Het grote nieuwbouw/verbouw/herverbouw/DIY/De Biereco's/etc. topic

Gestart door elianmars, 15-04-2008 21:34:53

Vorige topic - Volgende topic

heutink

« Antwoord #357 Gepost op: 05-05-2013 17:36:19 » Antwoord met citaat Bewerk bericht Verwijder berichten  

--------------------------------------------------------------------------------

nou onze nieuwbouw begint aardig op te schieten..........

http://www.bouwwebcam.nl/maxon/

oplevering 16 juli.....

jaaaaaa morgen is het zover.........verhuizen
:eusa_dance:
Beter 299 paarden onder de kap, dan de lucht van 10

Thys

Dakgoten! Daar wil ik het graag met u eens over hebben.

Het geval is namelijk dat de zinken dakgoot die momenteel rond ons dak meandert had, toen mijn ouders dit huis 30 jaar geleden kochten, zijn beste tijd al gehad. En raad eens wat? Hij is er niet heel veel beter op geworden.

Ik wil er graag weer een zinken mastgoot aan hebben, kunststof vind ik geen optie wegens aartslelijk. De huidige goot heeft een breedte van bijna 30 centimeter, de nieuwe mag wel ongeveer de helft kleiner.

Nu lees ik dat er systemen zijn welke je zonder solderen in elkaar kunt schuiven; is dat wat? Zijn er nog aan- en afraders? Ik hoor het graag!

Taranis

Zijn er hier mensen met ervaring met thuiscamera systemen? Omdat de hoek van mijn oprit telkens verrot gereden wordt, ben ik erg benieuwd wie dat op z'n geweten heeft (liefst voordat ik volgend jaar de oprit vernieuw ;D ). Daarnaast is 't een mooie manier om te zien wie er aan de deur gestaan heeft.

Ik had zelf deze set gevonden: http://www.conrad.nl/ce/nl/product/754093/Abus-Draadloze-cameraset-voor-buiten-TVAC15000/0804090

De set kost 235 euro en met 1 camera ga ik het niet redden denk ik, dus zit je al snel aan 380 euro totaal. Toch best fors. Zijn er mensen die ervaring hebben met goedkopere alternatieven?

Maarten-t5

Je kan ip-camera's aan je thuisnetwerk hangen (sommigen kunnen ook wifi) en erop inloggen met je pc.

zoiets als dit: http://www.alternate.nl/html/product/listing.html?navId=1324&tk=7&lk=9736&sort=PRICE#listingResult

blastaway

ik heb een elro set. Op afstand te benaderen en ook thuis te zien. Deze neemt op een dvr recorder de beelden constant op. In de gang naast de deur een monitor gehangen waarop ik de beelden kan zien. Zie hieronder. Hier was 1 camera nog niet gedraaid..
Op Ch2 de 850 :-)

Volvo v90 2018
Volvo s80 2005
Volvo 940 2.3i met 65.000km

Taranis

Welke Elro set is dat? Ze worden op conrad.nl niet allemaal even goed beoordeeld, dus ik koop er liever 1 die bewezen goed is ;D

Citaat van: Maarten-t5 op 09-10-2013 15:14:11
Je kan ip-camera's aan je thuisnetwerk hangen (sommigen kunnen ook wifi) en erop inloggen met je pc.

zoiets als dit: http://www.alternate.nl/html/product/listing.html?navId=1324&tk=7&lk=9736&sort=PRICE#listingResult

Dat klopt maar dan moet er thuis altijd een computer draaien. Ik zoek eigenlijk naar een simpele oplossing zonder tussenkomst van een computer :)

blastaway

Volvo v90 2018
Volvo s80 2005
Volvo 940 2.3i met 65.000km

Taranis

viking_in_shorts

Misschien beetje vergezocht, maar er zijn een aantal camera's die je aan een qnap kan hangen. Mocht je ooit een qnap / NAS kopen, kan je net zo goed een camera kopen die daarmee werkt.
http://www.qnap.com/NAS/SurveillancePro_V3.html

Ik heb zelf goede ervaringen met Axis, maar voornamelijk zakelijk.

Oh ja - zorg dat je in h.264 kan opnemen. Scheelt aanzienlijk in bestandsgrootte !!

razorx

Ik heb veel van die goedkope camera's gebruikt. Ook Elro en dat is sorry dat ik het zeg, te duur verkocht Chinees spul.
Mijn ervaring is dat ze één of twee jaar meegaan.

Zelf wil ik beter spul.
Het gemene is dat je dan echt aan minimaal 500 euro moet denken. Denk aan merken als Abus, Axis, Panasonic, Samsung e.t.c.

