De Roetmeeuw

Gestart door Taranis, 29-11-2008 20:34:08

Vorige topic - Volgende topic

arjenT5R

Citaat van: Taranis op 06-04-2009 13:38:57
Blijkbaar heb ik dan met de GLT altijd geluk gehad. Wie doet dat voor 80 euro?

In vlissingen ken je voor 100 euro bij walraven  ;)
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Taranis

Vandaag zou ik samen met Sbv de XC70 van pa even onderhanden nemen. Pa was zo onder de indruk van het schakelgedrag van de automaat van de V70 dat ie het hoog tijd vond om de olie van de automaat van zijn XC ook te vervangen.

De laatste week irriteerde ergerde ( :eusa_whistle: ) ik me juist dermate aan de automaat van de V70 (bonken, 'vaag' cq zompig gevoel) dat Sander met het idee kwam om de olie van de V70 ook meteen maar te vervangen. De Groene bleek niet in staat om op korte termijn de juiste olie te regelen, Sander wel :eusa_clap:

Vandaag dus de olie nogmaals vervangen. Na iets minder dan 3 maanden en 13.000 kilometer was 't weer zwarte zooi die eruit kwam. Na de verversing schakelt de automaat weer keurig. Benieuwd hoe lang 't dit keer duurt, ik vermoed dat 't nog een aantal keer binnen relatief korte tijd verversen wordt. Blijft raar dat de Volvo dealer zo'n automaat niet standaard na 50.000 tot 80.000 kilometer een keer ververst.

Leuke sleutelblunder: 'iemand' draaide de aftapplug van de automaat van de XC70 eruit, maar dat ding was loeiheet (géééén idee hoe dat nu kwam :eusa_whistle: ) dus hij liet 'm direct los en 't ding pleurde in de trechter op de jerrycan die ik er onder hield. De plug lag dus in de jerrycan. Nadat de automaat eindelijk zo goed als gestopt was met druipen, de olie dus maar overgekiept in een andere jerrycan zodat we de plug uit jerrycan nummer 1 konden vissen. Nadat we alle olie overgekiept hadden, bleek de plug niet in de lege jerrycan te zitten en ook niet in de jerrycan mét olie.
Hangt de plug onderin de trechter ;D :eusa_doh: :eusa_wall: :eusa_whistle:

Misha

Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Taranis

Sbv

Volgende keer mag jij de dop losdraaien en hou ik de trechter/opvangbak wel beet

Taranis

;D

Ik vond het prima geregeld... jij je handen verbranden aan de plug en ik toekijken :P

Chris

Citaat van: Taranis op 19-04-2009 02:55:00
Vandaag zou ik samen met Sbv de XC70 van pa even onderhanden nemen. Pa was zo onder de indruk van het schakelgedrag van de automaat van de V70 dat ie het hoog tijd vond om de olie van de automaat van zijn XC ook te vervangen.

De laatste week irriteerde ergerde ( :eusa_whistle: ) ik me juist dermate aan de automaat van de V70 (bonken, 'vaag' cq zompig gevoel) dat Sander met het idee kwam om de olie van de V70 ook meteen maar te vervangen. De Groene bleek niet in staat om op korte termijn de juiste olie te regelen, Sander wel :eusa_clap:

Vandaag dus de olie nogmaals vervangen. Na iets minder dan 3 maanden en 13.000 kilometer was 't weer zwarte zooi die eruit kwam. Na de verversing schakelt de automaat weer keurig. Benieuwd hoe lang 't dit keer duurt, ik vermoed dat 't nog een aantal keer binnen relatief korte tijd verversen wordt. Blijft raar dat de Volvo dealer zo'n automaat niet standaard na 50.000 tot 80.000 kilometer een keer ververst.

Leuke sleutelblunder: 'iemand' draaide de aftapplug van de automaat van de XC70 eruit, maar dat ding was loeiheet (géééén idee hoe dat nu kwam :eusa_whistle: ) dus hij liet 'm direct los en 't ding pleurde in de trechter op de jerrycan die ik er onder hield. De plug lag dus in de jerrycan. Nadat de automaat eindelijk zo goed als gestopt was met druipen, de olie dus maar overgekiept in een andere jerrycan zodat we de plug uit jerrycan nummer 1 konden vissen. Nadat we alle olie overgekiept hadden, bleek de plug niet in de lege jerrycan te zitten en ook niet in de jerrycan mét olie.
Hangt de plug onderin de trechter ;D :eusa_doh: :eusa_wall: :eusa_whistle:

Niet geleerd van vorige keer dus ;D?

Taranis

Citaat van: Claudia op 19-04-2009 12:34:21
En ik verbaas me er dan weer over (jaaa, verkeerd draadje) dat jij om 02.55 uur nog zo'n verhaal kunt typen.  :eusa_eh:

Naar Middelburg geweest en ik was bob. Stuiterend van de koffie, cola en ijsthee slaap je niet echt lekker :P

Citaat van: Chris op 19-04-2009 14:23:13
Niet geleerd van vorige keer dus ;D?

