Gaan we woensdag stemmen en andere politieke discussies

Gestart door Thys, 31-05-2009 14:35:32

Vorige topic - Volgende topic

Sbv

Citaat van: Dirk342 op 31-10-2012 20:25:59
Citaat van: Marc O. op 31-10-2012 20:24:37
Wel grappig trouwens, op de VVD website komen iedere 10 minuten zo'n 100 kwade reacties binnen:
http://www.vvd.nl/blog/65/regeerakkoord-is-evenwichtig-pakket-om-nederland-sterker-uit-de-crisis-te-halen
Vind je het raar, of kijk je er van op ?  Ik niet in ieder geval, snap ook weer niet welke mafkees dit weer bedacht heeft en hoe de VVD zich hiermee akkoord heeft kunnen geven...
Tja waarschijnlijk om die rooie zooi wat tegemoed te komen

Misha

Citaat van: Sbv op 31-10-2012 20:33:00
Citaat van: Dirk342 op 31-10-2012 20:25:59
Citaat van: Marc O. op 31-10-2012 20:24:37
Wel grappig trouwens, op de VVD website komen iedere 10 minuten zo'n 100 kwade reacties binnen:
http://www.vvd.nl/blog/65/regeerakkoord-is-evenwichtig-pakket-om-nederland-sterker-uit-de-crisis-te-halen
Vind je het raar, of kijk je er van op ?  Ik niet in ieder geval, snap ook weer niet welke mafkees dit weer bedacht heeft en hoe de VVD zich hiermee akkoord heeft kunnen geven...
Tja waarschijnlijk om die rooie zooi wat tegemoed te komen
Het zou nog steeds een briljante tactische zet kunnen zijn van Marc.

Ware het niet dat ik hem daar te wereldvreemd en jong en te positief van aard voor inschat.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Turbobiker

Citaat van: Kingfisher op 31-10-2012 19:56:33
Citaat van: heutink op 31-10-2012 18:50:52
???
zorgpremie als melkkoetje ..........
:eusa_doh:
Deze mag wat mij betreft gerust bij geergerd!

De VVD heeft fijn de rijksten beschermd en de PvdA de armsten. Wederom worden dus de werkenden (modaal+) gepakt, nu dmv de zorgpremie. Met een jaarsalaris (gezamelijk!) van 70k zou je rond de 450,- PER PERSOON moeten gaan betalen, waar dit nu 120,- is ?! Volslagen idioot en onrealistisch.

Als mijn baas mij morgen 65.000 per jaar biedt heb ik absoluut geen probleem met 200 extra per maand :eusa_whistle:

Ik had dus kennelijk beter toch PVV kunnen stemmen dan op vriend Rutte.

Ja, klonk stukken beter wat Wilders wil: meer uitgeven, minder inkomsten. Ga je tijdelijk behoorlijk op vooruit.

Iedereen die Volvo 850/x70 rijdt is er het afgelopen jaar ongeveer 5% op achteruit gegaan (benzineprijs, als je een keer of 4 per maand tankt!). Niemand horen klagen. Nu gaat de bevolking er 1% op voor (!) of achteruit en iedereen staat weer te brullen.

Man, doe eens normaal!
De Tussenpaus

Marc O.

Citaat van: Turbobiker op 31-10-2012 23:05:06
Als mijn baas mij morgen 65.000 per jaar biedt heb ik absoluut geen probleem met 200 extra per maand :eusa_whistle:

Dan moet je daar voor gaan werken, kerel! Wat ik kan, kun jij ook hoor.
...The Nile isn't just a river in Africa...

joebar

Citaat van: heutink op 31-10-2012 18:50:52
???
zorgpremie als melkkoetje ..........
:eusa_doh:

nee maar hoe doe je dat als je 2 studerende kinderen thuiswonend hebt boven de 18...
Betaal nu 125 per persoon, dus al 500 per maand kwijt aan zorgpremie , en nergens kan ik iets terug krijgen, geen stuiver.....dat wordt dadelijk  ruim 1200 per maand....ja 1200...hoe moet je dat in godsnaam doen man...weer totaal ondoordacht...kijk wel hoe dat gaat aflopen

