hoe start jouw diesel bij deze extreme kou

Gestart door canecorsoeric, 10-01-2009 15:33:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

pvdbogaard

http://www.gerritspeek.nl/tdifaq/tdifaq-8.html#b1b

het kan handig zijn dit is te lezen , het gaat over VAG tdi's maar wel zeer behulpzaam (onze tdi is ook VAG)

http://www.gerritspeek.nl/tdifaq/tdifaq-8.html#b1b

peter

darius

de extreme koude is wel al van de baan ...
No show, only go.

Jans Duiven

Als een zonnetje sinds nieuwe gloeibougies en bekabeling  ;D

Hans

nakkie

vandaag dus niet :'( . Accu leeg , denk dat ie aan vervanging toe is.

nakkie

Nieuwe accu erin gezet , start nu weer perfect ;D

grijzev70tdi

Onze had er in Zweden wel een beetje erg veel moeite mee, 10 keer gloeien en aardig lang starten was dan ook -30 geweest die nacht!!! Had eerst 3 dagen stil gestaan. deed het heel snel. volgende dag; niks meer. Akku kapot. Bij een garage een nieuwe akku gehaald. Heb hem er bij -18 in staan maken! Paar x gloeien en lang starten maar hij deed het!!!!!!!
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Tim H uit E

 Na een week starten met 2 keer gloeien en half gas , ging de startmotor kapot  >:(, er stond al een beurtje gepland dus hals over kop eerder laten  kietelen met nieuwe olie - filters - alle vloeistoffen vervangen en nieuwe gloeibougies ( waren er 4 kapot ) en een nieuwe startmotor.
Nou mensen met -18 op de barometer en 1 keer gloeien  :eusa_dance:  helemaal goed ben weer blij

Tim H uit E

V70 classic

Gewoon 1 keer gloeien en vervolgens slaat mijn schatje zonder protesteren aan voordat ze 1 keer is rondgeweest.  :-* .
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

rogerV701998

Citaat van: V70 classic op 15-01-2010 10:55:20
Gewoon 1 keer gloeien en vervolgens slaat mijn schatje zonder protesteren aan voordat ze 1 keer is rondgeweest.  :-* .

En je auto? :eusa_think: ;D

RuudK

Mijn rammelbak had het er ook erg moeilijk mee regelmatig had ik iets van, gaan we weg of gaan we niet weg.
Heb bijna een nieuwe accu gekoht maar zie daar denk ik maar van af aangezien hier dezelfde probleem hebben met een nieuew accu.
Mijn auto rookt trouwens wel nogal, had mijn zon naar judo gebracht en zat daar even met stationair draaiende motor een cd'tje uit te zoeken en hetrook gewoon in de auto naar de uitlaat.

Overigens zit er wel een nare ratel in het blok, lijkt wel een oude diesel.....oh wacht.... never mind.. ;D

Zal ergens het komende voorjaar maar, eens bij estate services gaan aankloppen voor een beurt en (eventueel) gloeistiften.



V70 classic

Citaat van: rogerV701998 op 15-01-2010 11:40:55
Citaat van: V70 classic op 15-01-2010 10:55:20
Gewoon 1 keer gloeien en vervolgens slaat mijn schatje zonder protesteren aan voordat ze 1 keer is rondgeweest.  :-* .

En je auto? :eusa_think: ;D

Ik had het over mijn auto.
Mijn vrouw heeft na 12.5 jaar wat meer aanmoediging nodig  ;) .
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

Trapper

Citaat van: V70 classic op 15-01-2010 12:50:06
Citaat van: rogerV701998 op 15-01-2010 11:40:55
Citaat van: V70 classic op 15-01-2010 10:55:20
Gewoon 1 keer gloeien en vervolgens slaat mijn schatje zonder protesteren aan voordat ze 1 keer is rondgeweest.  :-* .

En je auto? :eusa_think: ;D

Ik had het over mijn auto.
Mijn vrouw heeft na 12.5 jaar wat meer aanmoediging nodig  ;) .

LOL

Trapper heeft nu het weer boven 0 is aanzienlijk minder moeite om te starten dan bij -5. Maar 2 keer voorgloeien voor het doorstarten levert meestal wel positief resultaat. Vorige week nog wel een keer de straat mistig gemaakt toen ik dacht dat hij bijna aan zou slaan ;D

Esveldt

Heeft iemand een plaatje waar die gloeibougies zitten?  :eusa_shifty:

FGG

Citaat van: Esveldt op 26-01-2010 22:51:33
Heeft iemand een plaatje waar die gloeibougies zitten?  :eusa_shifty:

Ongeveer op dezelfde plek waar je bougies zou zoeken. Als je voor het blok staat aan de voorzijde schuin onder kop onder ca. 45 graden.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

V70 classic

Citaat van: Esveldt op 26-01-2010 22:51:33
Heeft iemand een plaatje waar die gloeibougies zitten?  :eusa_shifty:

Er zitten dikke stroom draden aan kan niet missen.
Overgens kan het ook in die stroom brug zitten,die willen wel eens breken.
gewoon even de multimeter erop en kijken of er ergens een onderbreking zit.
Zo niet nieuwe pitten er in .
Het kan ook de temp sensor zijn.
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.