Werk in uitvoering. :-)

Gestart door -D©©©L-, 25-05-2008 17:33:42

Vorige topic - Volgende topic

-D©©©L-

Citaat van: )()()sT op 17-06-2010 10:26:46
Succes!

Eigenlijk vind ik het best wel zonde dat je een gave 854R zo verandert...  :eusa_shifty:

Origineel is ie al lang niet meer. Er is nu al veel meer veranderd dan je in eerste instantie zou denken.

Ik zou zeggen: waag eens een poging om te roepen wat er allemaal niet meer standaard is.  ;D

)()()sT

Ahaaaa, nou dan blijf ik je logje in de gaten houden  :D

-D©©©L-

...vervolg

En bij die totaal andere pin-bezetting heeft met in de linker deur ook alle 24 pennen gebruikt.  Daar komt dus een kleine uitdaging bovendrijven om de de spiegelknippers aan te sluiten. Er zijn immer geen vrije contacten meer. Zelfde verhaal gaat ook op voor de luidspreker draden. Daar zit nu een goede 2,5 mm2 aan in plaats van de standaard draden.

Zoals ik elders al zei: er komt een Dynaudio speakersysteem in de 422R. Dynaudio heeft me altijd al kunnen bekoren, met de kleinere huiskamer systemen ben ik goed bekend. Nu volvo ze in de aanbieding gedaan heeft, wacht ik niet langer. Meteen meebouwen is wel zo logisch.
Alleen al de manier waarop ze het in de catalogus verkopen is al leuk  ;D:

Compleet luidsprekersysteem, "Premium Sound System" S70 9452 163-0
Een ultramodern luidsprekersysteem voor de kritische luisteraar. Het systeem is een aangepaste versie van het audiosysteem voor de Volvo C70. Een ieder die het systeem heeft horen spelen kan de kwaliteit beamen. De luidsprekerelementen zijn ontwikkeld in samenwerking met Danish Dynaudio company, die eersteklas luidsprekersystemen voor binnenshuis en voor in de auto. In de set zijn inbegrepen: alle luidsprekers voor het dashboard, voor- en achterportieren en hoedenplank met het bijbehorend geïntegreerde filter.
In het dashboard zijn twee "soft-dome" 1,1" hogetonenluidsprekers met ferrivloeistofgedempte spoel en neodymium magneet systemen gemonteerd, die een hoge uitgangstolerantie en efficiëntie hebben. In de portieren bevinden zich vier 6,5" lagetonen/middentonenluidsprekers met op rubber-gemonteerde polymeer
conussen. Het geventileerde magneetsysteem heeft een aluminium luidsprekerspoel van 75 mm, die voor een uitstekende warmtegeleiding zorgt.
In de hoedenplank zijn verder nog 2 hogetonenluidsprekers aangebracht en 2 lagetonenluidsprekers van 8".
Dit zorgt voor een schone, diepe bas met een frequentie van slechts 35 Hz. Het systeem is aangepast voor gebruik met radioapparatuur en versterkers van Volvo.
• Systeemfrequentiebereik: 35-25.000 Hz
• Nominaal vermogen: 100 W
• Maximaal vermogen: 300 W
• Impedantie: 4 ohm
• Gevoeligheid: 90 dB/W/m.

Het wegwerken van de 20 cm Woofers in de hoedenplank van een 850 gaat een uitdaging worden.  ;D

Deze set gaat aangestuurd worden door deze twee eindversterkers:

Een HA7400 en een HA7240. Beide toegepast in de C70 classic. Het ontwerp is van Alpine, kenners herkennen de behuizing als een V12-serie versterker.
De HA7400 geeft 4 x 65 watt RMS bij 0,15% vervorming, de HA7240  4 x 45 watt bij 0,15%.  Getallen die passen bij een set goede speakers, en meer dan voldoende vermogen om ernstige gehoorschade op te lopen. Het rendement van de luidsprekers is immers behoorlijk hoog. Waar ik ze ga plaatsen, weet ik nog niet. tegen de leuning van de achterbank is een mogelijkheid, onder de gastank is ook nog ietsje ruimte.

