  Bij mij is dat verder geen probleem want heb een ontheffing, maar bij Ronny ligt dit iets anders... Hoe we ook lulden en hoezeer ze het ook begrepen (en ook krom vonden momenteel in Nijmegen bij het station), feit blijft dat je niet zonder gordel mag rijden.  Hoppa, 149 euro aan de broek incl administratiekosten....  Het begon allemaal dus al goed.

Auto geparkeerd in die garage, met wat hindernissen, snel naar het station toe broodje gekocht en een bak koffie omdat we iets te vroeg waren en ook daar schoot ik weer in de lach... 1 gewone bak koffie en een dubbele expresso besteld, waar die dubbele expresso dan in zit weet ik niet maar in ieder geval niet in mijn bekertje.....  Kreeg een of ander smurfenbekertje en zat nog minder als een kwart iets in ???  Dubbel noemen ze dat, het was nog minder als bij mij een enkele maar moet je maar even ruim zien.

Vervolgens naar huis toe en ongelofelijk binnen 3 minuten zat er een andere tune in ???  Wat heb ik hier om zitten lachen want was er een halve maandagmiddag mee bezig geweest en kreeg het niet voor elkaar ;D.  Bij Peter even herkeurd en uiteraard goed.  Erg leuk nog veen met zijn vieren zaten te praten en ondertussen heeft Yits de originele tune weer teruggezet, was ook binnen 2 minuten gedaan en Peter wist niet wat hij zag ;D ;D.

Hij had de vraag ook voorgelegd aan een van de steekproefkeurders van het RDW en deze is ook schriftelijk als klacht naar het RDW gestuurd; het antwoord van die steekproefkeurmeester was dat ze dit wel vaker zagen met getunede auto's maar dat het gewoon niet mocht, hoe krom dan ook. Had ook geen spat met de NOx waarde te maken want deze zal ietsjes stijgen bij een geringe lambdastijging maar daarna weer afnemen, maar het is puur een of andere verzonnen theoretische mileumaatregel die aan alle kanten rammelt.  De herkeurders begrepen het ook niet waarom deze regel er weer was ???

Daarna even lekker gegeten en heeft Yits de R weer meegenomen naar huis toe.  Al met al een zeer geslaagde morgen zo te noemen ;D

Piet

Ja met een ostrich is een binnetje wisselen zo gepiept :)

Die klabakken hadden het ook best bij een waarschuwing kunnen laten als ze zo begripvol waren.
Maar ja ... er moet  een begrotingsgat opgevuld worden zoals we pas konden lezen in de krant.

razorx

Waar ik een enorme bewondering voor heb is dat alles, wat de blokwissel aangaat, in één keer goed is gegaan.
Het is niet niets. Het regelen van een versterkt onderblok, Compleet bovenblok opnieuw opgebouwd, bak er af, bak er op, ik weet niet wat aan periferie en connectors los en weer vast en dan in één keer lopen. Knap hoor.

Wat me ook opvalt is dat de automaat soepeler schakelt. Ondanks de flush een jaar of twee terug. Iets om te onthouden.
Het blok loopt heel erg mooi en stil. Ik verheug me er op het beest vrij te laten na het inrijden.

Mijn dagelijks logging en synchronisatie daarvan via wifi zal ik ook weer activeren.
Wat ben ik blij!

cornelis-b

Geweldig Yits dat je weer in je "zilveren schoonheid" kan rijden. Ritje Assendelft is ook heel goed om in te rijden ;D
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

classicT5

hilko73

Inderdaad, geniet ervan, Yits! Ik brand wel een kaarsje bij je-weet-wel-wie ;D
't Is een soort van systeem! (© Buurman & Buurman)

Ries van de Zilverschuit

Kijk, zo groeit er uit iets vervelends toch weer wat moois! 
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue