Nou Razorx-Fijne Hokken: LV-NJ

Gestart door razorx, 29-03-2008 19:58:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Sbv

Citaat van: razorx op 28-06-2009 21:59:50
Nog even wat serieuze secondenlijm langs de rand en het laatste duwtje  :eusa_dance: :
http://www.paerl.it/volvo/deurslot7.jpg

Heb je nu maar de sleutel vast geplakt dan ?

razorx

#571
@Ronald: Dank je, ik heb er reuze zin in. Kroatische lijnolie is heel lekker!

@Claudia: 103 is in topvorm  ;)
Wel een heel compact maar goed setje gereedschap voor onderweg gekocht (niet alleen voor de auto, ook handig voor het werk):


Citaat van: Sbv op 04-07-2009 17:10:36
Citaat van: razorx op 28-06-2009 21:59:50
Nog even wat serieuze secondenlijm langs de rand en het laatste duwtje  :eusa_dance: :
http://www.paerl.it/volvo/deurslot7.jpg

Heb je nu maar de sleutel vast geplakt dan ?
Ik moest er toch wat mee?  :)

Vandaag kwam Saskia met een kadotje thuis:


Het pak paste perfect  :eusa_clap::-* en  :eusa_dance:

Heel blij met mijn duikpak.
Weer een beetje meer voorpret.

Groeten,
Yits.

razorx

#572
Goede morgen!

Donderdagavond zijn we in de estate gestapt, op naar Kroatië! Sas en ik waren te gaar van al het werk om lang te rijden, dus in de buurt van Frankfurt gestopt voor een overnachting.

Een paar keer wat noodweer gehad. Zelfs met mijn Uniroyal Rainsport 2's had ik last van aqua planing. Dus tijdelijk terug naar 60 km/h. Het verbaast me dan altijd dat er mensen zijn die rustig doorjakkeren. Kennelijk hebben ze geen idee wat er gebeurt bij een uitwijk manoevre of noodstop.

Vrijdag zou een lange rit worden, 1200km.. We hebben de gewoonte om de plek achter het stuur vaak te wisselen. Zo bleven we redelijk fris. We hadden onze eigen hapjes en drankjes voor onderweg mee. Deels uit zuinigheid, deels omdat je dan lekkerder eet.

Ik verbaasde me er weer om hoe lang dat stuk door Beieren duurt. Toch maar even gestopt voor een dubbele expresso.
Op de parkeerplaats zag ik twee mooie trikes.

Sacha er meteen op af om gefotografeerd te worden. Op de achtergrond zie je de eigenaren.

Tja dat is ergens om vragen.


;D Nooit te oud voor een driewieler  ;D

Hier één van de eigenaren die wat aan Sacha verteld.


Ok, verder roffelen. Wat is Oostenrijk een heerlijk land om te rijden: Bochten, tunnels en afwisselend landschap.
Voorzichtig gedaan met de snelheid. Overschrijding geldt hier als milieudelict.

Vlak bij Graz, de tank weer volgegooid met LPG (89 ct/liter). Oostenrijk is niet echt LPG minded dus de laatste kans op een volle tank vóór Slovenië.

Al met al schoten we heerlijk op, geen files. Niet te veel wegwerkzaamheden. Bij Maribor het binnenland van Slovenië in gegaan.
Kort stukje binnenweg, ging best snel. Heel veel oponthoud bij de Sloveens/Kroatisch grens.

Moe maar tevreden zijn we vannacht aangekomen op de basis van de duikschool, waar ook ons appartement is.

Één probleemp met de roffel gehad: Mijn gaspedaal bleef aan mijn voet kleven. Niet door een zware voet maar door een stukje kauwgom onder mijn schoen  ;) .

We zitten nu heerlijk langzaam wakker te worden op ons balkonnetje. Al wat gekletst met wat goede bekenden.
Ons balkon is precies boven de kantine van de school. Erg gezellig, als je bekenden hoort even naar beneden om een babbeltje te maken.

Groeten,
Yits

Marc O.

...The Nile isn't just a river in Africa...

mevita


Claudia

Leuk om nu al wat van je te lezen, Yits!
Veel plezier! :)
Citeermeneer Aart tegen Pino: "Ah, joh...ga een ei leggen!"

V70geRwin

Nu willen we ook elke dag een verslag hoor  ;)
Geniet ervan!

(vertrek morgen naar zwitserland)

razorx

Dank jullie!
Als ik wat leuks heb zal ik dat zeker posten.
@spekkie99: prettige vakantie. Ik weet niet hoe het weer nu is in midden Europa, maar gisteren en eergisteren een paar zeer onverwachtte hoosbuien gehad. Sterkte met de oprukkende Duitsers (veel hebben sinds vandaag vrij).

V70geRwin

Citaat van: razorx op 11-07-2009 20:54:41
Dank jullie!
Als ik wat leuks heb zal ik dat zeker posten.
@spekkie99: prettige vakantie. Ik weet niet hoe het weer nu is in midden Europa, maar gisteren en eergisteren een paar zeer onverwachtte hoosbuien gehad. Sterkte met de oprukkende Duitsers (veel hebben sinds vandaag vrij).

ach, als ze maar geen kuilen graven  ;D
voorspellingen voor begin volgende week sky clear en 30 graden  :eusa_clap:
zal kroatie ook wel vrolijk aan meedoen lijkt me...

razorx

Vakantie updateje:

Het is hier heerlijk, verse kruiden zoals rozemarijn en thijm kan je hier zo plukken. Het zonnetje schijnt (inmiddels 35 graden), met de zee op loopafstand is dat goed te doen. Gelukkig niet te veel touristen in deze uithoek van het dorp.
Er wonen wat baby zwaluwtjes vlak boven onze kamer, erg leuk om naar te kijken.

