Welke banden gaan we nemen

Gestart door KART, 16-01-2003 14:49:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

BenC70ES

Citaat van: Eugene op 07-05-2007 20:41:38
Citaat van: BenC70ES op 07-05-2007 20:34:48
Ik ben er in elk geval zeer tevreden over...

Denk dat het ook wel subjectief is omdat je een bepaalde band gewoon bent, en als je dan veranderd gedraagt de auto zich zowieso anders... en dat vind je of beter of slechter, maar is vooral een gevoel...

Ik denk dat rijstijl ook veel maakt of je een band goed vind of niet.

Ik neem sommige bochten waar je echt niet harder door kunt hoor...   Die Goodyears zijn gewoon heel erg stabiel en leveren erg goede grip en geven geen verrassingen. (bij +15°).

Gewicht van de auto zal ook wel meespelen.

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Eugene

Dan zijn ze in 225 40 18 minder zwabberig dan in 215 45 17 ;)

If it's not blown, it sucks...

-D©©©L-

Citaat van: Turbobiker op 07-05-2007 20:23:18
Citaat van: Eugene op 07-05-2007 20:17:35
Ik kan jou ook een tip geven. Laat die GY's maar voor wat ze zijn ;)

Ik heb er laatst wel een stuk mee gereden in een andere 850 en moet zeggen dat ze wel heel veel vertrouwen geven (alleen wat die 850 niet verlaagd...) Dus ik durf ze best wel eens aan te schaffen. Let wel op dat er verschillende kwaliteiten GY Eagles zijn, maakt echt een wereld van verschil... Ook in prijs)

hmmm, interesting...  :eusa_think:
vertel ?

Ricardo

Koop gewoon Yokohama's altijd tevreden! Ik heb nu C-Drives ben ik heel tevreden over.

Henkie P

Heb sinds donderdag de GT Radial Champiro 55, 205/55/R15 88V eronder liggen en gisteren met die regen en plassen vielen ze mij niet tegen

Taranis

Citaat van: Turbobiker op 07-05-2007 20:23:18
Let wel op dat er verschillende kwaliteiten GY Eagles zijn, maakt echt een wereld van verschil... Ook in prijs)

Waar kan ik dat aan herkennen dan?

Omdat ik de Michelin Pilot Sports wat beu was onder de T4 daar vorig jaar Goodyear Eagle F1 onder gelegd naar aanleiding van de goede reviews op internet. Ik ben er niet supertevreden over. Volgende keer toch weer Pilot Sports. Toegegeven, de Eagles zijn beter in nat weer. Voor al het overige heb ik liever Pilot Sports. Die gaan beter rechtuit, sturen strakker in, geven duidelijker aan dat de grens in zicht komt door langzaam te gaan glijden (en niet zoals de Eagles heel lang niets laten merken tot je te ver gaat en ze voor je gevoel direct een moordpoging doen).
Het afrolgeluid van de Pilot Sports vond ik soms storend maar blijkbaar ben ik gewoon te kritisch aangezien de Eagles nog meer lawaai produceren.

Nu 6.000 km gedaan met de Eagles maar die zullen echt niet net als de Pilot Sports 44.000 km mee gaan vermoed ik ::) (profieldiepte is nu nog 6,5 mm)

SvenB

Even een vraagje. Ik heb momenteel onder mijn S70 4 michelin pilot exalto PE2's waarvan de voorbanden versleten van zijn (3mm profiel en uit beide banden een hap rubber) en de achterbanden zo goed als nieuw. De bandenmaat is: 215/40/17.

Nu ben ik zelf niet zo'n voorstander van de 215 banden met 40 hoog, omdat deze wat meer gaan zoeken (misschien komt dat ook wel door de versleten voorbanden) en wil graag terug naar de 205/45. Dit houdt dus in dat er 4 nieuwe banden op moeten. Op autobandenmarkt.nl kwam ik de Kumho's tegen die hier op het forum redelijk goede recensies krijgen. Mijn vraag is, zijn dit

Kumho Zomerbanden ECSTA SPT KU31 205/45 R17 84W Eur. 83,80

de banden waar hier met enige regelmaat over geschreven word ??

En is die 84 niet te licht voor een x70, zie veelal dat 88 gebruikt wordt een een x70 ??

vrgr, Sven.

Eugene

84 is idd te licht. Je moet eigenlijk minimaal 87 hebben.

Je hoeft ze ook niet alle 4 te vervangen, ik heb een hele tijd met 215 45 voor en 215 40 achter gereden.....

If it's not blown, it sucks...