Morgen een trailer achter de 422R om de donor op te halen.  :eusa_dance:

wordt vervolgd...

elianmars

Je hebt geen haast met de immobilizer, toch? Dan geef ik 'm 3 juli af bij Fasttech.

Anders moet ik 'm naar je opsturen.

razorx

Je hebt jezelf weer een pittige klus bezorgd.
Ik zal het met belangstelling en plezier volgen.

Yits.

reneetje

Allemachtig , waar haal je de zin en (vooral) de tijd vandaan ???  :o ???
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

Sbv

Marco,

Welke headunit gebruik je ? waarschijnlijk geen Sc-900 of Sc-901

Robby72

Als ik alles zo een beetje lees ( doorheen het forum) kan er  bijna een groupbuy opgestart worden voor de dynaudioset. Wat zou de korting bedragen indien je 5 setjes in een keer zou afnemen? Veel mensen met een s70 denken er plots aan om de audio te upgraden...

-D©©©L-

Citaat van: Sbv op 17-06-2010 20:44:23
Marco,

Welke headunit gebruik je ? waarschijnlijk geen Sc-900 of Sc-901

Ik heb er een Blaupunkt Bremen MP76 in zitten. Die heeft alles wat ik hebben wil; Diversity ontvangst, SD slot, veel aux ingangen (ook mix), 6 kanaals lijn uit, actieve scheidings filters, parametrische en grafische equalizer, looptijd compensatie en een inmeet automaat met microfoon.  Hij doet het nog prima, als ie op dit moment zou sneuvelen dan zou de MP78 een optie kunnen zijn. Alpine maakt ook hele mooie Headunits (in goed nederlands: "kopstukken"...) maar tot mijn grote spijt zijn de FM ontvangers van Alpine niet meer dan redelijk.

Citaat van: Robby72 op 17-06-2010 20:56:18
Als ik alles zo een beetje lees ( doorheen het forum) kan er  bijna een groupbuy opgestart worden voor de dynaudioset. Wat zou de korting bedragen indien je 5 setjes in een keer zou afnemen? Veel mensen met een s70 denken er plots aan om de audio te upgraden...

Geen idee. Vraag het eens na, zou ik zeggen.

Citaat van: reneetje op 17-06-2010 20:40:22
Allemachtig , waar haal je de zin en (vooral) de tijd vandaan ???  :o ???

Ach, ik heb geen halve hectare tuin om te onderhouden, en met vakantie gaan is zelden meer dan 4 dagen.  ;D

Jasper Boven

Wat kost dat setje op het moment? En waar is deze te koop? Ik ben al een tijdje op zoek naar een degelijk setje voor in mijn 850. Misschien bied dit wel uitkomst.

pwaes

Citaat van: Jasper Boven op 18-06-2010 10:08:11

Wat kost dat setje op het moment? En waar is deze te koop? Ik ben al een tijdje op zoek naar een degelijk setje voor in mijn 850. Misschien bied dit wel uitkomst.

Pastte het maar in een 850...  :-\

Jasper Boven

Citaat van: pwaes op 18-06-2010 10:37:52
Citaat van: Jasper Boven op 18-06-2010 10:08:11

Pastte het maar in een 850...  :-\

Wat past er dan precies niet? Neem aan dat de deurspeakers er zonder al te veel problemen in gaan, dashspeakers waarschijnlijk ook. Alleen de hoedeplankspeakers is een dingetje. Dat wordt wel een klus. Of zit ik er dan naast?

elianmars

Helaas, de deurspeakers van de x70 zijn anders van vorm dan die van de 850. Gaat dus niet passen.

henry classic v70

Je kunt de speaker er toch uit halen (uit dat frame of behuizing) en overzetten
Is de "behuizing" waar de speaker in moet verschillend bij een 850/x70?
615.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
295.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

-D©©©L-

...de donor...

(klik voor hi-res)

Een iets wat zware combinatie (ca 3800 kg) maar wel goed rijdbaar.