Door wat problemen met de loopcultuur van mijn spijsvertering zal ik pas vrijdag aan duiken toekomen.

Wel een luguber duikverhaal over een foute duikschool in de buurt gehoord:
Één van de duikleraren hier doet ook dienst als reddingswerker bij duikongevallen.

Eergisteren moest hij er uit voor een rotklus: Een dode duiker bergen.
Wat was er gebeurd?
Die foute duikschool liet duikers met een te kort aan ervaring duiken tot 40 meter en dieper. Erger nog, het betrof een grotduik. De school was voor zover ik weet ook niet gecertificeerd om de duikers deze extreem moeilijke duik te laten maken.
De vier duikers maakten vermoedelijk te veel stof in een omhooglopende doodlopende smalle grot. Dan is je zicht zelfs met verlichting nul.
Zie dan maar de weg terug te vinden in je paniek.

Vermoedelijk zijn zij zelfs dieper geweest dan 40 meter. Dan is het echt raadzaam met aangepaste luchtmengsels te werken om so-wie-so niet dizzy te worden.

Drie duikers zijn ontkomen, de vierde stierf een vreselijke dood.
Je kan je voorstellen dat "onze" reddingswerker aardig ontdaan was. Hij heeft wel de ervaring om die zelfde duik te maken en dan door die smalle grot met een lichaam terug te keren. Maar er ging natuurlijk van alles door hem heen op zijn terugtocht.

Die grot bevind zich in een watergewinningsgebied. Daar had überhaupt al niet gedoken mogen worden.

Het ergste is dat de nog levende drie beweren geen duikcomputer te hebben  :eusa_liar: . Uit het logboek van die computer kan je de gehele duik (tijden en diepte en snelheid) volgen. Hier zal een zwaar juridisch staartje aan komen en uiteraard en terecht einde van die foute school.

Weer eens en te meer, veilig duiken kan, maar gebruik je verstand en doe het bij de juiste school.
Waar wij nu zijn liggen de eisen en het niveau gelukkig hoog zoals het hoort.

Het leukere nieuws: Vrijdag ga ik wat spelen met elektrische onderwateraandrijving:
Een simpel apparaat en een professionele. Die laatste levert mij bij voorbaat James Bond associaties op.  ;)

Heb er ondanks het rare nieuws zin in.

Gr,
Yits

Freakybaby

Balen van die domper Yits. Maar het mag je plezier in je (duik)vakantie niet verderven. Duiken is een extreme sport, heel veilig en heel onveilig te doen. Ben jaloers op je, zou het graag doen, maar mij zou het mijn rechter long kosten.. Dus ik mag nooit dieper dan 3 meter.

Het blijft zonde dat er door cowboys dingen uitgehaald worden die eigenlijk niet kunnen, en ja, het is waarschijnlijk honderd(en) keren goed gegaan. Jammer dat er een dode moet vallen voor er actie ondernomen wordt. Jammer genoeg is het moeilijk om als je nieuw in het gebied bent te beoordelen wat de juiste school is.

Veel plezier met het onderwater speelgoed en de rest van je vakantie!

Freek
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

)()()sT


elianmars

Ik zat vanavond achter een auto, zag het kenteken en dacht: Wat komt me dat toch bekend voor...........

En ineens wist ik 't!  ;D



Beetje slechte foto, maar volgens mij is 't wel te zien.



Fijne vakantie, Yits en de rest!

UserID6342

Ondanks het totaal verkeerde duikgedoe, hoe erg ook, laat het je vakantie niet bederven.  Geniet er zoveel mogelijk van dan heb je weer iets moois om op terug te kijken.  Heel veel plezier allemaal nog.

razorx

#584
Bedankt voor jullie hartelijke reacties.

Ik zal mijn vakantie hier zeker niet door laten bederven. Het stoort mij meer dat iemand dood is en dat die reddingswerker (een vriend) risico moest nemen om het lijk te bergen.

@Marcel:   ;D Zal ik het dan maar bekennen: Ik ben eigenlijk de trotse bezitter van een Dacia Naewooh met kenteken nr-fh en hoop op dit forum een sticker met een visje te vinden. Uiteraard inclusief die van het Julianadorp.  ;)

Ik heb de luie dagen benut om een onderdelen lijstje te maken:
-Condensor, accumulator/filter/droger, orifice en wat O ringetjes voor de airco van Nrfh
-Schakelaar gedeelte van het contactslot voor Fred (begint bij bewegen van de sleutel haar eerste kuren te vertonen)
-Uitzoeken keyless entry (Spy), Hier lopen twee (misschien wel meer) draadjes over. De manier van Snellebaksteen lijkt mij vooralsnog het meest logisch.

Meteen even wat gesurft voor de bedragen. Iemand ervaring met ATP Autoteile?