Werk in uitvoering. :-)

Gestart door -D©©©L-, 25-05-2008 17:33:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

-D©©©L-

#105
Even gebietst uit de 609 Blog:
Citaat van: -D©©©L- op 19-05-2008 21:32:13
Citaat van: 850 T5 Freak op 18-05-2008 23:25:59
Ziet er goed uit Marco  8) en mooie originele Volvo slangklemmen hoor  ;)
Ja, het wordt nog wel eens wat  ;)


Ik kwam vandaag dom toevallig een auto tegen met een VPB. Niks bijzonders, behalve dat ie een stukje korter was (het was gelukkig maar een C70 T5) en rechts gestuurd. Dus ook een andere VPB, om ruimte te maken voor de meer rechts gemonteerde rembekrachtiger.



Wat moet je daar nou mee, hoor ik u al denken.  
Nou... ik heb op de R reservoirs zitten van de Ohlins demper set. De rechter zit  bijna recht boven het uitlaat spruitstuk en wil dus wel eens een beetje warm worden. Zeker net na het stilzetten van de wagen.



Door de afwijkende vorm van de VPB voor rechtsgestuurde wagens hoop ik deze verder naar voren te kunnen monteren. Of het past ? Dunno. Gewoon proberen, als het past dan past het.

In de 422R is de Drukregelaar van de LPi op een andere plek ingebouwd.
Eigenlijk kan de Engelse (rechts gestuurde) versie van de veerpootbrug op deze wagen perfect dienst doen, je kan overal nog makkelijk bij !

Los er bovenop gesmeten:










thuur

Doe je wel rustig aan? :o

Straks heb je 2 nieuwe R's en weer niets te doen ;D


Goed werk!


Gr 8)

Thys

Klinkt als een goed besteed weekend!  :eusa_clap:

Taranis

Citaat van: -D©©©L- op 08-06-2008 17:31:29
Ohne Worte  ;) :
http://www.thijsje.nl/marco/www.dcccl.nl/projecten/images/volvo850forum/422R/koplampen_etc/01_R_afdeklijst_met_gat_voor_wisser_ongespoten.jpg

Helaas was er alleen een linker koplampruitenwissermotormechniek beschikbaar:
http://www.thijsje.nl/marco/www.dcccl.nl/projecten/images/volvo850forum/422R/koplampen_etc/02_L_koplampwisser_motor.jpg

De zoekfunctie brengt me niet wat ik wil weten, dus dan hier de vraag: is dat simpel plug&play? Dus ruitenwissermotor erachter bevestigen in een bevestiging die waarschijnlijk al aanwezig is, stekker inpluggen op een andere die al gereed ligt (zoals bij inbouwen cruise control) en klaar? Of is dat te simpel gedacht? :)

-D©©©L-

Daar komt het wel op neer. Natuurlijk wel even de slangetjes maken voor de vloeistof voorziening.

Enno

Citaat van: -D©©©L- op 08-06-2008 18:04:10
In de 422R is de Drukregelaar van de LPi op een andere plek ingebouwd.
Eigenlijk kan de Engelse (rechts gestuurde) versie van de veerpootbrug op deze wagen perfect dienst doen, je kan overal nog makkelijk bij !


Bij mijn V70 zit hij ook op deze plaatst ingebouwd. Het voordeel is dat de LPi leidingen dan samen met de benzine leiding over de motor kunnen lopen.........

Taranis

Citaat van: -D©©©L- op 08-06-2008 19:14:47
Daar komt het wel op neer. Natuurlijk wel even de slangetjes maken voor de vloeistof voorziening.

Dat was ik even vergeten ja  :eusa_doh:

Dat ligt nog niet gereed en moet je dus zelf aanleggen?

Joachim1

Lekker bezig Marco  :eusa_clap:
Waarom heeft deze R de intercooler buis over de cilinderkop lopen?was toch enkel bij de oude/eerste
typen T5blokjes?of later gemonteerd door 1 van de vorige eigenaren?

Kleur vind ik heel mooi voor een 850  8)

elianmars

Eindelijk krijgt ook deze R de aandacht die hij (zij?) verdient. Man, wat ben je goed bezig!  :eusa_clap:

Vulk


fbm

ZOOOOOOOOOOOO, heb ik even wat gemist  :eusa_wall: goed bezig!  :eusa_clap:

Heb ook nog over deze R zitten dubben, 't is zo'n mooie kleur  8)

Nou ook deze gaat weer nieuw worden, zie ik alweer!


Erg  8)

Black Magic

Jij bent zeker goed bezig!!!  :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:

-D©©©L-

#117
Dank u allen, tis een leuk zomer projectje klusje :)

Het was vanavond echt heerlijk weer om buiten bezig te zijn, vooral na een lange dag van VOIP & SIP dozen testen (en kraken  ;D).
Omdat de auto voor de BPM aangifte getaxeerd word, kan ik er verder nog niet zoveel aan doen. Vandaar dus het onderdelen verzamelen en het kleine knooiwerk.
Vanavond maar eens voorzichtig een begin gemaakt met de linker voordeur. De (oude) ruit even in het mechanisme gehangen en het gescheurde raamrubber een beetje in fatsoen gemaakt. Verder het deurpaneel eens even echt goed schoongemaakt en gekeken hoeveel werk het is om de deuk uit de deur te halen.

Zo was ie, op zich wel redelijk schoon maar nog niet helemaal naar m'n zin:


Tussen de bedrijven door de onderste raamrubber lekker schoongemaakt (die "vegertje") en het oude ruitrubber een beetje in fatsoen gedrukt:


Het bakje om de ontgrendel knop vervangen en de rest eens lekker schoongemaakt met een mengsel van 10% dasty, een paar druppels vloeibare groene zeep en de rest demi water.
Het sierpaneel (alcantara) is nog niet helemaal droog, maar hopelijk nu wel schoon:


De andere ruit moet er nog in na de uitdeuk en spuit actie. Ook komen de alarm leds en wat extra isolatie in de deur.



BartusKN

Citaat van: -D©©©L- op 09-06-2008 23:20:38
.... Ook komen de alarm leds en wat extra isolatie in de deur.

Ik ben een en al oor ;)

DopdeDouwer

Waarmee heb je het leer schoon gemaakt, ook met de hier genoemde coctail?

Ik moet namelijk nog wat skai schoonmaken van mijn 144 deur.
Vierkant Rules