Misha

Citaat van: joebar op 01-11-2012 03:45:04
nee maar hoe doe je dat als je 2 studerende kinderen thuiswonend hebt boven de 18...
Betaal nu 125 per persoon, dus al 500 per maand kwijt aan zorgpremie , en nergens kan ik iets terug krijgen, geen stuiver.....dat wordt dadelijk  ruim 1200 per maand....ja 1200...hoe moet je dat in godsnaam doen man...weer totaal ondoordacht...kijk wel hoe dat gaat aflopen
Het is heel  eenvoudig: als dit 1:1 doorgaat zoals voorgesteld ben ik persoonlijk failliet in drie maanden want dan kan ik echt mijn verplichtingen niet meer voldoen.
Ik heb geen financiële ruimte meer over met te betalen alimentatie en ik val blijkbaar onder de topinkomens bij alle regelingen en alles wat er de laatste jaren al is afgeknibbeld.

Sterker nog, ik zou eens moeten gaan rekenen wellicht dat ik dan  minder moet gaan werken voor dezelfde netto inkomsten. Of me laten ontslaan, ik denk dat ook scheelt.
Je kunt immers als je netto 600 per maand meer moet gaan betalen bijna 1200 bruto omlaag voor hetzelfde resultaat. :D

Verschrikkelijk is het, echt verschrikkelijk, gelukkig ziet het eruit alsof het sowieso niet door de 1e kamer gaat komen en anders mag  binnen 4 weken weer vallen met nieuwe verkiezingen erbij.
Werken loont niet goed genoeg en hard werken nog minder.

Misha

Nu gaat de bevolking er 1% op voor (!) of achteruit en iedereen staat weer te brullen.

Man, doe eens normaal!
"De bevolking" bestaat niet. Dat is een mooie statistiek maar niemand valt daar persoonlijk onder.
Je gaat er of iets op vooruit of  als je wat meer verdient enorm en onredelijk op achteruit.
Omdat  er een grote hoeveelheid mensen iets minder op achteruit gaat wordt dat vooral betaald door een kleinere groep mensen die er extreem op achteruit gaat. Als iemand me kan voorrekenen dat ook deze groep van 55.000 of meer -want daar hebben we het over- er maximaal 1,5% op achteruit gaat is dat wat anders maar dat kan geen mens want het is niet zo. Alleen het totaal van 1%.

Daarbij is het vergelijk natuurlijk onzin, want een auto die meer of minder verbruikt aan de pompt heb je veel meer zelf in de hand, als je wilt koop je een kleinere maar dat kan hier niet.

Of eigenlijk wel, je zorgt gewoon dat je veel minder gaat verdienen. Dan wordt het probleem snel nog groter voor de maatschappij trouwens maar daar is links over het algemeen goed in.

Neem het voorbeeld van Joebar: wie kan dat nu nog opbrengen ? Wie heeft er even 700 euro extra te missen per maand ? Er zit best wat marge waarschijnlijk, maar 700 euro ?

Spin!

Dit kan niet anders dan dat het gigantisch gaat escaleren. Net ook even de 'test' ingevuld, en dat wordt ruim 2500 per jaar extra betalen. Net dat bedrag dat we konden sparen zonder dat we de extraatjes moesten laten. En met mij denk ik velen anderen.

Even de gedachtegang van de gemiddelde Nederlander met aangetrokken broeksriem en mogelijk gevolg:

Minder uit eten - Restaurants gaan failliet
Kleinere garderobe - Modewinkels gaan het zwaarder krijgen
Ik blijf maar even met deze auto rijden - Automarkt nog meer op zijn gat
Ik ga vaker fietsen - Geen brandstofaccijns
De badkamer kan toch wat langer mee, hij voldoet nog, sterker nog ik verhuis niet - Bouwsector wordt hiermee geraakt.

Kortom, hoe moeilijk is het om te begrijpen dat geld moet rollen in plaats van bevriezen? Als niemand iets uitgeeft, wordt er geen BTW betaald over de producten, geen accijnzen en worden de problemen alleen maar groter. Minder werk is meer werkelozen, meer uitkeringen. Mensen weten niet waar ze aan toe zijn, ze worden onzeker. Onzekere mensen gaan gekke dingen doen, criminaliteit loopt daarmee omhoog. Meer politie nodig, en dat wordt weer betaald van de belastingcenten. Etc etc etc. Het is een neerwaartse spiraal. Pak de dingen aan die het meeste geld kosten, niet waar je het meest aan kan verdienen. (vakantie op kosten van de regering 3 weken naar een 5* resort in Griekenland zou een vorm van compensatie zijn).

Goed, gelukkig is het maar voor 2 jaar want dan staan we weer bij de stembus. Ik hoop dat er dan een optie komt om meerdere mensen weg te stemmen. Soms denk ik eraan om zelf maar eens de politiek in te gaan. Waarschijnlijk ben ik dan de enige politicus die zelf in zijn 20 jaar oude Volvo aan komt rijden en in een rijtjeswoning leeft. Ik ben overigens niet vies van veel geld verdienen, zolang het niet ten koste van anderen gaat. En dat is het probleem van de regering, die hoeven zich nooit en nimmer zorgen te maken over de financiële huishouding.

www.vm-parts.nl

Misha

Zoals ik het nu zie wordt het heel aantrekkelijk om een eenvoudige baan te nemen met een laag basissalaris ofwel drie of vier dagen te gaan werken in loondienst en er zwart bij te gaan klussen.

t5karel

Citaat van: Misha op 01-11-2012 09:17:11
Zoals ik het nu zie wordt het heel aantrekkelijk om een eenvoudige baan te nemen met een laag basissalaris ofwel drie of vier dagen te gaan werken in loondienst en er zwart bij te gaan klussen.
Zeecontainer de grond in,volzetten met plantjes :eusa_dance: ;D
Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.

NinaPaul

"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

mehn

Ik ga i.p.v. 1250 euro 2500 euro per jaar betalen. Daarvan krijg ik volgens de berekening 860 euro belasting terug dus kost het 36 euro per maand meer.
Vervelend, maar ik snap al die commotie niet.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Broabander

Iemand die meer dan €68K per jaar verdient, levert daar €2860 extra van in. Die betaalt €5200 per jaar aan ziektekosten ipv €1400 en krijgt een paar duppies belastingcenten terug. Da's €240 per maand méér dan nu. Dus stel je even voor dat je €360 per maand aan je ziektekosten kwijt bent in plaats van €120. Ik mag lijen dat ze het eigen risico dan wel schrappen voor dat geld.

Ik ga overigens met 0.5x het gemiddelde Nederlandse jaarinkomen (uit mijn bijbaantje, naast student zijn) welgeteld €12 per maand minder betalen. Ik vraag me af voor wie de regeling wél goed uitpakt.
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

Hans Duiven

Citaat van: mehn op 01-11-2012 11:17:32
Ik ga i.p.v. 1250 euro 2500 euro per jaar betalen. Daarvan krijg ik volgens de berekening 860 euro belasting terug dus kost het 36 euro per maand meer.
Vervelend, maar ik snap al die commotie niet.

De commotie ontstaat door mensen die niet verder kijken dan hun neus lang is.
Bovendien hebben we decennia lang veel te veel geleend.

Schulden reduceren voor het te laat is!

Kijk maar eens naar  de US of A. Zij hebben nog een hele zware weg te gaan met de schuldenlast.

Hans

Misha