V40pokemon alias...

Gestart door v40pokemon, 08-01-2010 08:21:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

v40pokemon

Na een aantal weken hard werken eindelijk weer eens tijd gevonden om hier te posten.
De T-5R zal binnekort weer een operatie moeten ondergaan. Inmiddels hebben we in 2 maanden bijna 8.000km gereden. En dat met overdruk in het blok en een bijna versleten koppeling. In deze voorbije maanden hebben we ook 2x een nokkenaskeerring laten vervangen en vorige week de keerring aan de distributiezijde. Mijn vermoeden is dat de zuigers met het verspringen van de distributie een tik hebben gehad of dat er een stukje van een klep is/was afgebroken en is gaan schuren. Dat is het enige wat nog de overdruk kan verklaren. In ieder geval merk je met het rijden helemaal niets. De wagen start normaal, loopt mooi en heeft voldoende power. Langzamerhand begint het me wel de keel uit te hangen en de bedoeling is dat de wagen vanaf as juni zakelijk gereden gaat worden door mij.
Sommigen gaan voor het nieuwe blok, ik ga het echter toch proberen met een gebruikte. Om nu meteen 6 mille in een wagen te pompen waar eenzelfde bedrag aan verspijkerd is afgelopen jaar (incl aanscahf) gaat me nu ff te ver.
mocht iemand een goeie donor hebben, dan houd ik me aanbevolen!  :eusa_boohoo:

)()()sT

Er zijn hier kanalen op het forum waar je voor 2.5-3K een hagelnieuw ruilblok hebt ;(
Wel balen dat je zo blijft tobben met de wagen  :eusa_shifty:

v40pokemon

Inmiddels de auto opgehaald bij de vorige eigenaar in ..... Liverpool!
Het is dus een '96 850R-AUT geworden welke dienst gaat doen als donor voor de T-5R. Althans het blok en de duikplank. Overige zaken zullen aangeboden worden via het forum en op andere manieren..

Hieronder pics.






Ludo

Oei, een Engelse auto, straks wil ie de verkeerde kant op.  ;D

Succes met overbouwen.   :D

v40pokemon

Hij blijft continu op de linkerbaan ;D :evil:

ik heb de wagen op de gok gekocht via Ebay. De vorige eigenaar vertelde me dat hij gemakkelijk naar Nederland gereden kon worden en dat heb ik dus gedaan. behalve ene kapot wiellager en brandend ABS-lampje mankeert er niet veel aan. Motorisch lijkt het allemaal goed.
Voor Sinterklaas heb ik toch geen tijd, maar in de week daarna zal er swop beginnen. In ieder geval de komende 2 weken testrijden of het blok ook goed is. Ik heb 14dagen vrijstelling BPM. :eusa_dance:

elianmars

Hoe heb je het geregeld met de verzekering? Ik kreeg het niet voor elkaar om een wagen, die ik ook via eBay.co.uk had aangeschaft, te verzekeren.

Ik ben dus onverzekerd met die wagen naar Nederland gereden  :eusa_shhh:

v40pokemon

#51
Citaat van: elianmars op 27-11-2010 22:53:18
Hoe heb je het geregeld met de verzekering? Ik kreeg het niet voor elkaar om een wagen, die ik ook via eBay.co.uk had aangeschaft, te verzekeren.

Ik ben dus onverzekerd met die wagen naar Nederland gereden  :eusa_shhh:

Je kunt bij DIKS de auto op chassisnummer 15 dagen verzekeren. Legaal dus. Daarnaast 2 weken vrijstelling BPM en dat betekent 2 weken zoveel mogelijk rijden  :eusa_whistle:
Wel grappig al die mensen die raar opkijken bij het verkeerslicht omdat je aan de 'verkeerde' kant zit. En de buren meteen;"wat heb je nú weer gekocht???"

vlovlo850

Citaat van: )()()sT op 16-11-2010 22:23:34
Er zijn hier kanalen op het forum waar je voor 2.5-3K een hagelnieuw ruilblok hebt ;(
Wel balen dat je zo blijft tobben met de wagen  :eusa_shifty:

Huhhh ... linkje graag of vermelding van forumnaam (eventueel via PB)

elianmars

Citaat van: v40pokemon op 27-11-2010 23:04:31
Citaat van: elianmars op 27-11-2010 22:53:18
Hoe heb je het geregeld met de verzekering? Ik kreeg het niet voor elkaar om een wagen, die ik ook via eBay.co.uk had aangeschaft, te verzekeren.

