The Magneti MaRALLi code: ETM overwegingen.

Gestart door Misha, 19-05-2009 09:39:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Domaso

Citaat van: Misha op 17-09-2009 20:57:05
Het gaat volgende week gebeuren. We hebben gelukkig nog een auto vervoermiddel (Suzuki Alto ftw), dus ik ga gewoon voor revisie met ACTronics Hall-sensoren van mijn eigen klep.

Ik hou jullie op de hoogte.

Kosten zijn wel een stuk lager, en ik kan de auto missen én het belangrijkste vind ik dat er dan  het zwakke punt, nl die sleepcontacten weg zijn. Eigenlijk nog belangrijker dan het geld.

Het belangrijkste, Nico: Zijn alle problemen nu opgelost?

Gr,
Misha


Ga je het zelf doen of doet de dealer het? Zo ja welke dealer? Ik ga morgen eerst voor een software update en hopenlijk heb ik dan tijd om de alternatieven te bekijken. Ben zeer benieuwd naar je ervaringen.

gr. Jean-Pierre
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

Misha

Citaat van: Domaso op 17-09-2009 21:37:32
Citaat van: Misha op 17-09-2009 20:57:05
Het gaat volgende week gebeuren. We hebben gelukkig nog een auto vervoermiddel (Suzuki Alto ftw), dus ik ga gewoon voor revisie met ACTronics Hall-sensoren van mijn eigen klep.

Ik hou jullie op de hoogte.

Kosten zijn wel een stuk lager, en ik kan de auto missen én het belangrijkste vind ik dat er dan  het zwakke punt, nl die sleepcontacten weg zijn. Eigenlijk nog belangrijker dan het geld.

Het belangrijkste, Nico: Zijn alle problemen nu opgelost?

Gr,
Misha


Ga je het zelf doen of doet de dealer het? Zo ja welke dealer? Ik ga morgen eerst voor een software update en hopenlijk heb ik dan tijd om de alternatieven te bekijken. Ben zeer benieuwd naar je ervaringen.

gr. Jean-Pierre
Dealer gaat het doen, Serva in Nijkerk.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Domaso

Citaat van: Misha op 17-09-2009 21:39:57
Citaat van: Domaso op 17-09-2009 21:37:32
Citaat van: Misha op 17-09-2009 20:57:05
Het gaat volgende week gebeuren. We hebben gelukkig nog een auto vervoermiddel (Suzuki Alto ftw), dus ik ga gewoon voor revisie met ACTronics Hall-sensoren van mijn eigen klep.

Ik hou jullie op de hoogte.

Kosten zijn wel een stuk lager, en ik kan de auto missen én het belangrijkste vind ik dat er dan  het zwakke punt, nl die sleepcontacten weg zijn. Eigenlijk nog belangrijker dan het geld.

Het belangrijkste, Nico: Zijn alle problemen nu opgelost?

Gr,
Misha


Ga je het zelf doen of doet de dealer het? Zo ja welke dealer? Ik ga morgen eerst voor een software update en hopenlijk heb ik dan tijd om de alternatieven te bekijken. Ben zeer benieuwd naar je ervaringen.

gr. Jean-Pierre
Dealer gaat het doen, Serva in Nijkerk.

Ben nu op zoek naar 'n dealer in Limburg die zaken wil doen met ACtronics.
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

Misha

Je zou de vraag ook andersom kunnen stellen: bel of mail Actronics (www.actronics.nl) en vraag met welke dealer / bedrijf ze in jouw regio wel eens zaken doen. ;)

Heb ze eens gemaild en ze reageren goed.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Domaso

Citaat van: Misha op 17-09-2009 22:09:47
Je zou de vraag ook andersom kunnen stellen: bel of mail Actronics (www.actronics.nl) en vraag met welke dealer / bedrijf ze in jouw regio wel eens zaken doen. ;)

Heb ze eens gemaild en ze reageren goed.


Heb ik gisteren gedaan; ACtronics gebeld en gevraagd met welke dealer in Limburg ze zaken doen. Kreeg als antwoord dat ze dat niet wisten en dat ik het beste maar eens wat dealers kon contacteren. Misschien toch nog eens per email de vraag stellen.
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

thuur

Een ruil ETM heb ik evt. ook wel liggen..


Gr :eusa_think:

V70 classic

als er iemand een beetje een ralle EMT heeft liggen kunnen we op dit forum toch wel geregeld krijgen dat iemand die een EMT naar AC tronic wil sturen zolang dat ralle exemplaar in leen gebruikt om die periode van een week te overbruggen  :eusa_think: .
(of je gaat dieselen)  ;D
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

-D©©©L-

Een ander gasklephuis moet je softwarematig toch aanmelden bij de ECU ?