Onder het motto het t-shirt heb ik al, nu nog een goede camera. ;)

svenerik

@blast away:
even een tipje vwb het projecteren van je camera's

positioneer je cam en lens (weet niet of je varifocus hebt) zo dat je beeld gevuld is zodat je niets opneemt wat niet relevant is. ( cam 3 ) staat wel een gevel op maar niet veel raam.... inbreken door de gevel ligt niet voor de hand, via het raamwel: dus daar de cam op....

probeer met een lensje nacht te simuleren ( of met weinig licht om je (back) focus in te stellen. Maw met volledig open iris je scherpte instellen.

indien je alleen beweging opneemt kan je veel makkelijker iets terugzoeken. Dit ipv alles op te nemen. Bovendien bespaar je op deze manier ruimte op de HD... langer beelden opslaan dus.

Vergewis je ervan dat je de overwrite functie aan hebt staan... anders stopt de opname bij volle schijf....

let op dat je met bovenstaande eventuele onregelmatigheden snel moet veiligstellen... anders zijn ze weg....

H264 is volgens mij een mooie compressie methode welke veel gebruik wordt in de beveiliging branche.( bij de kwalitatief goede systemen)

@ yits:

mobotix word veel gebruikt in beveiliging wereld..

sven

razorx

Citaat van: svenerik op 09-10-2013 22:40:55
..
@ yits:

mobotix word veel gebruikt in beveiliging wereld..
..  
Dank je wel, ik zal er naar kijken.
-edit- Ik besef nu pas mijn woordspeling. ;)

Taranis

Citaat van: viking_in_shorts op 09-10-2013 20:50:30
Misschien beetje vergezocht, maar er zijn een aantal camera's die je aan een qnap kan hangen. Mocht je ooit een qnap / NAS kopen, kan je net zo goed een camera kopen die daarmee werkt.
http://www.qnap.com/NAS/SurveillancePro_V3.html

Ik heb zelf goede ervaringen met Axis, maar voornamelijk zakelijk.

Oh ja - zorg dat je in h.264 kan opnemen. Scheelt aanzienlijk in bestandsgrootte !!

Tja ik zie voor mijzelf het nut van een NAS niet. Ik heb een externe harddisk aan m'n router geprikt en zelfs die gebruik ik niet ;D

Qua bestandsgrootte: ik weet niet of dat heel relevant voor mij gaat zijn. Ik wil graag camera's met een bewegingsmelder. Als er niets beweegt, heeft het ook geen zin dat op te nemen.

Citaat van: razorx op 09-10-2013 22:23:19
Ik heb veel van die goedkope camera's gebruikt. Ook Elro en dat is sorry dat ik het zeg, te duur verkocht Chinees spul.
Mijn ervaring is dat ze één of twee jaar meegaan.

Zelf wil ik beter spul.
Het gemene is dat je dan echt aan minimaal 500 euro moet denken. Denk aan merken als Abus, Axis, Panasonic, Samsung e.t.c.

Onder het motto het t-shirt heb ik al, nu nog een goede camera. ;)

Je bent niet de eerste die het zegt dus ik neig toch maar naar een Abus set. Net jammer dat de ene Abus set wel een loopfunctie kent dus de oude beelden weer overschrijft maar niet op afstand te raadplegen is en de andere Abus set wel op afstand te raadplegen is maar weer geen loopfunctie kent. En mezelf kennende vergeet ik toch om af en toe die beelden weg te gooien :eusa_doh:

viking_in_shorts

Dat van die NAS ga ik je niet proberen te overtuigen. Als jij het nut er niet van ziet heb je dat niet. Bestandsgrootte: ja - gaat ook relevant zijn. Als je gaat inspelen op mpeg-4 heb je ongeveer het dubbele nodig tov h.264   Voor dezelfde qualiteit.

En - ik heb dit rekensommetje eerder gemaakt, dus je krijgt 'm gratis van me: 40% event recording (wat niet geheel onzinnig is op een relatief onbeschermde plek) met 30 fps doet MPEG-4 ongeveer 123 Gb per maand. 4 en een beetje Gb per dag. Dezelfde kwaliteit H.264 doet er 72 in een maand (2,4 per dag)

Taranis

Citaat van: viking_in_shorts op 10-10-2013 13:02:13
En - ik heb dit rekensommetje eerder gemaakt, dus je krijgt 'm gratis van me: 40% event recording (wat niet geheel onzinnig is op een relatief onbeschermde plek) met 30 fps doet MPEG-4 ongeveer 123 Gb per maand. 4 en een beetje Gb per dag. Dezelfde kwaliteit H.264 doet er 72 in een maand (2,4 per dag)

Ok, tnx voor de tip :) Ik denk dat 40% event recording te hoog gegrepen is en 15% reëler is, maar het is wel iets om rekening mee te houden ja.