Welke banden gaan we nemen

Gestart door KART, 16-01-2003 14:49:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 10 gasten bekijken dit topic.

Johann

Michelin, beetje aan de prijs maar hele fijne band. Denk ook dat ie meer kilomters doet dan de Pirelli.

Rudi

Die heb ik er ook op,maar ze zijn wel erg duur.Denk dat ik hierna Dunlop of pirelli neem,die michelins kostten meer dan 300per stuk geloof ik :eusa_doh: ;D ga ze ook uit Duitsland halen of belgie,scheelt weer een paar €
Dr.Go-Fast...

ed

Ik heb de Michelin PS2 uit Duitsland in de maat 235/40/18 voor 550 euro de 4. Beetje zoeken loont dus zeker. Via Ebay (nieuw!) gescoord.

Zijn hele fijne banden, en betalen de meerprijs ook zeker terug doordat ze langer meegaan. Ook hoef je ze nooit opnieuw te laten balanceren itt Pirelli en vele andere merken.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Ricardo

Ik koop alleen nog maar Yokohama's. Kan geen andere band aan tippen imo.

bassie81

Vriend van mij is pas gedelen overgestap van de goodyears Eagle F1-GSD3 naar de pirelli P Zero Nero in een vergelijkbare maat die jij noemt.

Hij gaf aan dat de pirellis wel goed waren maar toch minder dan de goodyears. Hij is iemand die meer op de wangen van de band rijdt dan op het profiel  ;D.


VolvoDeMio

Ik heb zojuist vier Goodyear Excellence 195.60.15 om mijn Argo's laten zetten.

Besluitvorming was drama (ander topic..); zelfs bij de bandenboer nog naar verschillende merken en profielen gekeken.

Uiteindelijk bovenstaande banden gekocht. Snelweg op, 140 km/u, geen vibraties.
Ik voorzichtig blij.
Na een paar kilometers de afslag genomen. Terug van 140 naar 100..90..80 km/u.
Grrrrrr. Gaan die banden me een partij zingen (wha-owha-owha).

Gebeld met de bandenboer. Had ie nooit van gehoord. Zijn nieuwe banden, zegt ie, ga eerst maar eens een paar honderd kilometer rijden.

Wat nu?

FGG

Citaat van: VolvoDeMio op 11-02-2008 11:28:03
Na een paar kilometers de afslag genomen. Terug van 140 naar 100..90..80 km/u.
Grrrrrr. Gaan die banden me een partij zingen (wha-owha-owha).

Kan ook aan de ondergrond liggen. DIe van mij gaan zingen op de Duitse 1, hier net over de grens. Zodra ik de 31 opdraai waar een andere ondergrond ligt is 't weg. Kortom: doet ze 't op elk wegdek?

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

VolvoDeMio

Citaat van: FGG op 11-02-2008 11:30:52
Citaat van: VolvoDeMio op 11-02-2008 11:28:03
Na een paar kilometers de afslag genomen. Terug van 140 naar 100..90..80 km/u.
Grrrrrr. Gaan die banden me een partij zingen (wha-owha-owha).

Kan ook aan de ondergrond liggen. DIe van mij gaan zingen op de Duitse 1, hier net over de grens. Zodra ik de 31 opdraai waar een andere ondergrond ligt is 't weg. Kortom: doet ze 't op elk wegdek?

Ik heb nu 20 km gereden op drie of vier verschillende wegtypen.
Bij alle wegtypen zingen ze.

Oh ja, afgelopen December is ie uitgelijnd na vervangen van dragarmrubbers voor en achter.

thuur

Wiellager?

Welke remmen heb je er op?


Gr 8)

VolvoDeMio

Citaat van: thuur op 11-02-2008 19:18:40
Wiellager?

Welke remmen heb je er op?

Gr 8)

Mijn remmen zijn de standaard remmen.

Wiellager lijkt me sterk omdat dezelfde route gisteren met mijn winterbanden er niets (nau ja, licht winterbandgeluid) te horen was.
Mogelijk zit een wiellager 'er aan te komen', maar van de ene op de andere dag zou iets te veel van het goede zijn..

thuur

Citaat van: VolvoDeMio op 11-02-2008 19:56:51
Citaat van: thuur op 11-02-2008 19:18:40
Wiellager?

Welke remmen heb je er op?

Mijn remmen zijn de standaard remmen.

Wiellager lijkt me sterk omdat dezelfde route gisteren met mijn winterbanden er niets (nau ja, licht winterbandgeluid) te horen was.
Mogelijk zit een wiellager 'er aan te komen', maar van de ene op de andere dag zou iets te veel van het goede zijn..

Een kapot wiellager kan je van het ene op het andere moment pas opvallen ;)


Gr 8)

VolvoDeMio

#896
Goodwear Excelence banden zijn inmiddels vervangen door Michelin Energy.

:evil:   Hetzelfde gebrom....

Bij bandenbedrijf hebben ze met de Goodyears gereden.
Geluid klonk volgens hen als wiellagers, maar viel af doordat in bochten geen extra geluid waarneembaar was en doordat bij remmen geen (dacht ik dat ze zeiden) verschil merkbaar was.
Vervolgens begonnen ze over baklagers (aandrijfas naar versnellingsbak).
Ook hebben ze de voorwielen bij omhoog gekrikte auto met een speciaal apparaat aangedreven om geluiden te horen. Niets te horen.

Banden van voor naar achteren verwisselen leverde geen verschil op.

Uiteindelijk verwisseld voor Michelin Energy's; geluid hetzelfde......

Zojuist gevoeld of de voorwielen speling op de lagers hebben....Niets!