)()()sT

Ja, volgens mij gaat ff uitwisselen niet zomaar.
Ar- had dat in ieder geval ook met zijn S60.

V70 classic

Citaat van: -D©©©L- op 18-09-2009 09:36:25
Een ander gasklephuis moet je softwarematig toch aanmelden bij de ECU ?

dan houd dat op .
het was maar een gedachte omdat er toch wel ergens van die dingen moesten rond zwerven.
maar ik begrijp niet dat dan zo een AC niet een ruil systeem opzet.
di gebeurd met vrijwel alle onderdelen die te repareren zijn.
als ze 1 of 2 goede hebben liggen die software zullen ze ook wel hebben ben je al een heel eind dan betaal je voor de reparatie van jou exemplaar en je krijgt een gereviseerde met garantie van hen.
Dan ben je met een uurtje weer aan het rijden .
maar goed her zal wel een of andere reden hebben.
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

Marc O.

Dat softwarematige aanmelden gebeurt in de software van de auto zelf en kan niet door ACTronics worden gedaan. Het voordeel van het reviseren en terugkrijgen van je eigen ETM is dus volgens mij dat die niet opnieuw hoeft te worden aangemeld.
...The Nile isn't just a river in Africa...

Misha

Citaat van: V70 classic op 18-09-2009 10:44:35
Citaat van: -D©©©L- op 18-09-2009 09:36:25
Een ander gasklephuis moet je softwarematig toch aanmelden bij de ECU ?

dan houd dat op .
het was maar een gedachte omdat er toch wel ergens van die dingen moesten rond zwerven.
maar ik begrijp niet dat dan zo een AC niet een ruil systeem opzet.
di gebeurd met vrijwel alle onderdelen die te repareren zijn.
als ze 1 of 2 goede hebben liggen die software zullen ze ook wel hebben ben je al een heel eind dan betaal je voor de reparatie van jou exemplaar en je krijgt een gereviseerde met garantie van hen.
Dan ben je met een uurtje weer aan het rijden .
maar goed her zal wel een of andere reden hebben.
::)

Je quote nu precies de reden waarom dat niet gaat.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

thuur

Officieel kun je geen "oud" apparaat aanmelden omdat de code niet is vrijgegeven. Daarom zegt Volvo enkel nieuwe modules te kunnen plaatsen, omdat hier de code is bijgeleverd. En daarom zou je dus alleen je oude, of een nieuwe kunnen monteren.

Dat gaat echter niet altijd op, want hetzelfde verhaal gaat ook op voor andere modules. Ik heb eerder een "oude" ABS/STC controller gereviseerd en deze werkte zonder problemen of resetten in een andere auto met CANbus. Niet aangemeld of niks.



Gr :eusa_think:

Domaso

Citaat van: V70 classic op 18-09-2009 10:44:35
Citaat van: -D©©©L- op 18-09-2009 09:36:25
Een ander gasklephuis moet je softwarematig toch aanmelden bij de ECU ?

dan houd dat op .
het was maar een gedachte omdat er toch wel ergens van die dingen moesten rond zwerven.
maar ik begrijp niet dat dan zo een AC niet een ruil systeem opzet.
di gebeurd met vrijwel alle onderdelen die te repareren zijn.
als ze 1 of 2 goede hebben liggen die software zullen ze ook wel hebben ben je al een heel eind dan betaal je voor de reparatie van jou exemplaar en je krijgt een gereviseerde met garantie van hen.
Dan ben je met een uurtje weer aan het rijden .
maar goed her zal wel een of andere reden hebben.

" Omdat AC-tronics geen toegang heeft tot de bronnen van de gasklephuissoftware is het voor hen niet mogelijk om zelf de juiste software voor de communicatie met het motormanagementsysteem te (laten) schrijven. Volvocars en diens leverancier, Magneti Marelli, kiezen ervoor om deze informatie niet beschikbaar te stellen aan derden. Dit vertaalt zich in een klein cijfer van voertuigen waarbij de revisie van het gasklephuis door AC-tronics niet tot een adequate oplossing zal leiden. Met behulp van de software zou de reparatiescore tot ruim 95% kunnen komen, daar waar dit nu ruim 85% is, volgens zeggen van AC-tronics."

bron: http://denkweb.ongevallen.net/index.php?option=com_content&view=article&id=25:gasklephuis-revisie&catid=4:modificaties&Itemid=3
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

Domaso

Vanmorgen ETM software laten upgraden bij dealer. Roffel loopt weer prima, vraag is alleen voor hoelang.
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!