Roffel avontuur van 855 T5 '94 tot V70RN '04

Gestart door BoudewijnB, 25-04-2009 13:58:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

UserID6342

Heel even maar een zijdelingse opmerking mijnerzijds en je hoeft 'm niet eens te beantwoorden Boudewijn.  Wat wil je nu eigenlijk met 330 PK ?  Wanneer ga je dat ooit gebruiken, hier in Nederland ???  Zal toch zeker niet.  Om zondig als eerste weg te zijn bij het stoplicht ?  Dat kan met heel wat minder PK's ook.  Om harder als anderen te kunnen rijden ?  Ook dat kan met heel wat minder PK's.  Dus wat heb je er eigenlijk aan, behalve dikkelullen, niets maar dan ook helemaal niets.... just my 2 cents..

nickk.

#76
Citaat van: Dirk342 op 21-05-2009 17:07:07
Heel even maar een zijdelingse opmerking mijnerzijds en je hoeft 'm niet eens te beantwoorden Boudewijn.  Wat wil je nu eigenlijk met 330 PK ?  Wanneer ga je dat ooit gebruiken, hier in Nederland ???  Zal toch zeker niet.  Om zondig als eerste weg te zijn bij het stoplicht ?  Dat kan met heel wat minder PK's ook.  Om harder als anderen te kunnen rijden ?  Ook dat kan met heel wat minder PK's.  Dus wat heb je er eigenlijk aan, behalve dikkelullen, niets maar dan ook helemaal niets.... just my 2 cents..

Ik weet niet hoor, maar ik moet zeggen dat ik met mn turbo toch een stuk meer plezier heb, dan met mn GLT. Denk dat hetzelfde geldt voor Boudewijn, gewoon een hoop lol hebben met je bak, en ja dat gaat beter als er een beetje vermogen in zit. En als je je verheugt op het feit dat je bakkie lekker 330pktjes gaat draaien en er blijkt uiteindelijk max 280 uitgeperst te kunnen worden, valt dit zwaar, lijkt me.

@Boudewijn;

De optie die ik opperde, is dat geen mogelijkheid? Dus zeg maar een ECU kopen bij http://www.turbo-tuner.co.uk/, minilaptop mee, of anders een handheld windowsbased palm ofzo, en twee maps laten maken bij MTE. Een op gas en een op benzine. Kan je zo de andere map laden en is er niks aan de hand. Als je het echt leuk wilt doen, bouw je dan een Carpc in, maar dat is geen vereiste. Succes!

)()()sT

Jij heb een 850R op benzine waar je die berg pk's uit kan/wilt persen.
Als je vooral km's moet vreten met een blokje dat inmiddels ook al meer als 3 ton gedraaid heeft is die 280 pk toch al aardig?

Turbobiker

Citaat van: Dirk342 op 21-05-2009 17:07:07
Heel even maar een zijdelingse opmerking mijnerzijds en je hoeft 'm niet eens te beantwoorden Boudewijn.  Wat wil je nu eigenlijk met 330 PK ?  Wanneer ga je dat ooit gebruiken, hier in Nederland ???  Zal toch zeker niet.  Om zondig als eerste weg te zijn bij het stoplicht ?  Dat kan met heel wat minder PK's ook.  Om harder als anderen te kunnen rijden ?  Ook dat kan met heel wat minder PK's.  Dus wat heb je er eigenlijk aan, behalve dikkelullen, niets maar dan ook helemaal niets.... just my 2 cents..

Dirk, wat heb jij in hemelsnaam aan een 850? Het is een sedan, dus al geheel minder praktisch dan een kleine Daihatshu en ook nog een veel te veel vermogen en een té hoog verbruik. Waarom heb je eigenlijk een auto?

Koop een klein autootje en ga ons niet lastig zitten vallen met compleet onzinnige opmerkingen. Veel vermogen is leuk. Wat is er verder nodig als antwoord?
De Tussenpaus

)()()sT

Nou nou nou, het gaat er uiteindelijk om dat je veilig 280 pk op gas kan genereren ipv. de gewenste 330 pk.

:eusa_angel:

Turbobiker

Citaat van: BoudewijnB op 21-05-2009 00:19:29
Ik hoop dat mn karretje gechipt kan worden naar 280Pk, maar ik ben bang dat ze hem dan wel érg af moeten knijpen, en de 18T mss erg traag zal gaan opspoelen

Afknijpen heeft er niets mee te maken. Turbo spoelt even snel op, levert alleen minder druk en dus vermogen. Het voordeel kan zijn omdat je turbo niet vol hoeft te werken, dat je hem over een breder gebied af kunt laten stellen op hoog koppel en vermogen.
De Tussenpaus

Turbobiker

Citaat van: )()()sT op 21-05-2009 19:10:28
Nou nou nou, het gaat er uiteindelijk om dat je veilig 280 pk op gas kan genereren ipv. de gewenste 330 pk.

:eusa_angel:

Mmm, als ik het zo terug lees kun je het heeeeeel beledigend opvatten. Niet zo bedoeld... Ik wilde alleen de onzinnigheid van Dirks opmerking even naar voren halen.

Hoewel ik het niet erg zou vinden als iedereen gaat fietsen :eusa_whistle:
De Tussenpaus

UserID6342

Turbobiker lees PB, misschien dat je het dan wel snapt....

MICHEL306

pompidompidom.......inderdaad je hebt er niks aan, behalve....

1. de patser in die audi van 2 ton zoek rijden
2. je vrouw de mond snoeren als je met 140 je favoriete bocht neemt
3. voorkomen dat je hond op de achterbank wil springen(bij een estate)door even gas te geven
4.eindelijk die gast met zijn grote bek over zijn auto de mond snoeren.
5.elke dag even een dikke grijns op je gezicht bij het luisteren naar die donkere brom uit de uitlaat.
6.gewoon omdat het kan
7.eindelijk je filmje van 0 tot 100 in 4.5 seconden op internet.
8. eindelijk kan je altijd alleen genieten van je roffel want niemand durft met je mee.

Doe mij ook maar een mooie R met 330pk wel een estate graag...en groen en ik verhuis wel naar Duitsland.

;D

gr  M

Freakybaby

1,2,4 en 8 lukken ook gewoon met een GLT hoor. 3 los je op door een sedan te kopen waardoor je die favo bocht met 155=160 kan nemen ipv 140.

6 blijft het standhoudende element, samen met 9: omdat het leuk is.
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

BoudewijnB

Citaat van: Turbobiker op 21-05-2009 19:05:01
Veel vermogen is leuk. Wat is er verder nodig als antwoord?
:eusa_clap:

Citaat van: Turbobiker op 21-05-2009 19:12:22
Afknijpen heeft er niets mee te maken. Turbo spoelt even snel op, levert alleen minder druk en dus vermogen. Het voordeel kan zijn omdat je turbo niet vol hoeft te werken, dat je hem over een breder gebied af kunt laten stellen op hoog koppel en vermogen.
Ok! Mooi, dan behoud ik iig deze T :)
Citaat van: )()()sT op 21-05-2009 16:58:54
Citaat van: BoudewijnB op 21-05-2009 00:19:29
Ik heb geen leuk nieuws :'( Mijn stoute droom om ca. 330Pk en 480Nm te sturen valt in duigen :-[
Mijn LPi installatie kan namelijk maar voldoen aan max. 280Pk. volgens die ''behulpzame''(ahum) messman :-\
Ik dacht namelijk dat mij bij inbouw verteld was dat deze installatie geschikt was tot 350Pk, dan zou er enkel iets in de pomp moeten worden aangepast. Maar dat schijnt tóch niet mogelijk...

Ik vind het heel "vervelend" voor je, maar om nou gelijk Mesman te betichten van niet behulpzaam zijn ben ik niet helemaal met je eens.
Ik vond zijn toelichting echter wat magertjes, ze zeiden dan het niet kon.........that's it! :eusa_eh:
Toen ik verder vroeg over de pomp en zijn capaciteid en of er ook andere pompen beschikbaar waren bleef hij erbij dat ik het kon vergeten om meer dan 280 te halen.
Verder vind ik de secuurheid van de inbouw ook niet op en top, er waren maarliefst 3! ja 3! boutjes van mijn inlaatspruitstuk gewoon NIET aangedraait, ze zaten handvast en staken 10mm uit! Dit constateerde ik 2weken later.
Ook bungelden de zekering stekkers/kastjes los bij de accu.
Verder heb ik niks te klagen over de installatie, die heeft altijd naar behoren gewerkt!
Ik wil niemand in een negatief licht zetten, maar dit zijn tot nu toe mijn ervaringen ::)

Citaat van: MICHEL306 op 21-05-2009 23:10:23
pompidompidom.......inderdaad je hebt er niks aan, behalve....

1. de patser in die audi van 2 ton zoek rijden
2. je vrouw de mond snoeren als je met 140 je favoriete bocht neemt
3. voorkomen dat je hond op de achterbank wil springen(bij een estate)door even gas te geven
4.eindelijk die gast met zijn grote bek over zijn auto de mond snoeren.
5.elke dag even een dikke grijns op je gezicht bij het luisteren naar die donkere brom uit de uitlaat.
6.gewoon omdat het kan
7.eindelijk je filmje van 0 tot 100 in 4.5 seconden op internet.
8. eindelijk kan je altijd alleen genieten van je roffel want niemand durft met je mee.
:eusa_clap: :eusa_dance: :eusa_clap:

Turbobiker

Citaat van: Dirk342 op 21-05-2009 21:31:58
Turbobiker lees PB, misschien dat je het dan wel snapt....

Ook na het lezen van de PB ben ik van mening dat je anderen niet hoeft te vertellen wat goed voor ze is.

Daarbij stel je het algemeen en is hier ook nog eens iemand met een mooi droomproject bezig.
De Tussenpaus

reneetje

Citaat van: Turbobiker op 25-05-2009 08:41:05
Citaat van: Dirk342 op 21-05-2009 21:31:58
Turbobiker lees PB, misschien dat je het dan wel snapt....

Ook na het lezen van de PB ben ik van mening dat je anderen niet hoeft te vertellen wat goed voor ze is.

Daarbij stel je het algemeen en is hier ook nog eens iemand met een mooi droomproject bezig.

Waarom krijgen we hier een (openbaar) antwoord , als  een  reactie op een persoonlijk bericht  ???

:eusa_wall: :eusa_wall:

Doe dat lekker terug in een PB .... :-X
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

BoudewijnB

Wel leuk! Rij ik gisteren over de Bakenessegracht in Haarlem, en moest daar parkeren. ALLES vol..... behalve 1 plekje! :eusa_dance: Het kan haast geen toeval zijn geweest, maar ik stond exact paralel tegenover een CY T5R :laugh: Konden de gebroeders eventjes gezellig bijpraten ;D
Kent iemand hier deze roffel??






MartinV

De auto ken ik, de eigenaar niet. Ik woon daar vlakbij en zie hem er vaak staan dus hij is ongetwijfeld van een Bakenesser. Mooi verhaal over die mega-overhaul van je 850 trouwens. Inspirerend ook. Respect!