TURBO heeft weer een 850, een 10-kleppert!

Gestart door R1K, 29-06-2009 11:24:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

R1K

Beste dagboek,

Mijn eerste 850 was een mooie T-5, zoals hier onder in mijn eerste post beschreven wordt.
De huidige auto is een 10V, een sedan, volg dit verhaal vanaf pagina 5.

CiteerVolvo 850 T-5 uit '96
gekocht met 300800 op de teller
DOP met bekleding San Remo (beige half-leer)
16" Columba's in titankleur
Gloedjenieuwe Pirelli's



Pluspunten:
- heerlijke motor
- heel stil
- mooie, nette bekleding

Minpunten:
- lekt wat olie (ga volgende week hele blok even schoonmaken, stukje rijden, en dan kijken waar het vandaan komt)
- deuken in deuren (linksvoor onderaan en rechtsachter bij scharnier)
- sommige velgen met stoeprandschade
- bovenste motorsteun kapot! (zie foto hieronder) edit: niet kapot dus



Hoe snel moet de motorsteun vervangen worden? Ik weet dat anders er scheuren kunnen ontstaan in het uitlaatsysteem. Moet ik ook mijn rijstijl hierop aanpassen?
Ik ga hem wel zo snel mogelijk vervangen, maar moet er eerst nog naar zandvoort mee volgend weekend en dan mag hij ook even op het circuit. (verstandig?)

BOV

Denk dat het niet verstandig is om er dan mee het circuit op te gaan. Op het circuit is de belasting
vrij groot! Steun is vrij snel te vervangen toch? Denk niet dat het meer dan 2 uur (max.) werk is.

Veel plezier en succes ermee!
I take pictures and build stuff...

ira

Citaat van: TURBO op 29-06-2009 11:24:42
Zo heren

Je vergeet de dames...

Succes met alle reparaties!

Emiel

Ik zie geen scheur in de motorsteun?

walter leever

Strakke bak,scheuren van motorsteun is iets wat regelmatig gebeurd(heb 2x een originele vervangen) :eusa_doh:

Mogelijkheid is om er eentje te nemen van powerflex/ipd,probleem opgelost(wel wat meer motorgeluid) :eusa_drool:

R1K

#5
Citaat van: Emiel op 29-06-2009 11:53:04
Ik zie geen scheur in de motorsteun?

In het rubber.

Citaat van: BOV op 29-06-2009 11:51:44
Denk dat het niet verstandig is om er dan mee het circuit op te gaan. Op het circuit is de belasting
vrij groot! Steun is vrij snel te vervangen toch? Denk niet dat het meer dan 2 uur (max.) werk is.

Veel plezier en succes ermee!

Nee klopt maar was dan ook niet van plan om de auto de bochten in te smijten maar wil wel graag doorrijden op de rechte stukken. Misschien dat ik dan nog probeer em deze week te vervangen.
Maar dan heb ik wel speciale gereedschap nodig.

Citaat van: walter leever op 29-06-2009 12:35:45
Strakke bak,scheuren van motorsteun is iets wat regelmatig gebeurd(heb 2x een originele vervangen) :eusa_doh:

Mogelijkheid is om er eentje te nemen van powerflex/ipd,probleem opgelost(wel wat meer motorgeluid) :eusa_drool:

Hmm, tja ik heb toch liever wel dat ie zo stil blijft als hij nu is. Is het verschil erg groot?


Thijssie!

Helemaal niks mis met het rubber, deze kan nog een poosje mee ;)

walter leever

Juist omdat de powerflex is erg hard(dus meer geluid/resonanties), :eusa_think:

Daarom heb ik de ipd(blauwe)genomen is wat zachter,en dus wat minder geluid(bij vol optrekken hoor je de motor wel beter,maar dat is alleen maar positief toch? :eusa_shifty:

Laat Marc maar iets weten,daar kun je ze onderandere krijgen.

klaas

Die scheur die je ziet, zit in het overblijfsel van de spuitmal... je kan dat dunne totaal wegknippen als je wilt... als het dikke deel maar goed is ;)

maw jouwes is PRIMA  :eusa_dance:

R1K

Aah bedankt heren, dat is weer een flinke zorg minder. Reed gister al heel voorzichtig toen ik het gespot had, was erg vervelend.
Ik zal toch van het weekend wel even ook naar de andere steunen kijken.

Verder hoor ik als ik de koppeling iets te rap op laat komen (met name tijdens achteruit rijden) een klonk geluid. Niet heel erg hard, maar heeft dat iets te maken met de andere steunen?

R1K

#11
Lijkt wel alsof ik de auto aan het slopen ben terwijl ik helemaal niet zo bruut rondrijd, ontdek steeds meer dingetjes.
Nu schokt ie wat, ook bij warmere motor, wanneer hij zo'n 2000rpm draait op bijv. een 50km/h weg.
Ben ik nou overgevoelig of kan het echt iets zijn?

Verder ga ik hem ook laten uitlijnen, want hij trekt toch nog steeds iets naar rechts en trilt bij 80km/h iets, bij hogere en lagere snelheden eigenlijk niet.

En als eerste morgen maar eens zo'n achterklep reparatiesetje halen en als ze die hebben ook gelijk nieuwe gasdempers voor de achterklep


klaas

Ik zou als ik jou was eerst zorgen dat hij rechtdoor rijdt voordat je verder gaat investeren... als hij een keer een echte klapper gemaakt heeft en het frame is niet meer recht.....

UserID6342

Vind het erg knap dat hier adviezen over het motorrubber worden gegeven, terwijl niemand zo kan zien of het rubber daadwerkelijk gescheurd is of niet !!

Als het rubber gaar is scheurt het (meestal) aan de onderkant uit en laat nu op deze foto a) net de bout daarvoor zitten om het te kunnen zien en  b) veels te donker zijn op de foto.  Wees verstandig en laat het ding dus gewoon controleren door iemand die er verstand van heeft.  Trillen bij 80 km/h heeft niets maar dan ook helemaal niets  met de uitlijning te maken, hooguit met waarschijnlijk balanceren van de wielen.  uiteraard heeft het naar rechts trekken van de auto wel met de uitlijning te maken.  Als die goed is uitgelijnd trekt die dus niet en slijten je banden ook minder.

Over de uitlijning zijn wel meer leuke topics hier te vinden op het forum.

thuur

Citaat van: Dirk342 op 02-07-2009 14:39:03
Over de uitlijning zijn wel meer leuke topics hier te vinden op het forum.

Yep. Bijvoorbeeld dat de meeste 850's trillen als ze niet goed zijn uitgelijnd :D


Gr ;)