Het grote nieuwbouw/verbouw/herverbouw/DIY/De Biereco's/etc. topic

Gestart door elianmars, 15-04-2008 21:34:53

Vorige topic - Volgende topic

Martijn_B

Ook een huis van 2011 hier, waterdruk is irritant laag inderdaad!
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

Kingfisher

Citaat van: peteRRR op 09-12-2012 22:26:40
Is dit wat.

http://www.aquacombi.nl/cms/actueel/particulier-waterdruk-verhogen-hydrofoor.html

Groet.

Ja zoiets had ik ook over gehoord idd. Vrees alleen dat het ebst prijzig is en ik vraag me af of dat zomaar mag van het leidingbedrijf.
Wat nu als er schade ontstaat? Ook een vraag om mee te nemen ;-)

@Mveldhuis; door het vullen van de ketel kwam het aan het licht, hij ging traag richting de 2 bar maar haalde het niet. Bleef hangen net boven de 1,5 bar.

san

Zet het hier maar even neer...heb een leistenen dorpel en die wil ik op het bestaande beton plaatsen,kan ik dit met montagekit (bijv bizon montage kit heavy duty, doen) of met wat anders?

elianmars

Citaat van: san op 04-01-2013 21:36:51
Zet het hier maar even neer...heb een leistenen dorpel en die wil ik op het bestaande beton plaatsen,kan ik dit met montagekit (bijv bizon montage kit heavy duty, doen) of met wat anders?

Kan met goede (vloer)tegellijm, maar ook met montagekit, of hybri/MS-polymeerkit.

francois

tegellijm  ;D

gr fr

san

Had het al met mortel geprobeerd maar kon de dorpel er vandaag zo afpakken,zal het eerst eens met die montegekit proberen,heb ik nog staan anders met tegellijm.Mannen bedankt ;)

widebody

Ik heb een erge off-topic vraag.

In ons nieuwe huis heeft de vorige bewoner gerookt. De wanden en plafond op de begane grond hebben een licht gele(tot bruine) aanslag.

Hoe kan ik die het beste aanpakken, als ik die met latex wil witmaken?

Heb al iets gelezen over Sigma Renomat. Maar om nou 350eurie effe aan de wand/plafond te smeren?

Hebben jullie hier ervaringen mee?

Vast bedankt!!

rpakuypers

Citaat van: widebody op 09-01-2013 20:19:59

In ons nieuwe huis heeft de vorige bewoner gerookt. De wanden en plafond op de begane grond hebben een licht gele(tot bruine) aanslag.

Heb al iets gelezen over Sigma Renomat. Maar om nou 350eurie effe aan de wand/plafond te smeren?

Vast bedankt!!

Emmer water met ammonia en soppen .............. veel goedkoper.

Groet,
Roger

henry classic v70

Wat voor 'n verf zit er nu op, is wel belangrijk anders neem je die verflaag soms mee van de muur af

Wij hebben het wel eens gedaan met St. Marc (dennenhars of zoiets) en werkt goed.
Bij m'n kameraad in zijn garage het kantoor ook ontdaan van nicotine (15 jaar volaan roken...) en dat is schoongemaakt met, jawel Dasty!!
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

elianmars

Citaat van: rpakuypers op 09-01-2013 20:21:57
Citaat van: widebody op 09-01-2013 20:19:59

Vast bedankt!!

Emmer water met ammonia en soppen .............. veel goedkoper.

Groet,
Roger

Ligt er aan wat er op het plafond zit. Als het spack spuitwerk is, trek je alles er af met je spons. Daar word je niet blij van.

widebody

Ik weet nog niet wat er op het plafond zit. De muren zit structuur op, gelatexd.

Arie T5R

De oppervlakte kun je schoonmaken met ammonia en water, of anders inderdaad St. Marc. Om de te zien wat er op zit kun je testen met Thinner (geen terpentine dus!) Met een doekje met thinner over het oppervlak wrijven, geeft het af, dan is het synthetische muurverf. Die kun je niet overschilderen met een latex, want dat gaat op den duur craqueleren. Naar alle waarschijnlijkheid zit er een normale latex op, maar dat ligt ook een beetje aan de leeftijd van de woning. Vroeger werd er vooral synthetische muurverf gebruikt, maar al vanaf eind jaren 80 (en eerder) is dat niet meer zo, dus latex.
Als je het oppervlak gereinigd hebt dan kun je volstaan met een goede binnenkwaliteit muurverf (Sigma, Sikkens, Wyzonol etc). Koop je een goedkopere kwaliteit dan bestaat de kans dat je 2x moet.. LAat het maken in de kleur ral 9010, das wit, maar dan neeeeeeeeeeetttttt niet. Dekt beter.
Succes!

razorx

Citaat van: Arie T5R op 09-01-2013 20:41:43
De oppervlakte kun je schoonmaken met ammonia en water, of anders inderdaad St. Marc. Om de te zien wat er op zit kun je testen met Thinner (geen terpentine dus!) Met een doekje met thinner over het oppervlak wrijven, geeft het af, dan is het synthetische muurverf. Die kun je niet overschilderen met een latex, want dat gaat op den duur craqueleren. Naar alle waarschijnlijkheid zit er een normale latex op, maar dat ligt ook een beetje aan de leeftijd van de woning. Vroeger werd er vooral synthetische muurverf gebruikt, maar al vanaf eind jaren 80 (en eerder) is dat niet meer zo, dus latex.
Als je het oppervlak gereinigd hebt dan kun je volstaan met een goede binnenkwaliteit muurverf (Sigma, Sikkens, Wyzonol etc). Koop je een goedkopere kwaliteit dan bestaat de kans dat je 2x moet.. LAat het maken in de kleur ral 9010, das wit, maar dan neeeeeeeeeeetttttt niet. Dekt beter.
Succes!
Yep!

Zeker die Ral 9010 is een verstandige keuze, dan weet je de volgende keer dat je dezelfde kleur krijgt.

-edit- en inderdaad een professionele verf gebruiken. Het verschil is iets te groot.

Jan_D.

Als er latexverf op de muren zit, moet dat afwasbaar zijn met wat allesreiniger, dat St. Marc is goed spul. Gewoon stucwerk komt dan los, dat zou je kunnen behandelen met iets als isolatiegrondverf. Als het stucwerk geheel onbehandeld is, zuigt de verf erin en heb je erg veel van dat spul nodig. Bovendien is het vrij duur. Als het stucwerk ook nog slecht is, zou je kunnen overwegen de stuclaag af te steken en opnieuw laten stucen. Geeft alleen wel erg veel zooi in je huis en de stucadoor moet je in de vriendenkring hebben, want dat is ook prijzig.
Maar wonen in een bruin café is ook niet alles! Succes en sterkte met de klussen.

Ah, al meer adviezen zie ik!