Nou Razorx-Fijne Hokken: LV-NJ

Gestart door razorx, 29-03-2008 19:58:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Taranis

Mooie oplossing om 't stukje plastic zo klein mogelijk te maken, ik zou er niet op gekomen zijn :eusa_clap:

razorx

Citaat van: Taranis op 24-01-2009 20:55:55
Mooie oplossing om 't stukje plastic zo klein mogelijk te maken, ik zou er niet op gekomen zijn :eusa_clap:
Ja ehh, het idee van die vlinder niet zelf bedacht.
Alleen toen ik de vlinder er uit had, zag ik dat het kunststof plaatje door het messing heen gaat.
Haal je het kunststof helemaal weg dan houd je een gat over.

En om een 960 gasklep te kopen vond ik ook wat overdreven voor een upgrade die zijn nut nog moest bewijzen.

VolvoDeMio

Ik vind het bijna jammer dat ik een tdi heb....




en




;D





razorx

Ja lekker ouderwets en primitief he?
het lijken wel brommers  ;) .

Op het moment x het uitlaatkanaal van NRFH maar eens aanpakken.

VolvoDeMio

Citaat van: razorx op 24-01-2009 21:03:50
Ja lekker ouderwets en primitief he?
het lijken wel brommers  ;) .

Ja en nee.

Ik kan evenveel genieten van de mechanische kant (weerstand luchtkanaal verminderen) als van de tovenarij via de computer.

.

razorx

Na een week griep te hebben gehad is het tijd om wat te doen.

Er is een heuse stoelendans geweest.
Ik heb de oude beige stoelen van J a a p, die zijn in het zwarte interieur van de zilveren sedan gekomen.
Wil nog wat beige onderdashboard zaken scoren voor het optisch evenwicht.
De goede zwarte stoelen van de zilveren zijn in de blauwe estate gegaan.
De doorgezakte voorstoelen van de estate ga ik opknappen en aanpassen voor woonkamergebruik.
Zucht, dat is er uit.

Wat het demonteren bij de zilveren bemoeilijkte was een lamme moer aan de achterzijde van de stoel. Die was namelijk los gegaan van de binnenkant. Zie dat maar eens los te krijgen. Met een koevoet de bout met moer naar bovengetrokken en opp spanning gehouden terwijl ik met mijn andere hand de bout losratelde.

Van de zomer is de bekleding van de achterklep van de estate er afgeweest. Ik had toen geen reparatiesetje voor de klipjes en klikkertjes. Dit gaf een zeer irritant gebonk en gerammel. Hopelijk is er niet meer, maar dat zal ik zo ontdekken.

Groeten van Yits

Enno

Citaat van: razorx op 17-01-2009 19:46:39
Afstellen verdamper en wat vermogensdelicten

Wat is er met alle mods berijkt:

tussen 850 en 3700rpm is het VVIS systeem altijd actief, wat resulteert in een aanmerkelijk snellere response op het gaspedaal en een altijd beschikbaar optimaal motorvermogen.
Boven de 3700rpm (was eerst 4100, maar door de luchtfiltermod kon hij omlaag) zijn beide inlaatkanalen van het spruitstuk open.
Boven de 5000rpm schakelt hij over naar benzine omdat je bij dit toerental duidelijk vermogen eist.

Ik denk dat het door de luchtfiltermod komt dat de fut er nu pas uit raakt bij zo'n 5700 à 6000rpm.

Het was een lang verhaal, maar de optelsom van deze modificaties heeft deze roffel een aardig ander karakter gegeven.

Bitte ein Bit.
Proost!
Yits.

P.S.: Over een week de verdamper fijn instellen als het systeem is ingeleerd.

Klopt het nu dat ik begrijp dat je op Fred de gasklep modificatie nog niet hebt toegepast?

Ik ben nog steeds geinteresseerd in het VVIS stukje. Kan onderin wel wat trekkracht gebruiken....al doet het x70 uitlaattraject ook al een boel.

Heuvelop accelereren vanuit stilstand moet beter kunnen dan dat "de Groene" dat gisteren avond deed. 

razorx

Inderdaad heeft Fred de gasklepmod nog niet gehad.

Waarom niet: Ik had griep, en bij Fred zal ik dan eerct de mixer er af moeten halen.
Daarnaast wil ik zekerheidshalve het resultaat bij Nrfh afwachten. Ik bedoel, de ECU is nog niet volledig ingeleerd met de nieuwe situatie. Simpelweg maar een ritje of 10 gemaakt.

elianmars

Ligt er toch ook een beetje aan hoe lang die ritjes zijn geweest  :P

Freakybaby

heel interessant die gasklepwijziging en de VVIS tuning. Ben heel benieuwd hoe dit gaat werken de komende tijd..

Wel heel goed bezig!
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

razorx

Eindelijk lid van de club van velgfetishisten!
Het klinkt naarder dan dat het is.
Eergisteravond vanuit Diemen heen en terug naar Limburg om van een forumgenoot een viertal 16" Columba's met 205/50 banden over te nemen. Vanavond er opgezet en ja, toch wel erg mooi.
Ze zitten onder Nrfh, de blauwe estheet.
Deze is nog niet verlaagd, maar als je zo kijkt smeekt het er wel om. Goed voor later als de boel versleten is.

Vandaag nog zo'n bekend Chinees HID Xenon sitje binnengekregen.
Beter voor het zicht van iedereen een rationele 4300K.

Zo nu maar verder lezen op het forum, want ik loop door een voedselvergiftigingetje een dag achter.
Ook qua lijnolie, proost!

rovelra

Oeps Yits


Verkeerd snackje gegeten onderweg???

Ben blij dat je de velgjes bevallen !!

mvG Rogé

razorx

Citaat van: rovelra op 11-02-2009 21:32:48
Oeps Yits


Verkeerd snackje gegeten onderweg???

Ben blij dat je de velgjes bevallen !!

mvG Rogé
Ik denk niet dat het het snackje onderweg was: Ik werd pas anderhalve dag later ziek.

Ze bevallen prima, en je was veel te bescheiden over de toestand ervan.
Ze zijn gewoon prachtig, bedankt!

Yits.

rovelra

Tja zo zijn wij Limbo's!!

Maar de kanten van  Amsterdam is ook wat anders dan het stille zuiden hier.
Vond die paar krasjes al irritant .

Moet ook erbij zeggen was erg te vreden met die uniroyal banden.

Veel plezier ermee!!!

MvG rogé

mevita

Citaat van: razorx op 11-02-2009 21:00:29

Vandaag nog zo'n bekend Chinees HID Xenon sitje binnengekregen.
Beter voor het zicht van iedereen een rationele 4300K.


Waar heb je die besteld als ik vragen mag en geeft hij geen storing kapot lampje

gr mevita