Wat me nu wel te binnen schiet is dat ik vorige week de stalen velgen met winterbanden met Dasty (ontvetter) schoongemaakt heb. Daar moet nogal wat Dasty op omdat de aangekoekte laag behoorlijk dik was.
Kan het zijn dat (ondanks het feit dat de lagers dicht zijn aan de zijkanten) er toch wat Dasty ín de lagers gelopen is en vet opgelost heeft.....? Na het reinigen heb ik bij elkaar zo'n 200 km gereden en niets gehoord.
Naar bandenboer toe: niets
Van bandenboer vertrekken: herrie!


Edit: Bovenstaande banden zijn op Argo's gemonteerd, en de winterbanden die er vanaf zijn gegaan zaten op stalen velgen.
Voordat de Argo's gemonteerd werden heb ik de naaf en het pasvlak met een schuurpapiertje redelijk roestvrij gekregen.

Edit2: Voorbanden  zojuist vervangen door de winterbanden die er tot voor de wissel opzaten......Nauwelijks geluiden te horen!!!!!!

Eric

Ook van mij nog even een recente ervaring met banden...
Sinds ik de auto heb rijd ik op Continental Sport Contact 2 in de maat 205/45/17. Er zat nog veel profiel op en dan gooi je de banden er niet af ondanks dat ik Michelin gek ben.. De laatste tijd had ik rechts achter steeds een zachte band. Regelmatig als ik in de buurt van een pomp station was vulde ik weer bij telkens met de gedachte "morgen ga ik langs een bandenboer".
Een vriend van me heeft een autobedrijf dus toen ik daar laatst was maar even de auto op de krik en kijken of we een spijker of iets dergelijks konden vinden... Rechter achterband er af en....... een dikke blaar aan de binnekant!  :o
Tja... ondanks de 5mm profiel toch maar 2 nieuwe banden besteld.. Uiteraard Michelin.
Bij het afhalen viel er allemaal rubber poeder op de grond. Wat bleek? Aan de binnenkant van de wang rondom was al een scheurtje ontstaan en  op het zwakste punt kwam dus al lucht door (de blaar)
Ik bleek dus al te lang met een te zachte band rond te hebben gereden!
De wang vouwt dan op een plek waar ie niet voor gemaakt is..
De Sport Contacts vond ik altijd al erg stug. Bij koud weer lijken ze soms wel vierkant. Mijn pa heeft ook deze banden gehad en zelfde ervaring. Dus.... De voorste Conti's naar achteren en voor nieuwe Michelins er op.
Type Exalto 2 in de maat 215/45/17.. Wat een verschil nu al!!  ;D
Voor mei moet de R voor de APK en dan worden de andere 2 ook vervangen.
Ik blijf er bij... als je voor comfort gaat dan koop je Michelin...
245GL 1980 => 850 T5 1994 => V70R 1998 => Ford Mondeo 1.6Tdci Titanium Econetic Lease

thuur

De lagers zijn gesloten. Dwz dat er in de regel geen vet in of uit kan. Ook zijn ze geperst in de naaf waardoor speling hele lange tijd wegblijft. Je moet wel heel lang met een kapot lager rijden wil je er merkbare/voelbare speling op krijgen.

Kan zijn dat het lager 'beginnend versleten' is, dus dat je het nog niet extra hoort in de bochten of bij lage snelheden. Toen mijn lager begon te zoemen was dat pas boven de 90 km/u en niet sterker in bochten. Pas 1000km later hoorde ik het geluid sterker in de bochten. Nu, 5000km later begint het bij 70 km/u (koud) te zoemen, na remmen meteen een stuk harder en als het lager warm is hoor je het bij 40 km/u al. Ik controleer regelmatig of mijn wiel niet warmer wordt dan het andere wiel, het nieuwe lager ligt klaar maar ik wacht nog op ashoezen die ik meteen meevervang.

Winterbanden kunnen bijgeluiden verdoezelen omdat ze zelf meestal meer geluid maken dan zomerbanden.


Versleten baklagers heb ik volgens mij nog nooit gehoord/gelezen hier..

Woont er niemand in de buurt die eens een ritje wil maken?


Gr ;)

VolvoDeMio

Citaat van: thuur op 13-02-2008 00:04:41
Kan zijn dat het lager 'beginnend versleten' is, dus dat je het nog niet extra hoort in de bochten of bij lage snelheden. Toen mijn lager begon te zoemen was dat pas boven de 90 km/u en niet sterker in bochten. Pas 1000km later hoorde ik het geluid sterker in de bochten. Nu, 5000km later begint het bij 70 km/u (koud) te zoemen, na remmen meteen een stuk harder en als het lager warm is hoor je het bij 40 km/u al. Ik controleer regelmatig of mijn wiel niet warmer wordt dan het andere wiel, het nieuwe lager ligt klaar maar ik wacht nog op ashoezen die ik meteen meevervang.

Winterbanden kunnen bijgeluiden verdoezelen omdat ze zelf meestal meer geluid maken dan zomerbanden.

Dit lijkt er wel verdacht veel op.....


Citaat van: thuur op 13-02-2008 00:04:41
Woont er niemand in de buurt die eens een ritje wil maken?

De vorige eigenaar van mijn vorige 855 T-5D heefy vanavond een ritje gemaakt met de winterbanden vóór gemonteerd. Vond het niet spannend. Buitentemperathuur was uiteraard niet zo hoog.
Gisteren heeft de overbuurman (20 jaar vertegenwoordiger in allerlei autotypen met allerlei banden met de Goodyears gereden. Kon niks spannends ontdekken anders dan dat het geluid niet (zéker niet) acceptabel was...