It takes two to tango

Gestart door Marc O., 09-11-2009 23:25:43

Vorige topic - Volgende topic

knoopie

CiteerMorgen de banden nog even laten omleggen naar de nieuwe velgen

Ben benieuwd Marc hoe het er uit gaat zien....

:eusa_pray:

Marc O.

Zal morgen wel wat fotootjes schieten Richard ;D
...The Nile isn't just a river in Africa...

knoopie

owh da's goed we zullen het gaan zien....

;)

Sbv

Citaat van: knoopie op 04-07-2013 23:27:33

Ik ook. Toch maar wel voor vakantie ?

Marc O.

Citaat van: Sbv op 05-07-2013 07:10:38
Citaat van: knoopie op 04-07-2013 23:27:33

Ik ook. Toch maar wel voor vakantie ?

Yep

Marc O.

Van:

9d148847 by Marc Onrust, on Flickr

Naar:

zpse08b1d2f by Marc Onrust, on Flickr

Sbv

Nice....
straks eens in het echt aanschouwen

Marc O.

Citaat van: Marc O. op 01-07-2013 21:31:08
Probleem opgelost. Pasringetje zat niet goed; het 'felsrandje' was teruggeslagen waardoor het wiel niet goed op de naaf zat. Net ondervonden (uiteraard niet bij hoogst illegale snelheden op een lege snelweg :eusa_liar:) dat de boel nu geheel vrij van trillingen is  :eusa_dance: ;D

Te vroeg gejuicht  >:(

Heel vreemd dit. Toen ik hierboven schreef dat de trillingen weg waren, waren ze ook echt weg. Maar gedurende de week leek het weer terug te komen. Ik had nog even de hoop dat het dan lag aan de remklauw linksachter. Die heb ik vanmiddag vervangen, maar de auto blijft trillen bij snelheden vanaf 120.
Begin er onderhand stevig de balen van te krijgen en wil het nu wel eens opgelost hebben.

Waar kan ik verder nog aan denken?
- Banden? Die heb ik vorig jaar nieuw gekocht, maar het zijn Kumho's, dus geen echt A-merk. Misschien een keer wisselen met iemand die probleemloos >120 kan rijden?
- Schokdempers? Ik heb niveaumats die na een tijdje wat inzakken. Maar past het 'storingsbeeld' bij versleten niveaumats?
- Wiellagers? Lijkt me sterk, er is geen voelbare speling en ze maken ook geen geluid.
- ?? ?? ??

Ondertussen is dus vervangen: Rechter aandrijfas, remklauwen, schijven en blokken rondom, draagarmen, stuurkogels. De velgen heb ik van Sbv overgenomen en hij heeft ook nooit iets van onbalans gemerkt. Bovendien had ik het trillen ook met mijn vorige velgen.

StefanCJ

Je mag als je wilt wel hier met de s70 rijden voor het gevoel, dan ff wisselen en kijken of de trillingen weg zijn.

KIM

Heb je de klauw al vervangen dan?

Marc O.

Citaat van: KIM op 06-07-2013 17:05:26
Heb je de klauw al vervangen dan?

Yep

Citaat van: StefanCJ op 06-07-2013 17:03:02
Je mag als je wilt wel hier met de s70 rijden voor het gevoel, dan ff wisselen en kijken of de trillingen weg zijn.

Thnx Stefan! Ga ik op terug komen :)

KIM

Trilt 'ie ook in het stuur?

Marc O.

Nee, heb het idee dat het van achter komt. Ga nu weer een flink stuk sturen en zal later vanavond nog eens laten weten wat precies de bevindingen zijn.

KIM

Misschien dan toch de dempers...
Je kunt misschien van iemand een setje gewone lenen. Achterdempers wisselen is geen enorme berg werk.