De Crossmeeuw

Gestart door Taranis, 01-05-2009 20:04:34

Vorige topic - Volgende topic

Sbv

Citaat van: Taranis op 29-08-2011 08:44:30
Vanmorgen de XC goed warm gestookt en afgeleverd voor de apk. Goedgekeurd met een opmerking die ik nooit verwacht had: schokbreker rechtsachter lek. Die is net 40.000km oud :( Straks Teilesuche maar een mailtje sturen dat ik een nieuwe wil. Banden leverden een adviespunt op maar dat viel te verwachten. Helaas wel een steekproef, beetje balen. Ze gaven zelf al aan (ook niet goed) dat ze 'm maar net op 't randje goedgekeurd hadden, dus fingers crossed voor de steekproef :)
Hopen dat je goed door steekproef komt. en anders heeft de garage een probleem. Jij ook wel, maar de garage is de keurende instantie

maruska

kun je wel genoeg koffie drinken iig om die kater van gisteren avond weg te drinken ;D
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Chris

Citaat van: Sbv op 29-08-2011 08:46:21
Citaat van: Taranis op 29-08-2011 08:44:30
Vanmorgen de XC goed warm gestookt en afgeleverd voor de apk. Goedgekeurd met een opmerking die ik nooit verwacht had: schokbreker rechtsachter lek. Die is net 40.000km oud :( Straks Teilesuche maar een mailtje sturen dat ik een nieuwe wil. Banden leverden een adviespunt op maar dat viel te verwachten. Helaas wel een steekproef, beetje balen. Ze gaven zelf al aan (ook niet goed) dat ze 'm maar net op 't randje goedgekeurd hadden, dus fingers crossed voor de steekproef :)
Hopen dat je goed door steekproef komt. en anders heeft de garage een probleem. Jij ook wel, maar de garage is de keurende instantie

Aai, vervelend van die schokbreker. Ook vervelend dat je een steekproef hebt, maargoed.. zoals Sander zegt; indien niet goedgekeurd bij de steekproef is het vooral de garage z'n probleem.

Ik help je hopen ;).

Sbv

Het is ook gelukkig de demper waar de elektronische aansluiting midden onder de auto zit en die je eigenlijk enkel met stokjes los kan halen.
Hopelijk is men wat coulant. Een demper mag niet rek raken na ca 15 maanden

Taranis

@maruska: de koffie is hier goed ja ;)
@Chris en Sbv: is dan wel het probleem van de garage, maar ik heb even geen zin om op korte termijn nog een schokbreker te gaan vervangen van die *** awd achteras. Rechtsachter is namelijk precies die waarbij het fourC draadje op de meest onmogelijke plek zit waarvoor Sbv vorige keer gelukkig een stuk meer geduld had dan ik :P

Chris

Citaat van: Taranis op 29-08-2011 09:02:35
@Chris en Sbv: is dan wel het probleem van de garage, maar ik heb even geen zin om op korte termijn nog een schokbreker te gaan vervangen van die *** awd achteras. Rechtsachter is namelijk precies die waarbij het fourC draadje op de meest onmogelijke plek zit waarvoor Sbv vorige keer gelukkig een stuk meer geduld had dan ik :P

Sbv herinnerde zich dat zelf ook net weer te zien aan z'n laatste post ;).

Best wel snel kapot trouwens dat ding :-\. Misschien kan je wat regelen met de garage?

maruska

40dkm met een schokbreker.. is zeeland zo heuvelachtig, of hebben ze daar nog geen asfalt ? ;D
/ontopic : klote weer.. de duivel schuilt in die auto van je. neem wel aan dat je garantie hebt ? 40d is echt nix voor een schokbreker
T-5R

Sbv

Citaat van: Taranis op 29-08-2011 09:02:35
Zullen we er een normale achteras onderzetten dan maar. zonder de hele awd

Ben

Hij moet gewoon eens normaal gaan rijden met dat ding  :eusa_whistle:

Sbv

Hoera. Hij is goedgekeurd voor de APK.

