Werk in uitvoering. :-)

Gestart door -D©©©L-, 25-05-2008 17:33:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 34 gasten bekijken dit topic.

-D©©©L-

Zo, hij zit er onder, 't nieuwe stuurhuis.
Op zich geen bijzondere klus meer, dit is al derde keer dat ik de boel los heb. Zal vanavond nog even wat foto's plaatsen.

Dit keer heb ik de pomp gespoeld en is er andere vloeistof in gegaan. Geen ATF III dus, maar CHF-11S. Een groen gekleurde hydrauliek vloeistof die door volvo goedgekeurd is voor het gebruik in deze pompen en stuurhuizen. Deze vloeistof is veel dunner en heeft een groter temperatuur bereik. Natuurlijk veel schoongemaakt onder de auto, dat was weer een aardige bende door het lekkende stuurhuis. De remmen nog even nagezien en schoongemaakt, allemaal nog prima in orde.

Ik zit nog met een klein dilemma; een verlaagde R is natuurlijk heel mooi, maar ik ga toch wel regelmatig mee aan de grond. Zeker op de oost europa ritten is het ernstig uitkijken geblazen, de carterbeschermer heeft daar ook z'n nut wel bewezen (heb hem als eens "uitgedeukt") . De voorbumper mag voor het mooi wel een verse laag verf hebben, die is er op de hoek bijna af.
't is dus de afweging: Blijven herstellen of toch maar verhogen. Dat laatste hoeft niet bijzonder negatief uit te pakken voor de wegligging als ik het op de juiste manier doe.

Jeff

Word het niet tijd voor een XC dan Marco ;)
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

hvdmountain


bastiaan arissen

Mooi dat hij er weer onder zit. Hopen dat deze het langer volhoud.
Groeten Bastiaan.

Robby72

Citeer850 XC

eerder 850 XCR  :)

Misha

Systeem van een BX installeren ?
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

hvdmountain


-D©©©L-

Eerst maar weer eens uitlijnen na het installeren van een nieuw stuurhuis. Ik heb ook nog een hele serie gaatjes in de bodem en subframe dicht gemaakt met de daarvoor bedoelde rubber stopjes. (zou nu weer een tikkeltje stiller moeten zijn op hoge snelheden) En wat klein plastic werk teruggeplaatst & vervangen in de motorruimte. Dieptepunt van de dag: sinds lange tijd weer meer dan 40 euro betaald voor een volle tank brandstof.  

hvdmountain


Ludo

Citaat van: -D©©©L- op 18-01-2010 09:16:56
Ik heb ook nog een hele serie gaatjes in de bodem en subframe dicht gemaakt met de daarvoor bedoelde rubber stopjes.

Nog een overblijfsel van de vele R'etjes?.

;D

-D©©©L-

Gisteren de 422R laten uitlijnen, meteen even het subframe recht onder de wagen gezet. Het dichtmaken van de gaatjes in de bodem is merkbaar; ik heb weer wat minder windgeruis op hogere snelheden.

De weersvoorspelling voor het oostblok geeft voor komende week veel sneeuw, dagtemperaturen van rond de -10 graden en een beetje nachtvorst tot -22 graden. Heb nu wel een beetje spijt dat ik de standkachel er nog niet in heb zitten. brrrrr.  ;D

-D©©©L-

Citaat van: -D©©©L- op 23-12-2009 23:12:57
Zo, dit zijn de twee rechter klauwen.  8)
De linkse waren ook klaar, alleen had ie de stickers op de kop geplakt.  ;D ;D :eusa_wall:
Die twee gaan dus in de herkansing.

Vandaag een klein envelopje on de bus uit engeland; de nieuwe "Brembo" stickertjes voor de twee rechter klauwen.  :eusa_dance:
Zou het dan toch nog allemaal goed komen ?  ::)

henry classic v70

Wel op de juiste manier plakken deze keer....... :eusa_whistle:
615.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
295.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

mark760

Hoi Marco,

Kijk pas een paar dagen mee op het forum (idd ik heb pas net mijn V70).
De dagboeken zijn erg leuk en zeker ook leerzaam.

Wauw man wat een mooie auto, echt een goed kleurtje!

Succes en ik zal mee blijven lezen

Mark

-D©©©L-

leuk te horen dat je met plezier meeleest, mark.

Ik was vandaag met "autobahn" achtige snelheden onderweg op de A28/A32. De wagen stuurt verschrikkelijk strak, maar voorbij 150 km per uur begon ie toch weer te trillen. En wel rechtsvoor. Boven de 220 km/h was het weer over.
Omdat ik de aandrijfassen, alle kogels, dempers/veren, stuurhuis en banden/velgen al eens gewisseld had, kon het nog maar 1 ding zijn. Het wiellager. Nou verdacht ik die al langer, maar hij had geen voelbare speling of bijgeluiden. Afgelopen maanden wel 10 keer nagezien en steeds tot de conclusie gekomen: "niks mis mee".
Omdat ik niet zoveel zin heb in uren lang gerammel in het stuur en een nieuw lager op de plank had liggen, heb ik die er vanmiddag even eronder gezet. Gewoon omdat ik het zat was. En jawel: Trillen over.  :eusa_dance:

Met heel veel moeite kan ik iets van een zwaar lopend punt in het oude lager ontdekken. Als ik hem "onbekend" aangeboden zou krijgen zou ik zeggen: niks mis mee.  :eusa_think:

owja, nu kan ik voelen dat de linker stiekem misschien ook wel niet helemaal fris is. Gelukkig ligt nummer twee ook al op de plank.  ;D