Ingang creeren op Big Front voor Ipod

Gestart door 850Joris, 01-01-2004 12:04:05

Vorige topic - Volgende topic

jberg

je moet ff aan je instellingen van het geluid pieren van je mp3speler
als je normaal met een koptelefoon luistert heb je waarschijnlijk allerlei basversterking aan en klinkt het allemaal heel dof en dreunend

bij mij werkt ie t best als ik de klankinstelling zo neutraal mogelijk zet met een beetje extra hoog erin en het volume ongeveer op de helft

probeer dat maar is

jberg

en een beetje goeie mp3 speler helpt ook wel

ik heb een nokia n95 en t klinkt heel behoorlijk, beter als via de ingang van de cdwisselaar wat ik eerst had

volvoc70T5

heb dat allemaal al geprobeerd..instellingen gewijzigd, equalizer uitgezet.. alle versterkingen eruit..
en nog steeds hoor ik wel wat ruis..maar goed..maakt niet uit.. zit`r nu maar over aan te denken om er een andere radio in te gaan zetten
en dan gelijk goed met DVD/mp3..

en aan de mp3 speler kan/mag het eigenlijk niet liggen voor het bedrag wat ik ervoor betaald heb laatst.

jberg

beetje ruis hoor je niet als je rijdt, maar probeer de mp3 zo hard te zetten dat ie net niet overstuurt

wat voor bandje heb je erin zitten? een lege tape geeft ook nogal wat ruis mee

volvoc70T5

een best oude tape die ik ergens op gescharrelt heb..
heb hem net opengehaald en onderlangs gehaald zoals verteld was.

jberg

dus er loopt geen tape langs de koppen

als je t toch niet interreseert of je cassettedeck nog werkt dan kun je altijd nog zorgen dat het signaal dat van de koppen afkomt helemaal onderbroken word door de 2 condensatortjes die net voor pinnetje 4 en 5 zitten eruitsolderen

ik heb maar weinig ruis, en ik ben een echte miereneuker wat geluid betreft

BenC70ES

Ik heb 't ook net gedaan, en het is gelukt, maar mijn mp3 speler was na een minuut al plat...  't leek op het eerste gehoor wel vrij goed hoor...

Ik ben benieuwd om 't verder te testen.

Wel supermoeilijk te solderen zo fijn... althans met de soldeerbout waarmee ik het gedaan heb.

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

jberg

mooi dat t gelukt is,

ik heb gewoon een soldeerboutje van de formido van 7,50 maar heb er een puntje aan geslepen

herbe777

Citaat van: jberg op 16-03-2008 21:50:18
dus er loopt geen tape langs de koppen

als je t toch niet interreseert of je cassettedeck nog werkt dan kun je altijd nog zorgen dat het signaal dat van de koppen afkomt helemaal onderbroken word door de 2 condensatortjes die net voor pinnetje 4 en 5 zitten eruitsolderen

ik heb maar weinig ruis, en ik ben een echte miereneuker wat geluid betreft

Vind `t wel een beetje tobben. Ik heb gewoon de complete tape uit het bandje getrokken.
Was daar overgens langer mee bezig dan gedacht. Wat een meters zit er in zo`n tape zeg:)

jberg

dat kan bij een sc901 niet, die detecteert dat je tape gebroken is en gooit m r dan weer uit

BenC70ES

Enkel als je geen muziek speelt hoor je de cassette unit een beetje geluid maken, als je motor draait kun je dat al niet meer horen.

Bij mij is de kwaliteit toch behoorlijk hoog.    Prijs/Kwaliteit onklopbaar!  :eusa_clap: :eusa_dance:

Kabeltje komt nu uit onder de armsteun, super!

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Joris82

Mooi dat idereen er zo leuk mee aan het klussen is.
Ik heb ook gewoon de hele tape eruit gesloopt. Je kan gewoon het hele klosje eruit roppen. Scheelt je meters draaien.

jberg

Citaat van: jberg op 17-03-2008 10:37:44
dat kan bij een sc901 niet, die detecteert dat je tape gebroken is en gooit m r dan weer uit

volvoc70T5

naya heb even een ander tapebandje gepakt, ruis aanzienlijk minder, maar toch, de hoge tonen & lage tonen zijn lang niet zo helder als ik er bijv een cd in doe..en dat hoor ik toch wel duidelijk.. maar idd, tis een goedkope (gratis als je het hebt liggen) oplossing..dus mag niet klagen:P

johan283

ik heb nu een iopd interface van usa-spec besteld, zodra die binnen is zal ik verslag doen .........