Chris

Citaat van: Sbv op 29-08-2011 09:49:36

:) Dat is mooi!

maruska

mooi ! puik werk weer Ronald ;D Kan ik dan ook op jouw dak ? ^^
T-5R

LQDI

Ronald, vraagje! Ik snap nogsteeds niet waarom de offerte van Olov zo hoog is. Heb je ook van hen een proforma factuur gekregen? Zo ja wat zijn bij hun de extra werkzaamheden die de prijs zo verschrikkelijk hoog maakt? Ben haast bang dat ik iets over het hoofd zie oid? Al iets van de dorpsgarage gehoord? ;)

Taranis

Citaat van: Chris op 29-08-2011 09:05:06
Best wel snel kapot trouwens dat ding :-\. Misschien kan je wat regelen met de garage?

Ik ga Teilesuche zo even mailen en dan zullen we wel merken of ik recht heb op coulance of niet. Net even gekeken op de parkeerplaats en inderdaad is de schokbreker tamelijk vochtig dus dat hebben ze goed gezien. Raar dat 't me zaterdag niet opgevallen is.

Citaat van: maruska op 29-08-2011 09:06:26
40dkm met een schokbreker.. is zeeland zo heuvelachtig, of hebben ze daar nog geen asfalt ? ;D
/ontopic : klote weer.. de duivel schuilt in die auto van je. neem wel aan dat je garantie hebt ? 40d is echt nix voor een schokbreker

De vorige schokbreker is ruim 320k meegegaan dus 40k is inderdaad echt niets. Het enige wat ik kan bedenken is dat het getril van de eindoverbrenging misschien niet echt bevorderend werkt voor de levensduur, maar zo heftig is 't nou ook weer niet (Chris merkte het op het retourtje viking_in_shorts niet tot ik 'm erop attendeerde).
En ja, we hebben hier asfalt en in tegenstelling tot de randstad, kun je hier nog doorrijden ook :P

Citaat van: Ben op 29-08-2011 09:23:12
Hij moet gewoon eens normaal gaan rijden met dat ding  :eusa_whistle:

;D

Citaat van: Sbv op 29-08-2011 09:49:36

Ja. Nadat ik beetje pissig werd op de steekproefkeuringsdingesmeester die zo lang aan de koffie had gezeten dat de auto de eerste keer steekproef niet door de roetmeting kwam. Motor te ver afgekoeld. Dus nog maar eens proberen en dan extra lang. Ik was best wel niet zo blij. Laat dat ding dan gewoon eventjes op temperatuur komen :eusa_wall:
Ik ben er ook niet altijd even lief voor, maar wel zuinig op. En met een motor die niet op temperatuur is maximaal toerental draaien gedurende een seconde of 10, vind ik gewoon nodeloos verkrachten van je rotzooi. Vindt de automaat ook leuk :evil: Bokkel*l!

Citaat van: maruska op 29-08-2011 10:06:35
mooi ! puik werk weer Ronald ;D Kan ik dan ook op jouw dak ? ^^

Nee, maximale dakbelasting is 100 kg dacht ik :P

Citaat van: LQDI op 29-08-2011 10:17:19
Ronald, vraagje! Ik snap nogsteeds niet waarom de offerte van Olov zo hoog is. Heb je ook van hen een proforma factuur gekregen? Zo ja wat zijn bij hun de extra werkzaamheden die de prijs zo verschrikkelijk hoog maakt? Ben haast bang dat ik iets over het hoofd zie oid? Al iets van de dorpsgarage gehoord? ;)

Ik heb van Olov alleen het verhaaltje gekregen wat ik hier geplakt heb. Als je het verschil wil weten, kan ik ze confronteren met jouw offerte, maar ik weet niet of ik daar je toestemming voor heb? :)
De dorpsgarage wilde het wel doen maar gaf alleen de arbeid op (6 uur). De onderdelen moest ik dan zelf maar regelen. Ik heb die vanmorgen bij Sbv opgevraagd en dan is 't een kwestie van afwegen of het loont om naar Almelo te rijden. De dorpsgarage vond 't in ieder geval geen spannende reparatie, men schrok alleen een beetje van het zinnetje in de handleiding dat wanneer er speling op het lager of de zitting zit, de haakse overbrenging vervangen moet worden. En dat komt me financieel momenteel niet zo super uit (afrondende fase van een verbouwing, dus nog het nodige aan meubels en dergelijke nodig om in te richten).

maruska

tijd voor een "help-ronald-de-herfst-door"-BBQ @ nieuwe huis met tuin !
T-5R