The Magneti MaRALLi code: ETM overwegingen.

Gestart door Misha, 19-05-2009 09:39:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Marc O.

Waarschijnlijk lang genoeg om een dealer te zoeken die wél zaken wil doen met ACTronics. Succes, en mooi dat dit voorlopig soelaas biedt.
...The Nile isn't just a river in Africa...

Misha

Citaat van: Domaso op 18-09-2009 13:48:50
Vanmorgen ETM software laten upgraden bij dealer. Roffel loopt weer prima, vraag is alleen voor hoelang.

Als ie net andere stukkies baan raakt, best een jaar of meer.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

BenC70ES

Citaat van: thuur op 18-09-2009 12:02:30
Officieel kun je geen "oud" apparaat aanmelden omdat de code niet is vrijgegeven. Daarom zegt Volvo enkel nieuwe modules te kunnen plaatsen, omdat hier de code is bijgeleverd. En daarom zou je dus alleen je oude, of een nieuwe kunnen monteren.

Dat gaat echter niet altijd op, want hetzelfde verhaal gaat ook op voor andere modules. Ik heb eerder een "oude" ABS/STC controller gereviseerd en deze werkte zonder problemen of resetten in een andere auto met CANbus. Niet aangemeld of niks.

Gr :eusa_think:

In dit topic staat alles al beschreven:

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,14264.0.html

Ik rij al een paar jaar ondertussen met een gasklep met gele sticker van een ongeval wagen (was net vervangen), en ik kon gewoon rijden na het vervangen, wel ging mijn ETM lampje branden hierna (wat het daarvoor niet deed, had enkel last van superirritante schommelend toerental, ook na proper maken), de wagen reed echter volstrekt normaal.  Lampje ging enkel uit na opladen van nieuwe software, wat dus perfect mogelijk is op een gebruikte gasklep.

;)

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Frankglt


Emiel


llinssen

Ben benieuwd!

Wat kost dat nu trouwens?
Peugeot 104 > 245 Van > 745 > 245 > 745 > 855 2.5 > 855 2.0 > C70conv 2.5LPT > 854 2.5 > 744 > V70 > C70 > XJ8> S500.

Misha

Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

wijki


Misha

Zo....

Om kort te gaan: de gereviseerde klep voldeed niet aan de de verwachtingen.
De klep werkt prima op benzine, maar heeft op LPG raar gedrag, stationaire loopcultur was niet je-van-het.

Reactie van ACTRONICS die ik heb gebeld was uitermate teleurstellend, heb besloten mijn verlies te pakken en er een nieuwe originele in te laten zetten.

Dit is vandaag gebeurd en het ding loopt nu weer prima.

Te koop dus voor mensen die op benzine rijden: een compleet gereviseerde ETM met 2 jaar garantie van het revisiebedrijf ACTRONICS.

Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Misha

#54
Oja, voor er een verkeerd beeld ontstaat: montagebedrijf heeft zijn vak goed verstaan en een prima aanbieding gedaan, daar zit dus alles echt goed.

Het revisiebedrijf vond ik wat minder, die wisten niet verder te komen dan "haal hem er maar af en stuur maar op, maar het ligt waarschijnlijk aan de gascomputer of het gaspedaal".

Hetgeen mij deed vrezen voor een herhaling van zetten, heb dus voor gemak gekozen.

Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Marc O.

Lijkt me uiteindelijk de juiste keuze. Herhalingen van zetten en partijen die naar elkaar gaan wijzen leveren meestal alleen maar ellende en verlies van tijd op. En die ergernis lijkt me duurder dan een nieuwe ETM.
...The Nile isn't just a river in Africa...

llinssen

Wat een sneu resultaat en wat een slechte beurt voor ACTRONICS !

Zijn er al meer LPG rijders die ACTRONICS hebben geprobeerd?
Peugeot 104 > 245 Van > 745 > 245 > 745 > 855 2.5 > 855 2.0 > C70conv 2.5LPT > 854 2.5 > 744 > V70 > C70 > XJ8> S500.

Misha

Citaat van: llinssen op 09-10-2009 09:51:35
Wat een sneu resultaat en wat een slechte beurt voor ACTRONICS !

Zijn er al meer LPG rijders die ACTRONICS hebben geprobeerd?
Mwah, dit is misschien wat kort door de bocht, in alle eerlijkheid heb ik natuurlijk niet de gasklep eruit gehaald en teruggezonden: wellicht dat de boel dan prima in orde was gekomen.
Wellicht had ik een medewerker  aan de lijn die vermoeid was, weet ik veel.

Het is mijn keuze geweest om het hierbij te laten en het met origineel op te lossen.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

llinssen

Ik zou verwacht hebben: wat vervelend meneer. kunt u hiernaartoe komen dan kunnen we het bekijken. Of wat vervelend, stuurt u hem op, dan bekijken we hem. Met name die punt doet het hem. Het direct wijzen naar anderen vind ik slechte beurt.

Misschien ben ik wat snel in mijn reactie, jij kunt inderdaad beter inschatten of er een slechte beurt gemaakt is of niet.
Peugeot 104 > 245 Van > 745 > 245 > 745 > 855 2.5 > 855 2.0 > C70conv 2.5LPT > 854 2.5 > 744 > V70 > C70 > XJ8> S500.

Misha

Citaat van: llinssen op 09-10-2009 10:07:05
Ik zou verwacht hebben: wat vervelend meneer. kunt u hiernaartoe komen dan kunnen we het bekijken. Of wat vervelend, stuurt u hem op, dan bekijken we hem. Met name die punt doet het hem. Het direct wijzen naar anderen vind ik slechte beurt.

Misschien ben ik wat snel in mijn reactie, jij kunt inderdaad beter inschatten of er een slechte beurt gemaakt is of niet.
;D

Ik ben het met je eens: de reactie was dusdanig dat ik ze geen kans meer heb willen geven.

Had ook meer op een reactie zoals jij die beschrijft gehoopt.

Ben inderdaad wel benieuwd of dit euvel specifiek voor LPG rijders is.
Zoals gezegd: op benzine geen merkbaar probleem.


Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het