De Crossmeeuw

Gestart door Taranis, 01-05-2009 20:04:34

Vorige topic - Volgende topic

elianmars

Citaat van: Laserblue op 22-08-2011 23:39:58
Citaat van: elianmars op 22-08-2011 23:32:32
Citaat van: Laserblue op 22-08-2011 22:55:28
dacht dat het een GT was omdat ik geen spaceball zag, maar daar is ie te oud voor  :eusa_doh:

In mijn wagen zit ook geen spaceball (helaas).

leuke upgrade  :eusa_whistle:

Jup. Ik zoek er al een tijdje naar  :eusa_shhh:

Sbv

Ik weet nog wel een S60 waar het in zit, echter moet je dan wel even een plaatje met 6e versnelling zoeken  :evil:

Probeer eens wat demontage bedrijven, mogelijk heeft men wat liggen

Chris

Citaat van: Sbv op 23-08-2011 07:52:38
Ik weet nog wel een S60 waar het in zit, echter moet je dan wel even een plaatje met 6e versnelling zoeken  :evil:

Probeer eens wat demontage bedrijven, mogelijk heeft men wat liggen

:eusa_snooty:

Het plaatje is een los onderdeel. Kun je zo bij de dealer halen, welliswaar voor een belachelijk bedrag natuurlijk.

;D

LQDI

Zo'n spaceball staat wel apart. Maar het voelt echt zo ontzettend cheap aan. Al dat keiharde plastic. Na verloop van tijd komt er ook nog speling op en dan voelt het helemaal gammel aan :eusa_shhh:

Chris

Citaat van: LQDI op 23-08-2011 08:23:30
Zo'n spaceball staat wel apart. Maar het voelt echt zo ontzettend cheap aan. Al dat keiharde plastic. Na verloop van tijd komt er ook nog speling op en dan voelt het helemaal gammel aan :eusa_shhh:

Ik vind dat na 2 ton toch echt reuze meevallen. De knop voelt gewoon aan als leer, speling heb ik amper (niet meer dan op iedere andere pook) en verder staat het prima.

elianmars

Leuk hè, spammen in het topic van de Crossmeeuw  ;D

Chris

Vind het spammen nog wel meevallen... een goede discussie over een spaceball heeft meerwaarde :eusa_shifty: ;D.

Taranis

Met dank aan Sbv voor het regelen van de spullen (korting kon er weer eens niet vanaf bij Olov) en Elsje voor het transport :eusa_clap: , zaterdag een klusdagje gepland :)

- Motorolie + filter vervangen (olie gekocht op Ebay, elianmars bedankt voor de tip! :eusa_clap: )
- Bakolie vervangen (aflaten en bijvullen, dus circa 3,3 - 3,4 liter)
- Brandstoffilter vervangen
- Interieurfilter vervangen
- Kachelmotor vervangen (zojuist voor 144,03 euro besteld bij Nordicar, ben dat gepiep van dat k*t ding nu wel zat en heb geen zin om 342 euro voor een origineel Volvo-exemplaar af te tikken)
- Luchtfilter vervangen
- Bijvullen haakse overbrenging. Heb van LQDI een keurige en duidelijke offerte ontvangen voor flink minder geld dan bij Olov. Ik wacht nog op de offerte van de dorpsgarage voordat ik beslis om naar Almelooooooo af te reizen (270 km enkele reis).
- Aan de hand van de diagnosehandleiding van Emiel uitzoeken wat er nou precies mis is met die *** parkeersensoren.
- Distributiesteun vervangen.

Volgens het onderhoudsschema van Volvo moet de remolie ook vervangen worden bij de 360.000 km beurt. Geen idee hoe dat moet, maar hierbij krijg ik volgende maand hulp van meister KIM :eusa_clap:

Waar zouden we zijn zonder de hulp van deze en gene op het 850forum :eusa_clap:

viking_in_shorts

Vergeet je niet even mij te vermelden voor het blijkbaar kapot maken van je auto :evil:
Ik help ook graag een steentje bij ...

Taranis

Citaat van: viking_in_shorts op 24-08-2011 09:28:21
Vergeet je niet even mij te vermelden voor het blijkbaar kapot maken van je auto :evil:

:evil:

;D ;D

En je draagt een beetje mee? :P

Chris

Helemaal eens Ronald! Top, die forumhulp.

Ik begreep dat mijn spullen (asbouten, motorsteun en baksteun) inmiddels ook binnen zijn, die zaten denk ik bij de sbv/Elsje lading! Heerlijk dat ik dalijk weer normaal kan koppelen zonder gerammel en geschok.

Succes met je beurtje zaterdag :).

LQDI

Wat van foutcodes zitten er in de parksensoren?

Taranis

Citaat van: LQDI op 24-08-2011 09:54:31
Wat van foutcodes zitten er in de parksensoren?

Geen :eusa_dance:

:eusa_wall:
(daarom kreeg de dealer het vorig jaar ook niet opgelost)

Toen we er zondag mee aan 't prutsen geweest zijn gaf ie kort een foutmelding wegens onjuist signaal op sensor 1 en 3, maar dat was misschien omdat we de stekkers van de module eruit getrokken hadden terwijl de auto nog op contact stond  :eusa_shhh:

@ Chris: top! Mijn distributiesteun dan misschien ook wel ;D

viking_in_shorts

Citaat van: Taranis op 24-08-2011 09:49:13

:evil:

;D ;D

En je draagt een beetje mee? :P

Vooral water naar de wijn draag ik graag  (alhoewel, laat dat water ook maar zitten!)

Sbv

Citaat van: Chris op 24-08-2011 09:50:33
Helemaal eens Ronald! Top, die forumhulp.

Ik begreep dat mijn spullen (asbouten, motorsteun en baksteun) inmiddels ook binnen zijn, die zaten denk ik bij de sbv/Elsje lading! Heerlijk dat ik dalijk weer normaal kan koppelen zonder gerammel en geschok.

Succes met je beurtje zaterdag :).
Klopt, zaten daar ook bij evenals distriesteun voor de schreeuwmeeuw