Ik ben dus onverzekerd met die wagen naar Nederland gereden  :eusa_shhh:

Je kunt bij DIKS de auto op chassisnummer 15 dagen verzekeren. Legaal dus. Daarnaast 2 weken vrijstelling BPM en dat betekent 2 weken zoveel mogelijk rijden  :eusa_whistle:

En je hebt gezegd dat je 'm gaat slopen? Want ik kreeg het wel voor elkaar om 'm te verzekeren op chassisnummer, maar dan moest ik er wel mee blijven rijden. Toen ik zei dat ik 'm wilde slopen, was het ineens niet meer mogelijk.

Diks, dus. Goed onthouden, je weet 't nooit  :eusa_whistle:

BenC70ES

Citaat van: elianmars op 28-11-2010 00:18:25En je hebt gezegd dat je 'm gaat slopen? Want ik kreeg het wel voor elkaar om 'm te verzekeren op chassisnummer, maar dan moest ik er wel mee blijven rijden.

Hebben ze toch niets mee te maken?  En je kan toch op elk moment je verzekering stopzetten...?

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

elianmars

Citaat van: BenC70ES op 28-11-2010 00:20:47
Citaat van: elianmars op 28-11-2010 00:18:25En je hebt gezegd dat je 'm gaat slopen? Want ik kreeg het wel voor elkaar om 'm te verzekeren op chassisnummer, maar dan moest ik er wel mee blijven rijden.

Hebben ze toch niets mee te maken?  En je kan toch op elk moment je verzekering stopzetten...?

Ja, daar heb ik ook nog even over gedacht, maar ik vond dat eigenlijk een beetje lullig. Achteraf beter wel kunnen doen. Stel je voor dat er onderweg iets zou zijn gebeurd.......

v40pokemon

#56
even googlen leerde dat deze verzekering juist bedoeld is voor ex- en import. Na 15dg loopt de polis gewoon af zonder verdere verplichtingen. Je kunt overigens bij hun 24u per dag afsluiten.ze mailen de groene kaart zodat je die alleen nog moet afdrukken op...groen papier  :eusa_shhh:

Sbv

Citaat van: elianmars op 28-11-2010 00:24:03
Citaat van: BenC70ES op 28-11-2010 00:20:47
Citaat van: elianmars op 28-11-2010 00:18:25En je hebt gezegd dat je 'm gaat slopen? Want ik kreeg het wel voor elkaar om 'm te verzekeren op chassisnummer, maar dan moest ik er wel mee blijven rijden.

Hebben ze toch niets mee te maken?  En je kan toch op elk moment je verzekering stopzetten...?

Ja, daar heb ik ook nog even over gedacht, maar ik vond dat eigenlijk een beetje lullig. Achteraf beter wel kunnen doen. Stel je voor dat er onderweg iets zou zijn gebeurd.......
Het is nu goed gegaan. Wanneer gaan we weer ? V70n R halen ?

elianmars

Citaat van: Sbv op 28-11-2010 10:50:58
Citaat van: elianmars op 28-11-2010 00:24:03
Citaat van: BenC70ES op 28-11-2010 00:20:47
Citaat van: elianmars op 28-11-2010 00:18:25En je hebt gezegd dat je 'm gaat slopen? Want ik kreeg het wel voor elkaar om 'm te verzekeren op chassisnummer, maar dan moest ik er wel mee blijven rijden.

Hebben ze toch niets mee te maken?  En je kan toch op elk moment je verzekering stopzetten...?

Ja, daar heb ik ook nog even over gedacht, maar ik vond dat eigenlijk een beetje lullig. Achteraf beter wel kunnen doen. Stel je voor dat er onderweg iets zou zijn gebeurd.......
Het is nu goed gegaan. Wanneer gaan we weer ? V70n R halen ?

;D

Ik zit af en toe wel eens te kijken naar zo'n wagen. Die gaan voor 5-6K weg  :o

Sbv

Ik het interieur en de remmen, jij de rest ?