Dat de fotograaf de pluggen er uit moet draaien? :P

Binnenkort aan de gang met het vervangen van de nivomats. Gisteren even gekeken en dat moet niet al te moeilijk zijn, alleen even uitdokteren hoe ze aan de bovenkant bevestigd zitten.

Sander merkte terecht op dat de stabilisatorstangrubbers aan de voorzijde wat ouderdomsverschijnselen beginnen te vertonen. Nog niet echt rot, maar super zijn ze ook niet meer. Net even op het forum zitten zoeken, bij de GLT had ik ze vervangen door exemplaren van (ik dacht) IPD. Dat stuurde een stuk strakker.
Bij de V70 moet de hele stang naar het schijnt vervangen worden? ::) :eusa_wall:

Sbv

Laat maar weten van die Nivomats, das zo gedaan het vervangen alleen de prijs....Volgens mij was er onlangs iemand op het forum dat een een prijs van complete set voorbij kwam, misschien is dat nog een optie icm iets lagere voorveren

Black Magic

Citaat van: Sbv op 19-04-2009 16:08:02
Laat maar weten van die Nivomats, das zo gedaan het vervangen alleen de prijs....Volgens mij was er onlangs iemand op het forum dat een een prijs van complete set voorbij kwam, misschien is dat nog een optie icm iets lagere voorveren

Prijs van een complete set nivomats plus veren, de verlaagde variant dan is 506 euro ex btw

Taranis

Citaat van: Sbv op 19-04-2009 16:08:02

Komt goed, tnx alvast :D

Estate services lijkt alleen de langere variant aan te bieden. Misschien een optie om die te kopen icm verlagingsbussen.

Citaat van: Black Magic op 19-04-2009 18:47:32
Prijs van een complete set nivomats plus veren, de verlaagde variant dan is 506 euro ex btw

:o

Gelukkig heb ik de veren al liggen met dank aan )()()st ;)

elianmars

Was jij nou wéér hier en ik daar?  :eusa_snooty:

;D ;D

Lekker bezig geweest, mannen  :eusa_clap:

Sbv

Citaat van: elianmars op 19-04-2009 21:26:23
Was jij nou wéér hier en ik daar?  :eusa_snooty:

;D ;D

Lekker bezig geweest, mannen  :eusa_clap:

We doen ons best. Volgende keer warmen we de olie wel wat op richting Renesse  ;D

MICHEL306

mooie wagen, lekker dat dakkie er in.

De roest komt van de airco af , das de koppeling die dit veroorzaakt...no problem volgens de deskundige hier in het oosten (een van de wijze) .

R veerpoten voor geven een verlaging van 4 cm , zwaar he zo een diesel, dus hoop dat je velgen geen problemen gaan geven.
Achter met bussen en R veren  met nivomat 2 a 3 cm.

(zie foto de tweeling)

gr M

Taranis

De roest kwam van de krukaspoelie af, dat ding zag er niet uit :o Een wonder dat ie 't niet begeven heeft. Ik was er al voor gewaarschuwd door Volvodemio, maar ik had dat advies een beetje in de wind geslagen :eusa_whistle:

Omdat de bandenboer wat problemen had met het leveren van Continental Sportcontact3, uiteindelijk maar voor Michelin Pilot Exalto PE2 gekozen. Vanavond laten monteren, wat een verschil :o  Wat een haast weldadige rust aan boord plotseling :eusa_dance: Had de banden die op de Propussen lagen er beter meteen af kunnen mikken maar ja, dat is achteraf ;D
Binnenkort nog motor- en baksteunen vervangen, dan wordt het vast nog stiller in de auto 8)

Laatst ook voor heel weinig (met dank aan een tip van Elianmars :eusa_clap: ) D-stijl speakers gescoord op Ebay. Inmiddels gemonteerd. In de kofferbak hoor je ze inderdaad, maar verder zal het wellicht aan mijn beschadigde gehoor liggen maar vanaf de bestuurdersstoel hoor ik geen verschil.

Verlaging twijfel ik over. Gezien de auto er over een paar maanden toch uit gaat, weet ik niet of ik de moeite nog ga nemen om te verlagen. Nog een nachtje over slapen ;)

Citaat van: MICHEL306 op 06-05-2009 20:09:02
mooie wagen, lekker dat dakkie er in.

Dank je ;D Dat dakje geniet ik momenteel bijna elke dag van :eusa_dance:  (in combinatie met hooikoortstabletten :angel: )

Overigens is na 5 maanden de antennering van het contactslot wederom stuk. Hopelijk garantie, ik was het namelijk niet van plan te betalen. Als er ooit een poll op dit forum verschijnt wat het kwalitatief meest inferieure onderdeel is wat Volvo ooit in de x70's heeft durven stoppen, dan staat de antennering wat mij betreft op de eerste plaats... wat een troep zeg >:(