Roffel avontuur van 855 T5 '94 tot V70RN '04

Gestart door BoudewijnB, 25-04-2009 13:58:43

Vorige topic - Volgende topic

Moosepower

Allereerst respect voor de motorombouw in de achtertuin zeer netjes gedaan, auto ziet er netjes uit.

Over Messman, dat is een van de betere gasboeren voor Volvo en Saab in Nederland met een uitstekende garantie (uit eigen ervaring).
De installatie is bij ons erg netjes ingebouwd heb dat wel een anders gezien. Maw er is een misverstand tussen jullie geweest lijkt mij.

330pk's op gas kan idd niet maar 280pk wel, het voordeel wat je met je huidige setup hebt is dat alles ruim bemeten is. Dat wil zeggen dat je met custom software een hele mooie powerband kan creeren zonder alle reserves aan te spreken.

Nadeel:
-Geen 300+pk lid  :eusa_whistle:

Voordelen:
-Mooie powerband
-Spullen blijven langer heel
-Minder tractie problemen

Succes nog MarkJan

BoudewijnB

Dankje Mark-Jan :)

Mijn plan voor nu is idd mijn setup laten custom-mappen naar 280Pk en dus ook lekker op gas kan blijven stoken :) jammer dat ik de 300+ niet meer kan halen, maarjaa.... Ik wil nou eenmaal gas :azn:

Ik heb voor nu trouwens even mijn 15G met bijbehorende cat teruggebouwd, om even door de apk te komen :eusa_whistle:
Ik heb een 3inch uitlaatsysteem zonder cat besteld voor mijn 18T, als ik die heb, ga ik een afspraak maken met Fasttech of ET voor de custom-map, en een afspraak met mesman voor de LPi afstelling.(weet iemand wat deze aanpassing kost bij Mesman? Of doen ze dit kosteloos?

word vervolgd ;)

BoudewijnB

Update:

-Gisteren een leuk pakketje nivomats met R veren opgehaald en mijn fussee en stuurkogels vervangen:

Erg handig zo'n multifunctionele trekker :eusa_clap:

ook voor een vastgerotte fussee ;D

-dinsdag uitlijnen en APK

-Woensdag naar Fasttech uitlaat ophalen en even informeren naar eventuele custommap van hun.

Dán alles terugbouwen: 18T, Injectoren, Downpipe+ uitlaat...... en chippen maar!!! :eusa_dance: Naar 280pk uiteraard, meet een mooie powerband hoop ik ;)

thuur

Welke kleurcode hebben die veren?

Zijn ze van een Estate of sedan?

Mooi man!

Gr 8)

darius

Hee Boudewijn

Gisteren je auto gezien in Ravenstijn (wat een rot eind weg zeg) je bent goed bezig. Ga zo door.   groeten Darius
No show, only go.

UserID6342

Gisteren ook je auto gezien in Ravenstein Boudewijn en ik vind het knap dat je 'm al zover hebt gekregen.  Eerlijk is eerlijk, en als je dan ook hoort dat het onderhand allemaal in de achtertuin is gebeurt en je hebt het gehele topic gelezen rest er maar 1 ding en dat is RESPECT !!  Heb je de die fusee er gistermiddag na Ravenstein er nog onder gezet ?

BoudewijnB

Citaat van: thuur op 31-05-2009 23:24:02
Welke kleurcode hebben die veren?

Zijn ze van een Estate of sedan?
Mooi man!
Gr 8)
Geen idee welke kleurcode :eusa_think:Het zijn veren van onder een 855R.
Dankje ;D
Citaat van: darius op 01-06-2009 11:18:38
Hee Boudewijn

Gisteren je auto gezien in Ravenstijn (wat een rot eind weg zeg) je bent goed bezig. Ga zo door.   groeten Darius
Viel wel mee hoor... 40min. rijden ongeveer ;) Dankje :D
Citaat van: Dirk342 op 01-06-2009 11:28:47
Gisteren ook je auto gezien in Ravenstein Boudewijn en ik vind het knap dat je 'm al zover hebt gekregen.  Eerlijk is eerlijk, en als je dan ook hoort dat het onderhand allemaal in de achtertuin is gebeurt en je hebt het gehele topic gelezen rest er maar 1 ding en dat is RESPECT !!  Heb je de die fusee er gistermiddag na Ravenstein er nog onder gezet ?
Bedankt voor je waardering :D Die fussee had ik de ochtend ervoor al gedaan ;)