@®-

Citaat van: SvenB op 08-05-2007 13:59:56
Nu ben ik zelf niet zo'n voorstander van de 215 banden met 40 hoog, omdat deze wat meer gaan zoeken (misschien komt dat ook wel door de versleten voorbanden) en wil graag terug naar de 205/45. Dit houdt dus in dat er 4 nieuwe banden op moeten. Op autobandenmarkt.nl kwam ik de Kumho's tegen die hier op het forum redelijk goede recensies krijgen. Mijn vraag is, zijn dit

Kumho Zomerbanden ECSTA SPT KU31 205/45 R17 84W Eur. 83,80

de banden waar hier met enige regelmaat over geschreven word ??

En is die 84 niet te licht voor een x70, zie veelal dat 88 gebruikt wordt een een x70 ??

vrgr, Sven.
Ik heb zelf Kumho's KH11, ik vindt het hele fijne banden die goede grip hebben en niet zoveel herrie maken, als de Michelin Premacy's die ik hiervoor had.

Dat van dat 84 en 88 is iets waar ik nooit naar gekeken heb, volgens mij maakt dat ook niet zo heel veel uit, bij een normaal beladen personen auto.

SvenB

Even op de michelin site gekeken, 84 gaat tot 500kg per band, 88 gaat tot 560kg per band.

Is het niet zo dat als je een band hebt met een te lage belastingsindex dat deze als het ware door gaat hangen omdat ie niet stevig genoeg is en dat je van de gecuppedte (ofzoiets) banden kan krijgen. (heb ik bij de S40 gehad) Nu zal dat met standaard gebruik misschien niet zo spannend zijn, maar er komt wel eens een carvan/kar achter en de auto wordt door de rijwind misschien ook wel wat omlaag gedrukt.

En hoe zit het met de ABS ?? Ik dacht dat als je ABS had je altijd iig overal dezelfde maatvoering moest gebruiken.

Daarnaast wil ik graag weer terug naar 205/45 voor het comfort. Ik ben niet zo'n bochten ridder dat ik van de brede platte banden nodig heb. Ik maak veel kilometers en geef de voorkeur aan comfort. Ga toch liever voor de optie van 4 nieuwe banden, maar wil er momenteel eigenlijk geen fortuin aan uitgeven, vandaar dat ik op de Kumho's kwam.

Sven.

Eugene

Er hangt al ~850 kilo op de vooras van een 850/s70 onbeladen. Als je erin zit komt daar nog wel wat bij. Je zit dan al bijna aan die 500 kilo per band. Dan hebben we het nog niet over de krachten die erop komen wanneer je remt.

If it's not blown, it sucks...

Basbb

Citaat van: Eugene op 08-05-2007 14:17:14
Er hangt al ~850 kilo op de vooras van een 850/s70 onbeladen. Als je erin zit komt daar nog wel wat bij. Je zit dan al bijna aan die 500 kilo per band. Dan hebben we het nog niet over de krachten die erop komen wanneer je remt.

Volgens mij zijn die extra krachten toch echt mee berekend. Gaat het echt om max gewicht per band wanneer je auto stilstaat.

In stevige bocht of hard remmen is 650kg op een voorband ook prima haalbaar:)
s70 2.5 20v aut

Misha

Citaat van: @®- op 08-05-2007 14:03:56.........en niet zoveel herrie maken, als de Michelin Premacy's die ik hiervoor had...

Primacy's die herrie maken ? Had je ze er nieuw op of gebruikt dan... Zijn zo ongeveer de meest stille banden die er zijn. ik ken...
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Turbobiker

Citaat van: Basbb op 08-05-2007 18:12:56
Citaat van: Eugene op 08-05-2007 14:17:14
Er hangt al ~850 kilo op de vooras van een 850/s70 onbeladen. Als je erin zit komt daar nog wel wat bij. Je zit dan al bijna aan die 500 kilo per band. Dan hebben we het nog niet over de krachten die erop komen wanneer je remt.

Volgens mij zijn die extra krachten toch echt mee berekend. Gaat het echt om max gewicht per band wanneer je auto stilstaat.

In stevige bocht of hard remmen is 650kg op een voorband ook prima haalbaar:)

Volgens mij ook, dus SvenB, ik zou voor die Kumho's gaan, mij zijn ze perfect bevallen (maar het zijn wel sportievere banden, dus als je geen bochtenridder bent, zou je nog wel iets goedkoper kunnen.

De Tussenpaus

Turbobiker

Citaat van: Taranis op 08-05-2007 09:46:37
Citaat van: Turbobiker op 07-05-2007 20:23:18
Let wel op dat er verschillende kwaliteiten GY Eagles zijn, maakt echt een wereld van verschil... Ook in prijs)

Waar kan ik dat aan herkennen dan?


Sowieso heb je serie 1, 2 en 3, waar al behoorlijke verschillen tussen zitten en ze worden in diverse landen geproduceerd. Indonesië is het goedkoopst, maar de rubbersamenstelling is echt anders dan die uit een ander land (weet effe niet waar vandaan). Dus als je dure Eagles aantreft, zijn het meestal de juiste :-\
De Tussenpaus