Hanss850 en de R

Gestart door hanss850, 07-05-2009 00:17:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

hanss850

Citaat van: Vulk op 20-03-2011 08:47:55
Dealer met korting?
Die gaan het langst mee...

Wordt idd een dealer lager,
Ik grijze Land Rover defender 90, Wij V70 2.5T AWD

hanss850

Hm zit nu na te denken wat zit er nog meer aan te komen met 377.000 km op de teller. Wie heeft er tips voor onderdelen die er aan zitten te komen. Dan kan ik deze alvast gaan verzamelen

Ik grijze Land Rover defender 90, Wij V70 2.5T AWD

hanss850

#92
Citaat van: hanss850 op 23-03-2011 16:32:21
Hm zit nu na te denken wat zit er nog meer aan te komen met 377.000 km op de teller. Wie heeft er tips voor onderdelen die er aan zitten te komen. Dan kan ik deze alvast gaan verzamelen



Ben erg druk met denken op het ogenblik, wat moet ik nou doen:
1.  even lekker geld stoppen in de Rooie 855 2.5 20V man. met 377... km op de teller en hier mee blijven rijden.
2.  De rooie verkopen en met de Blauwe V70  2.5 10V aut. classic met 250.000 km gaan rijden.

Een van beide moet weg want het wordt te kostbaar om 6 tot 8 x in de maand te moeten tanken en dan nog wegenbelasting e.d. Voor de auto die weg gaat komt er waarschijnlijk een twingo A-klasse als het aan m'n vrouw ligt en als het aan mij ligt een amazone op gas of 200 serie op gas of diesel

Bij alle bij de auto's doet alles het (als ik de brandstofpomp heb vervangen). Mijn gevoel zegt de rooie houden ondanks dat deze me zo nu en dan in de steek laat. M'n verstand zegt de Blauwe want hier is nog nooit iets mis mee geweest.

Wat zouden jullie doen?
Ik grijze Land Rover defender 90, Wij V70 2.5T AWD

elianmars

Tja, lastig.....

Qua onderhoud denk ik dat je voor beide wagens gewoon genoeg geld moet uittrekken. Niet alles is aan een kilometerstand gebonden. Het één slijt sneller dan het ander, maar alles zal een keer vervangen moeten worden, als het nodig is.

Qua uitstraling zeg ik de 850 houden.

blauweroffel

Citaat van: hanss850 op 23-03-2011 17:09:40
Citaat van: hanss850 op 23-03-2011 16:32:21
Hm zit nu na te denken wat zit er nog meer aan te komen met 377.000 km op de teller. Wie heeft er tips voor onderdelen die er aan zitten te komen. Dan kan ik deze alvast gaan verzamelen



Ben erg druk met denken op het ogenblik, wat moet ik nou doen:
1.  even lekker geld stoppen in de Rooie 855 2.5 20V man. met 377... km op de teller en hier mee blijven rijden.
2.  De rooie verkopen en met de Blauwe V70  2.5 10V aut. classic met 250.000 km gaan rijden.

Een van beide moet weg want het wordt te kostbaar om 6 tot 8 x in de maand te moeten tanken en dan nog wegenbelasting e.d. Voor de auto die weg gaat komt er waarschijnlijk een twingo A-klasse als het aan m'n vrouw ligt en als het aan mij ligt een amazone op gas of 200 serie op gas of diesel

Bij alle bij de auto's doet alles het (als ik de brandstofpomp heb vervangen). Mijn gevoel zegt de rooie houden ondanks dat deze me zo nu en dan in de steek laat. M'n verstand zegt de Blauwe want hier is nog nooit iets mis mee geweest.

Wat zouden jullie doen?

en dan stil staat

Zeker lastig, ik heb in januari voor de keus gestaan: 855 t-5 (95) de deur uit of de V70 classic 20V (99) op gas.
De T-5 rijdt op benzine, heeft 193000 gelopen, De v70 heeft 230.000 gelopen. (Ik heb nl een V70N op gas gekocht0
We rijden in totaal 25- 30.000 km, dus 2 auto's op gas is te doen qua kosten, wegenbelasting etc.

Heb uiteindelijk de V70 classic verkocht, kon er meer voor krijgen dan de T-5.
BR

jrkalf

Ik zeg, die blauwe verkopen en de 850 verder verbeteren. Nu een andere voor beide kopen is een risico. De onderhoudshistorie is nu bekent. Bij een oude auto niet, ik zeg houd de rode auto. Die is het mooist. Zelfs nog een rode sleepkabel gezien vandaag.  ;D
shRek is verkocht!
---
Als het niet met een hamer te maken is, dan is het vast een elektrisch probleem.

hanss850

Inmiddels gaat ons gevoel richting het houden van de Rooie, ga hier na het weekend definitief over beslissen. Dus wellicht na het weekend de blauwe in de verkoop.

Straks eerst maar de brandstofpomp vervangen en maar hopen dat de rooie het doet......
Ik grijze Land Rover defender 90, Wij V70 2.5T AWD

maruska

Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

hanss850

Citaat van: maruska op 24-03-2011 10:05:59
ga je bij cas klussen ? ;D

Nope, Cas bij mij. Ps had je mn pb nog ontvangen?
Ik grijze Land Rover defender 90, Wij V70 2.5T AWD

maruska

Jups, ga je gang hoor, ben vandaag en morgen even mega druk voor grote opdracht.
Ben benieuwd hoe makkelijk het inbouwen gaat, aangezien je met een walbr'o wat aanpassingen moet doen (dacht ik zo).
Foto's maken voor de blog !
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

jrkalf

Doet ie het al en waar zijn de foto's???
shRek is verkocht!
---
Als het niet met een hamer te maken is, dan is het vast een elektrisch probleem.

hanss850

Jep hij doet het weer, moest na het monteren van de pomp gelijk weg.

Cas en Maruska waren er ook en er zijn genoeg foto's gemaakt deze zal ik  vanavond even posten.

Cas en Maruska was best even gezellig he zo klussen in het zonnetje
Ik grijze Land Rover defender 90, Wij V70 2.5T AWD

hanss850

Vandaag dus met behulp van Cas en Maruska de Volvo pomp vervangen door een Walbro met behulp van volgend linkje http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,39574.0.html een goed te doen klusje. Kan als opmerking nog meegeven om bij het terug plaatsen van de pomp eerst de 2 brandstopslangen vast te zetten voordat je de pomp vast draait.







T was een leuke leerzame en gezellige middag
Ik grijze Land Rover defender 90, Wij V70 2.5T AWD

elianmars

Dit klusje was zeker sneller geklaard, Mark?  ;D

jrkalf

Ziet er goed uit, je kan het dus toch vanuit de auto doen. Ziet er goed uit.
shRek is verkocht!
---
Als het niet met een hamer te maken is, dan is het vast een elektrisch probleem.