BoudewijnB

Even een Update van mijn roffeltje: ;)

Vrijdag ben ik dan eindelijk mijn winterbanden gaan wisselen voor mijn nieuwe zomersetje en ben ook meteen de IPD stabi-stang achter en de nivomats+veren gaan installeren  :eusa_dance:
Bij dat laatste kwam ik nog een verassende verassing tegen! :o Mijn oude stang bleek namelijk afgebroken!!?? :eusa_sick:

Kun je nagaan dat ik al een hele poos ZONDER heb gereden, want de breuk was al helemaal verroest!

Alles a-la-boudewijn vervangen, dus opkrikken op de oprit :angel:

zag er van voren wel lkkr uit..................zo laag :D

Na dit alles naar de bandenboer gegaan om te laten uitlijnen:

Gisteren lag er ineens dit in min kofferbak!!?? :eusa_dance:

Het leek wel een 3'' uitlaatsystheem, met 300cel. Cat. en dubbele einddempers :P

en jahoor............. :eusa_clap:

Weer wat te doen ;)

rogerV701998

Mooi man! :eusa_clap:

Zal wel een stuk beter rijden zo met die aanpassingen. Ben benieuwd hoe het er allemaal uitziet met die kachelpijpen onder de auto ;D

Gr. roger

Misha

En hoe is het nu met je spaarvarkentje ? ;D
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

elianmars

Zulke buizen heb ik ook.

Voor de houtkachel  ;D

Je bent lekker bezig, zeg!  :eusa_clap:

fbm

Citaat van: Misha op 07-06-2009 09:25:08

Zo te zien heeft hij wel meerdere spaarvarkentjes  :eusa_think:

8)

elianmars

Spaarvarken? Welnee, gewoon een koffer met geld. Ligt achterin de wagen. Leeg, gok ik  ;D

BoudewijnB

Citaat van: rogerV701998 op 07-06-2009 07:56:50
Zal wel een stuk beter rijden zo met die aanpassingen. Ben benieuwd hoe het er allemaal uitziet met die kachelpijpen onder de auto ;D
Gr. roger
Ja dit is écht een wereld van verschil zeg!!! Die stabilisatorstangen zijn geweldig! :eusa_clap: Al helemaal als je gewend bent er achter GÉÉN te hebben ;D

Die eindpijpen vind ik eigenlijk ook een beetje té overkill :-[  Dan word het een beetje zo'n sjonnie golf uitlaat :eusa_snooty: maar ik kreeg ze er nou eenmaal bij :eusa_shifty:

Ik ga wel uitkijken naar wat bescheidenere eindstukjes, of heel mischien maak ik dat linker gat in de bumper dicht en doe ik er GEEN eindstukjes op, dat je van buiten gewoon geen uitlaat ziet.

Citaat van: Misha op 07-06-2009 09:25:08
Ik had al eerder een beetje achter de hand gehouden voor in ieder geval een downpipe te kunnen kopen, die ik zoiezo nodig zou gaan hebben voor  de 18t. Maar dit systheem kon ik voor zo'n leuke prijs overnemen, dat ik wat van mijn nieuwe salaris en studiefinanciering erbij gestopt heb :-[

Maar mijn spaarvarkentje lijdt nu wél aan annorexia en is broodmager :'( En dat terwijl ik tot slot nog software nodig heb :'(

Citaat van: elianmars op 07-06-2009 10:50:04
Spaarvarken? Welnee, gewoon een koffer met geld. Ligt achterin de wagen. Leeg, gok ik  ;D
haha, neen in die koffer zit geen geld, maar hij maakt met mij samen wél geld :eusa_boohoo:

R o b

Citaat van: MICHEL306 op 21-05-2009 23:10:23
2. je vrouw de mond snoeren als je met 140 je favoriete bocht neemt

:eusa_clap: