Gaan we woensdag stemmen en andere politieke discussies

Gestart door Thys, 31-05-2009 14:35:32

Vorige topic - Volgende topic

sander2

Zet iemand van 20 die in een klein dorpje in Friesland is opgegroeid plotsing in Amsterdam en hij weet al niet wat hem overkomt! Mag je van bijvoorbeels een Afghaan verwachten die van het Afghaanse platteland komt dat ie zich hier zomaar even aanpast? Verwachten misschien wel maar ik neem aan dat ook jij begrijpt dat dat effe wat tijd en moeite gaat kosten!

Citaat van: Marc O. op 12-09-2010 13:48:41
Citaat van: Reitse op 12-09-2010 13:43:18
En dus wil je in de andere landen onze "vooruitgang" maar even met hoge snelheid door de strot rammen??

Als men hier in het Westen wil integreren mag ik toch verwachten dat ze zich aan onze "vooruitgang" aanpassen, of niet?

Dat wij wel toestaan om een moskee of ander soortig gebedshuis te bouwen in ons land is ook weer onze keuze, ons recht.

Dan is het toch ook mijn recht om daar tégen te zijn, en zeker als men in Moslimlanden geen Christelijke kerken wil toestaan? Overigens, het gaat me niet om de bouw van zomaar een moskee, het gaat om een moskee die door déze imam (met zijn duistere achtergrond) wordt gebouwd op déze lokatie.

Maar dat een Nederlandse politicus in de VS wat staat te zwammen over iets waar alleen europa zich echt druk over maakt... Ik vind het maar raar.

Hoe kom je erbij dat men zich in Amerika niet druk maakt over dit onderwerp?

animalT5R

Citaat van: sander2 op 12-09-2010 13:56:43
Zet iemand van 20 die in een klein dorpje in Friesland is opgegroeid plotsing in Amsterdam en hij weet al niet wat hem overkomt! Mag je van bijvoorbeels een Afghaan verwachten die van het Afghaanse platteland komt dat ie zich hier zomaar even aanpast? Verwachten misschien wel maar ik neem aan dat ook jij begrijpt dat dat effe wat tijd en moeite gaat kosten!

En dus wil je in de andere landen onze "vooruitgang" maar even met hoge snelheid door de strot rammen??

Als men hier in het Westen wil integreren mag ik toch verwachten dat ze zich aan onze "vooruitgang" aanpassen, of niet?

Dat wij wel toestaan om een moskee of ander soortig gebedshuis te bouwen in ons land is ook weer onze keuze, ons recht.

Dan is het toch ook mijn recht om daar tégen te zijn, en zeker als men in Moslimlanden geen Christelijke kerken wil toestaan? Overigens, het gaat me niet om de bouw van zomaar een moskee, het gaat om een moskee die door déze imam (met zijn duistere achtergrond) wordt gebouwd op déze lokatie.

Maar dat een Nederlandse politicus in de VS wat staat te zwammen over iets waar alleen europa zich echt druk over maakt... Ik vind het maar raar.

Even tijd om aan te passen tot daar aan toe,maar als je al 15 jaar hier in het land bent en het nog vertikt om de taal te spreken...
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

Marc O.

. H

Vanzelfsprekend, maar ik heb nergens gezegd dat ik dat niet begrijp. Wat ik overigens wél verwacht is dat die persoon zich 100% zal inzetten om te integreren en zich aan te passen aan onze samenleving, gebruiken en gewoonten. Ik vrees dat het daar echter vaak op misloopt.
...The Nile isn't just a river in Africa...

Marc O.

En nog wat meer interessant leesvoer over de voorgenomen bouw van die moskee: http://hoeiboei.blogspot.com/

sander2

Met je eens! Gelukkig past 95% zich prima en rap aan. Overigens zal het mij de bips oxideren of ze zich aanpassen. Chinezen blijven ook erg hangen in hun eigen wereldje en ik vind het prima want ik heb er geen last van! Mooi is de reactie ook altijd dat als "wij" in hun land gaan wonen we ons toch ook aan moeten passen. Dat in de praktijk alle expats bij elkaar gaan wonen/werken en leren en het liefst met een groot hek erom heen zo min mogelijk met de locals te maken willen hebben, stapt men maar even overheen!

Citaat van: animalT5R op 12-09-2010 13:59:31

Even tijd om aan te passen tot daar aan toe,maar als je al 15 jaar hier in het land bent en het nog vertikt om de taal te spreken...

M a r c

Citaat van: sander2 op 12-09-2010 14:15:17
Met je eens! Gelukkig past 95% zich prima en rap aan.

Wáár heb je die info vandaan?

Overigens hier weer zo'n idioot (Femke) met een Kalimero-syndroom :

In het tv-programma Buitenhof zei Halsema zondag te vrezen dat VVD, PVV en CDA elkaar vooral vinden in ,,wrok en emotie'' tegenover linkse partijen, maar dat hervormingen niet tot stand zullen komen. Om die reden bepleitte Halsema gezamenlijke initiatieven vanuit het parlement rond onder meer de kilometerheffing en de aanpak van aflossingsvrije hypotheken. Ze hoopt daarmee dan de steun van het CDA voor die plannen te winnen.

Dat mens ziet ook spoken.... en gilt al voordat ze geschoten is.  Over 'wrok' gesproken....   :eusa_sick:
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Marc O.

Citaat van: M a r c op 12-09-2010 15:32:29

Tja, de feiten laten inderdaad helaas wat andere cijfers zien:
http://bit.ly/b5L3Wi
http://bit.ly/9dMme3

rogerV701998

In het tv-programma Buitenhof zei Halsema zondag te vrezen dat VVD, PVV en CDA elkaar vooral vinden in ,,wrok en emotie'' tegenover linkse partijen, maar dat hervormingen niet tot stand zullen komen. Om die reden bepleitte Halsema gezamenlijke initiatieven vanuit het parlement rond onder meer de kilometerheffing en de aanpak van aflossingsvrije hypotheken. Ze hoopt daarmee dan de steun van het CDA voor die plannen te winnen.

Dat mens ziet ook spoken.... en gilt al voordat ze geschoten is.  Over 'wrok' gesproken....   :eusa_sick:

'PvdA zet nu al in op val rechts kabinet'

:eusa_think:

rpakuypers

Citaat van: rogerV701998 op 12-09-2010 16:07:18

Dat mens ziet ook spoken.... en gilt al voordat ze geschoten is.  Over 'wrok' gesproken....  :eusa_sick:

'PvdA zet nu al in op val rechts kabinet'

:eusa_think:

Kijk, en als het klootjesvolk buiten Den Haag zegt dat ze voor hun eigen ego in het pluche zitten worden ze kwaad. Nee, lekker aan jezelf denken en niet aan het feit dat deze bananenrepubliek een keer bestuurd moet gaan worden.

Groet,
Roger

sander2

Marrokanen is een verhaal apart. Ik heb het over de totale instroom. En ja, dat was een grove schatting  ;)

Citaat van: Marc O. op 12-09-2010 15:53:19

sander2

sander2

Van alle allochtone mannen was 3,8% in 2008 als verdachte in het HKS
geregistreerd tegen 1,6% van de autochtone mannen, van allochtone vrouwen
0,7% tegen 0,3% van de autochtone vrouwen. In absolute aantallen
verdachten zijn, na de autochtonen met 102.000 personen, met elk ruim
10.000 personen de Marokkanen en Surinamers de grootste groepen, gevolgd
door de Turken (7.500) en de Antillianen (6.600).
Binnen de allochtone bevolking liggen de verdachtenpercentages van de
eerste generatie wat hoger dan van de tweede. In tegenstelling tot dit overall
beeld laten de uitkomsten van Marokkanen en Turken en enkele in omvang
kleinere herkomstgroepen echter een ander beeld zien. Bij deze
herkomstgroeperingen liggen de verdachtenpercentages van de tweede
generatie hoger dan van de eerste generatie.
Tussen westerse en niet-westerse allochtonen zijn wél grote verschillen te
constateren binnen zowel de eerste als de tweede generatie. Het hoogste
verdachtenpercentage heeft de groep mannelijke niet-westerse allochtone
verdachten van de tweede generatie. Hiervan is 7,1% in 2008 door de politie
als verdachte geregistreerd. Deze uitkomst is meer dan drie keer zo hoog als
die van de mannelijke westerse allochtone verdachten van de tweede
generatie.

daytonawim

Citaat van: Marc O. op 12-09-2010 15:53:19

Ze moeten ook niet aan de onderkant van de ladder proberen de problemen op te lossen maar vanaf
de bovenkant.

m.a.w. alle mensen die langdurig een bijstandsuitkering krijgen, moeten het eerst worden aangepakt.
of werken of de uitkeringen fors gaan knijpen, hiermee wordt voorkomen dat mensen die in de overgang
zitten vanuit de  WW zich wel even achter de oren krabben om financieel uitgekleed te gaan worden.

Ook moeten UVW en aanverwante instantie's eerst bijstandsmensen aan het werk zetten, voordat er
sprake kan zijn van instroom van personeel buiten nederland.

Een ten aanzien van probleem jeugd, kan Defensie vast wel een rol spelen, net zoals je als ASO autorijder
ook al behoorlijk aangepakt kan gaan worden.

daytonawim

Citaat van: sander2 op 12-09-2010 17:05:56
nog wat leesvoer voor als zelfs het testbeeld je gaat vervelen. Ik zit aardig in de buurt met mijn 95%

http://www.cbs.nl/NR/rdonlyres/FA26E32C-250B-4D1D-B3B9-35085B6C48BC/0/2005verdachtvancriminaliteit.pdf

Leuk rapport met cijfers die al bijna 10 jaar oud zijn.

rogerV701998

Citaat van: sander2 op 12-09-2010 17:07:36
Van alle allochtone mannen was 3,8% in 2008 als verdachte in het HKS
geregistreerd tegen 1,6% van de autochtone mannen, van allochtone vrouwen
0,7% tegen 0,3% van de autochtone vrouwen
. In absolute aantallen
verdachten zijn, na de autochtonen met 102.000 personen, met elk ruim
10.000 personen de Marokkanen en Surinamers de grootste groepen, gevolgd
door de Turken (7.500) en de Antillianen (6.600).
Binnen de allochtone bevolking liggen de verdachtenpercentages van de
eerste generatie wat hoger dan van de tweede. In tegenstelling tot dit overall
beeld laten de uitkomsten van Marokkanen en Turken en enkele in omvang
kleinere herkomstgroepen echter een ander beeld zien. Bij deze
herkomstgroeperingen liggen de verdachtenpercentages van de tweede
generatie hoger dan van de eerste generatie.
Tussen westerse en niet-westerse allochtonen zijn wél grote verschillen te
constateren binnen zowel de eerste als de tweede generatie. Het hoogste
verdachtenpercentage heeft de groep mannelijke niet-westerse allochtone
verdachten van de tweede generatie. Hiervan is 7,1% in 2008 door de politie
als verdachte geregistreerd. Deze uitkomst is meer dan drie keer zo hoog als
die van de mannelijke westerse allochtone verdachten van de tweede
generatie.

Hoe moet ik dit lezen? Zijn dit absolute of relatieve waarden?